Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
BK virová infekce u pacientů po transplantaci ledviny.
Girmanová, Eva ; Viklický, Ondřej (vedoucí práce) ; Stříž, Ilja (oponent) ; Krejčí, Karel (oponent)
1 ABSTRAKT BK virus je příčinou vzniku nefropatie asociované s polyomavirovou infekcí (BKVN) u 1- 10 % pacientů po transplantaci ledviny. U 30-80% pacientů po transplantaci ledviny dochází k bezpříznakové reaktivaci BK viru, která nevede k rozvoji BK virové nefropatie. Prvním cílem této studie bylo zavést monitoraci replikace BK viru v krvi a moči u pacientů v prvním roce po transplantaci ledviny. Byly zhodnoceny rizikové faktory a stanoveny hraniční hodnoty viremie a virurie pro rozvoj BKVN. Pozitivní BK virurie >107 kopií/ml a pozitivní BK viremie >104 kopií/ml se vyskytla u 25,8 %, resp. 5 % pacientů. U 3 z monitorovací studie došlo k rozvoji BKVN. Pomocí ROC analýzy byly stanoveny hraniční hodnoty pro rozvoj BKVN na 103 kopií/ml séra pro BK viremii a 6,7x107 kopií/ml moči pro BK virurii. Druhým cílem bylo stanovit expresní profil imunitních genů v biopsiích ledvin ve třech skupinách pacientů s různým stupněm reaktivace BK viru (bez reaktivace viru, s bezpříznakovou virurií, s BKVN). Bylo měřeno 90 genů imunitní odpovědi metodou TaqMan® low density array RT-qPCR. Analýza biopsií od pacientů s bezpříznakovou virurií vedla k identifikaci 5 rozdílně exprimovaných genů (CD3E, CD68, CCR2, ICAM-1, SKI; p<0,05), a funkční analýza ukázala významně zvýšenou přítomnost kostimulačních signálů (CD40 / CD40L;...
French Paul on the market of the Czech Republic: enter, operation and other expansion possibilities of this chain of cafés and bakeries
Girmanová, Eva ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Pelantová, Dita (oponent)
Bakalárska práca sa zaoberá postavením francúzskeho reťazca kaviarní a pekární Paul na trhu Českej republiky. Za cieľ si kladie analýzu súčasnej pozície na miestnom trhu a skúma ďalšie možnosti jeho expanzie do iných lokalít hlavného mesta a prípadne aj do ďalších miest v republike. Súčasťou hlavného cieľa je takisto aj výskum spokojnosti zákazníkov, ktorý sa uskutočnil na základe dotazníkového šetrenia. Hlavným zdrojom šetrenia je skúsenosť a výsledky výskumu s využitím spomínaného dotazníka. Práca je rozdelená na teoretickú a praktickú časť. Výsledkom šetrenia v praktickej časti je miera spokojnosti zákazníkov a návrhy, ktoré by ju mohli zvýšiť.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.