Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Právě teď je now!
Abramjan, Andran ; GOGOLA, Jan (vedoucí práce) ; VACHEK, Karel (oponent)
Práce se zabývá užitím absurdity v dokumentárním filmu z hlediska její role v našem chápání světa. Absurditu definuje jako iluzi nesmyslu, respektive smyslu, která vzniká vyjmutím jevů z jejich zažitých kontextů a spojením do kontextu nového, nečekaného. Tento kontext přesto nemusí být zcela náhodný a v řadě uměleckých děl plní nějakou specifickou funkci. Díky rozpuštění oné iluze (ne)smyslnosti pak může dojít k nahlédnutí hlubší podstaty věci. K samotnému rozklíčování absurdity samozřejmě dojít nemusí, nicméně už tím, že nás absurdita vytrhává ze zažitých vzorů vnímání světa, podněcuje naši fantazii. Autor rozebírá různé případy absurdity, která vzniká přičiněním ideologií, autorskou invencí, setkáním vzdálených paradigmat nebo protichůdných informací v lidské mysli, a jejím uchopení v dokumentárních filmech, včetně vlastní tvorby.
Súčasné tendencie tvorby hudobného dokumentu na Slovensku
Maletzová, Soňa ; RŮŽIČKOVÁ, Alice (vedoucí práce) ; GOGOLA, Jan (oponent)
Táto práca je zameraná na fenomén súčasných hudobných dokumentov zo slovenskej scény. Práca skúma štyri výrazné filmy, ktoré vznikli za posledných desať rokov. Analýze sú podrobené filmy Para nad riekou, Nespoznaný, Juro a Hrana. Práca sa zaoberá ich obsahovou i formálnou stránkou, ako aj okolnosťami ich vzniku, ich sociálno-kultúrnym kontextom a dopadom.
Pátrání po proměnách pedagogických koncepcí výuky dokumentárního filmu na FAMU 1962-2002
Ježková, Viola ; BLAŽÍČEK, Martin (vedoucí práce) ; GOGOLA, Jan (oponent)
Diplomová práce mapuje po dekádách různá období v životě katedry, od jejího založení až po rok 2002, kdy se udály výrazné koncepční změny ve výuce, ale i proměna pedagogického sboru. Pátrá po vztazích mezi proměnami politických poměrů a stylem výuky dokumentárního filmu. It searches for the relationship between the changes in political conditions and the style of documentary film teaching.
Jurodiví
Kačena, Jan ; ŘEZNÍČEK, Martin (vedoucí práce) ; GOGOLA, Jan (oponent)
Abstrakt Bakalářská práce Jurodiví se zabývá fenoménem jurodství v moldavském filmu Dlaně. Jurodství je vnímáno jako metafora pro anti-systémové chování. Fenomén je nadále rozvíjen, dostává nové významy, je ohledáván v základu jiných uměleckých děl.
Autorovo Já v dokumentárním filmu Na pomezí hrané tvorby a dokumentu: autor uchopuje sám sebe jako hlavní postavu ve filmu
Nesvačilová, Petra ; ŘEZNÍČEK, Martin (vedoucí práce) ; GOGOLA, Jan (oponent)
Cílem mé diplomové práce je ukázat na základě kompilace vybraných dokumentárních filmů a mé vlastní tvorby, že vznikl dokumentární útvar, který doposud nemá specifické pojmenování. A jím je druh dokumentárního filmu, v němž je centrálním protagonistou režisér. Na základě rozborů jednotlivých režisérských přístupů a mé vlastní zkušenosti se v závěru pokouším o vytvoření návodu či postupu, který by mohl sloužit k lepšímu pochopení toho, jak tento nový dokumentární útvar režisérsky uchopit a jak s ním zacházet. Ve své práci se tedy budu snažit nalézt pravidla, jimiž se tetno směr řídí.
Cestopisný film a cestopisný pořad
Potočný, Tomáš ; KUBICA, Petr (vedoucí práce) ; GOGOLA, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá dokumentárním cestopisným filmem. Představuje základní vymezení žánru a stručně popisuje jeho historii od počátků kinematografie po dnešek, se speciálním zřetelem na aktuální zahraniční i české televizní série. V případové studii televizního cyklu Na cestě popisuje dramaturgická pravidla a produkční podmínky při natáčení i v postprodukci a analyzuje jejich dopad na výslednou podobu pořadu. Zároveň se zabývá výsledky měření sledovanosti a spokojenosti diváků a na základě dostupných dat vytváří profil diváka a pokouší se odvodit jeho představy a očekávání. Do kontrastu s televizní produkcí jsou v textu postaveny dva autorské filmy, které také splňují rysy cestopisného žánru: Notebook from China dánského režiséra Jorgena Letha a Mrtvá trať Šimona Špidly. Práce porovnává jejich režijní metody, srovnává je s parametry cyklů a snaží se odpovědět na otázku, zda je možné v podmínkách televizní cyklické produkce natočit autorský cestopisný film.
