Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dilemata začínajících učitelů spojená s inkluzí
Gruberová, Lucie ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Horská, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá připraveností začínajících učitelů na inkluzivní vzdělávání. Cílem práce je zjistit obavy začínajících učitelů, které se týkají inkluzivního vzdělávání a mohly by v jejich praxi nastat. V teoretické části diplomové práce jsou objasněny pojmy jako jsou začínající učitel, inkluzivní vzdělávání, integrované vzdělávání a také žák se speciálními vzdělávacími potřebami. Dále jsou zde popsány kompetence začínajícího učitele a požadavky, které jsou na něj po nástupu do praxe vyžadovány. V teoretické části se dále píše o připravenosti školy na inkluzivní vzdělávání a také jaký je v České republice systém podpůrných opatření. Okrajově jsou v práci zmíněné důležité mezníky v české legislativě, které ovlivňují inkluzivní vzdělávání. V rámci empirické části diplomové práce bylo provedeno výzkumné šetření formou kvalitativních rozhovorů. Cílem otázek, a následných odpovědí, bylo zjistit, jaké mají začínající učitelé obavy z inkluzivního vzdělávání, případně, co by jim pomohlo, aby se cítili připravenější. Tyto rozhovory byly provedeny v různých časových rozestupech, se čtyřmi stejnými začínajícími učiteli. Výsledky výzkumu jsou zpracovány formou odpovědí na výzkumné otázky, jsou porovnány mezi sebou a s odbornou literaturou. Výzkum ukázal, že většinu obav, které měli respondenti, má...

Viz též: podobná jména autorů
1 GRUBEROVÁ, Libuše
1 Gruberová, Laura
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.