Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh dvoudiskového zařízení pro studium opotřebení a kontaktní únavy kola a kolejnice
Šperlich, Vilém ; Skurka, Šimon (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem experimentálního dvoudiskového zařízení pro studium opotřebení a kontaktní únavy kola a kolejnice. Součástí textu je představení vybraných zařízení využívaných pro studium kola a kolejnice. Hlavní část práce se zabývá volbou vhodné koncepční varianty a následnému konstrukčnímu návrhu dvoudiskového zařízení s liniovým kontaktem. Finální varianta představuje návrh zařízení, které umožňuje rychlou výměnu disků a jejich přesné ustavení. V závěru byl proveden odhad finanční náročnosti realizace tohoto zařízení.
Vliv provozních podmínek na hluk tramvaje v reálném provozu
Lounek, Kryštof ; Galas, Radovan (oponent) ; Valena, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce zkoumá vliv povětrnostních podmínek na kvílivý hluk produkovaný kontaktem kola s temenem kolejnice. Povětrnostními podmínkami se zde rozumí vlhkost vzduchu, teplota vzduchu a přítomnost deště. Dále práce porovnává konkrétní tramvaje z hlediska jejich tendence produkovat kvílivý hluk a také dle parametrů produkovaného hluku. Datové soubory použité v analýze pocházejí z období jednoho měsíce ze stacionárního modulu umístěného v blízkosti traťového oblouku v tramvajové smyčce Brno-Komín. Grafické závislosti, které jsou výstupem práce, popisují klesající tendenci průměrné hladiny hluku v závislosti na vlhkosti a stoupající tendenci průměrné hladiny hluku v závislosti na teplotě. Také ukazují výraznou redukci výskytu kvílivého hluku během deště. Z hlediska porovnání tramvají nejčastěji produkuje kvílivý hluk tramvaj č. 1713 a to v 86 % případů. Zároveň má i jedny z nejvyšších hodnot všech parametrů hluku. Závěry zjištěné touto prací mohou pomoci objasnit proměnlivé chování kvílivého hluku a také mohou sloužit pro identifikaci konkrétních hlučných tramvají.
Výkonnost top-of-rail produktů v kolejové dopravě
Jordán, Tomáš ; Polach, Pavel (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Předložená práce se zabývá vývojem metodologie pro hodnocení výkonnosti top-of-rail produktů v kolejové dopravě s využitím reálné kolejnice. Parametrem výkonnosti se rozumí vývoj adheze se vzdáleností od místa aplikace, celková délka ošetření kolejnice, trvanlivost třecí vrstvy a redistribuce produktu. Top-of-rail produkty slouží k redukci opotřebení a hluku v kolejové dopravě. V současnosti využívané metodologie v laboratorním prostředí způsobují modelová zkreslení a nereálnou třecí vrstvu. Experimenty na reálné trati jsou ovlivněny okolními podmínkami. V rámci práce vznikla metodika pro studium výkonnostních parametrů. Metodologie byla poté testována pro minimálně tři komerční produkty. Získané poznatky byly v rámci práce prezentovány a diskutovány. Současně se v práci řešila metodika pro záběh reálné kolejnice. Pro měření smykového tření na temeni hlavy kolejnice byl navržen a realizován tribometr. Výstupem práce je funkční vzorek tribometru a manuskript popisující navrženou metodologii.
Konstrukce přípravku na sloučení ručních operací při výrobě termostabilních rozbušek
Mikeš, Josef ; Galas, Radovan (oponent) ; Svoboda, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou výrobního přípravku potřebného ke sloučení ručních operací při výrobě termostabilních rozbušek. Cílem bylo navrhnout ergonomické, praktické a funkční zařízení, které nahradí stávající nevyhovující způsob výroby. Práce je zaměřena na popis a následné využití normalizovaných dílů. Po určení potřebných parametrů byl zvolen návrh přípravku s využitím pneumatických prvků. Zadaný cíl i dílčí cíle se podařilo naplnit. Výstupem je hotový návrh výrobního přípravku, který odstraní náročné ruční stažení izolace z vodiče. Pro výslednou variantu přípravku byl proveden odhad změny času jednotlivých výrobních úkonů, které provádí operátor přípravku. Po zavedení přípravku dojde také k úspoře času seřizovače, který operátorovi nemusí pomáhat se stahováním izolace. Práce obsahuje základní vhled do problematiky roznětných systémů, principu jejich činnosti, způsobu výroby vybraných částí, přehled použitelných normalizovaných prvků a samotné řešení konstrukce celého přípravku včetně výrobní dokumentace a popisu obsluhy.