Out istický film
Wagner, Jakub ; VACHEK, Karel (vedoucí práce) ; GOGOLA, Jan (oponent)
Abstract: OUT- IS -TICKÝ FILM Rodící se dokumentární underground v Čechách NORMÁLNÍ JE NETOČIT! Diplmová práce jako manifest - jako cesta ke svobodnému uměleckému projevu. Jako autor této práce vycházím z praktických a teoretických zkušeností, více jak dvanáctiletého vztahu s dokumentárním filmem ( filmem vůbec ), při jeho studiu i praktickém každodenním zažívání v nejrůznějších podobách. Snažím se naznačit a pojmenovat současnou problematiku, natáčení, financování a uplatňovaní dokumentárního režiséra v kontextu systému, kontextu společnosti. Cílem této práce je zdůraznit důležitost svobodného uměleckého projevu v nynějším dokumentárním filmu, který se přibližuje masové zábavě. Pokouším se popsat nové hranice mezi komerční, užitkovou tvorbou a nezávislou kinematografií - undergroundem. Tvůrci, jejichž filmy mají blíže k poezii, malířství, videoartu nebo experimentu a kteří vnímají odlišným způsobem umělecké i společenské hodnoty, mají velký problém realizovat jakékoliv ze svých námětů, či scénářů, především kvůli složitým finančně mocenským strukturám, nastaveným v televizních i grantových radách. Dokumentární film se dnes stává velmi efektním a žádaným produktem. Tvůrci stojící mimo komerční, módní i " artové " proudy jsou a priori vytlačováni z okruhů institucí, kde se obecně lépe uplatňují režiséři - schopni správně fungovat v systému i ve společnosti. Takové tvůrce, ( včetně sebe samého ) pojmenovávám outisty a jejich filmy pojmenovávám v outistickými. Demonstruji na nich svůj současný postoj. Out - z anglického překladu znamenající: stát mimo, být venku, být vypnutý. Outistický film chápu jako současný výraz a autorský termín pro nezávislý dokumentární film vzešlý z českého dokumentárního prostředí. Outismus vzniká přesmyčkou slova autismus - popis choroby, na outismus. V druhé části této práce popisuji silný fenomén dokumentaristek vzešlých za posledních deset let z katedry dokumentární tvorby na pražské Famu, jejichž přístupy k dokumentárnímu filmu jsou zcela bezprostřední, ojedinělé, outistické a současně je pro ně normální netočit! Klíčová slova: Out -, být vzdálen, být v odlivu, vypnutý, zhasnutý, být ve stávce, být mimo hru, vyřazený, nepřicházet v úvahu, underground, poezie, peníze, haldy peněz, obraz, televize, auta, vize, moc.
Noční hovory s Němcem
Nesvačilová, Petra ; Marek, Petr (vedoucí práce) ; Gogola, Jan (oponent)
Bakalářská práce o životě a smyslu Jana Němce, který stavím na práci a životě Jana Němce a především na jeho pro mě velmi zajímavém dokumentárním filmu NOČNÍ HOVORY S MATKOU, kde Němec komunikuje a loučí se se svojí matkou a říká ji skrze film nevyřčené věci. A ja sama se stavim do pozice Jana Nemce, ktery pro me znamena svobodu projevu a zaroven hry a manipulace nad nim. A rda bych skrze tuto bakalarkou praci nahledla sama na sebe, na sve filmy a principy teto reci a na Jana Nemce samotneho. Prace bude postavena na literarnim dokumentu, ktery s nim budu natacet skrze zvuk a ten prepisovat do scenare (bakal.prace) a pak bude literarni film.
(Psycho)somatika (ve) filmu
Novák, Miloslav ; Kubica, Petr (vedoucí práce) ; Gogola, Jan (oponent)
Mezioborová teoretická práce (PSYCHO)SOMATIKA (VE) FILMU se zaobírá otázkami vztahu tělesnosti a emocionality filmového diváka. Analyzuje poznatky z psychologie, neurobiologie, estetiky, antropologie, filozofie i věd zabývajících se filmem. Poukazuje na nedávný objev zrcadlových neuronů, umožňující propojení vědeckého popisu při interpretaci významů díla a osobního, emocionálního prožitku. Zdůrazňuje principy, za nichž dochází k akumulaci významů a emocí při sledování filmu. A dále okamžiky, které rozhodují o přijetí celého filmu, a jeho následného hodnocení. Současně pokládá důležitou otázku autenticity zobrazovaného, ve filmu takzvaně hraném a dokumentárním. V neposlední řadě zkoumá temporální podobu filmu. Autor se domnívá, že film se může stát za určitých podmínek rozšířením žité existence člověka, a nikoliv jen virtuální náhražkou jeho nesplněných tužeb a životních přání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.