Studium tření poddajných kontaktů
Vala, Martin ; Galas, Radovan (oponent) ; Nečas, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá studiem tření poddajných kontaktů a parametry je ovlivňující. První část této práce poskytuje analýzu aktuální problematiky tření a poddajných materiálů. V další části se nachází základní definice tření, poddajných materiálů a poddajných kontaktů spolu se samotnou studií aktuálních článků. Poslední část této práce je diskuze zabývající se všemi články a ovlivňujícími parametry, které z těchto článků vychází. Následována potenciálními výzkumnými směry.
Testování výkonnosti maziv pro kolejovou dopravu
Tomčová, Renata ; Polach, Pavel (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Maziva pro temeno kolejnice představují v železniční dopravě efektivní způsob řízení adheze, redukce opotřebení kontaktních těles a snížení hlučnosti. I přes hojné využívání těchto maziv však v současné době neexistuje norma definující způsob testování a hodnocení jejich výkonnosti. Cílem této práce je vyvinout metodologii testování maziv pro temeno kolejnice v laboratorním prostředí s využitím tribometru v konfiguraci kulička-disk. V práci jsou nejdříve analyzovány důležité provozní parametry experimentů, které jsou následně experimentálně studovány. Jedná se zejména o krátkodobý a dlouhodobý záběh, způsob aplikace, drsnost a geometrické parametry kontaktních těles. Výsledkem práce je metodika testování, která zaručuje dobrou opakovatelnost a věrohodnost výsledků. V poslední části práce byla metodika ověřena pomocí komerčních maziv pro temeno kolejnice.
Experimentální výzkum směsí proti tvorbě námrazy trolejových vedení
Málek, Jan ; Polach, Pavel (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
V rámci této práce byly testovány komerčně dostupné směsi proti námraze. K tomu byla navržena metodika hodnocení vlivu testovaných směsí na rychlost růstu námrazy a její vývoj v čase. Tyto testy pak probíhali na testovacím zařízení zkonstruovaném v rámci této práce. U hodnocených směsí byl měřen vliv na adhezi ledu k trolejovému drátu. Byl také popsán vliv těchto směsí na tribologické chování kontaktu sběrače a troleje. Experimenty byly doplněny o měření velikosti kontaktního úhlu směsí na povrchu trolejového drátu. Výsledky ukazují, že testované směsi mohou snížit množství vzniklé námrazy na povrchu troleje. Tento efekt je však poměrně krátkodobý. Naopak se ukázalo, že i velmi malé množství směsi na povrchu trolejového drátu může vést k výraznému poklesu adheze námrazy.
Konstrukce stacionární jednotky pro nástřik maziva na kolejnici
Jordán, Tomáš ; Galas, Radovan (oponent) ; Valena, Martin (vedoucí práce)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá vývojem a realizací stacionární jednotky pro nástřik maziva na kolejnici. TOR mazivo snižuje opotřebení a hlukovou emisi na železnicích a tramvajových tratí. Úvodní rešerše se zabývá vlastnostmi maziv a popisuje některá zařízení, která jsou v současnosti dostupná na trhu. Práce obsahuje návrh aplikační jednotky a popisuje konstrukční řešení. Na základě návrhu byl vyroben testovací prototyp a pomocí experimentů došlo k ověření funkčnosti. Při měření se nástřik testoval z hlediska přesnosti, opakovatelnosti a celkové analýzy stopy nástřiku.
Systémy proti námraze trolejových vedení
Jaroš, David ; Omasta, Milan (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou ochrany trolejových vedení před vznikem námrazy se zaměřením na chemické ošetření. Úvodní část práce je věnována popisu trolejového vedení a námrazy. Další části uvádí metody prevence proti vzniku námrazy na trolejových vedeních. Zde jsou popsány různé systémy nanášející látky proti vzniku námrazy. Závěrečná část je věnována shrnutí práce a analýze získaných poznatků.
Konstrukce stacionární jednotky pro mazání hlavy kolejnice
Valena, Martin ; Robenek, Dětřich (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce popisuje návrh a realizaci stacionární jednotky pro mazání hlavy kolejnice. Aplikací TOR maziv na temeno kolejnice dochází k redukci opotřebení a snížení hluku. Nejprve byla provedena a kriticky zhodnocena patentová rešerše, na základě které vznikly požadavky na vyvíjené zařízení – přesnost dávkování malých objemů maziva a vysoká opakovatelnost. Na základě koncepčního návrhu byla vytvořena experimentální aparatura, pomocí níž se ověřil princip nanášení maziva a identifikovaly se parametry nástřiku. Získané výsledky jsou použity při konstrukci finální aplikační jednotky včetně technického zázemí. V rámci diplomové práce vznikly dva užitné vzory.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Galas, Ron Eric
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.