Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 208 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metodika návrhu RESTful API
Melena, Lukáš ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Daněk, Pavel (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou metodiky návrhu RESTful API, které se v dnešní době těší velké popularitě, ale chybí postup pro jeho úspěšnou tvorbu. Cílem práce je proto návrh metodiky návrhu RESTful API, které bude splňovat všechny principy RESTu a Re-source-oriented architecture definované autory Fieldingem, Richardsonem a Rubym. Zaměření metodiky je pouze na oblast analýzy a návrhu API. V první části práce je vymezený aktuální stav problematiky v oblasti RESTful API, zaměře-ný především na definované principy a přístupy, které slouží k jejich naplnění. V druhé části práce je popsána navržená metodika, která je vytvořena konsolidací poznatků z první části do uceleného postupu, jak vytvořit návrh RESTful API. Tento postup byl ověřený na reálném projektu a výsledky jsou popsány v poslední části této práce.
Klasifikace v oblasti IoT
Flégl, Jaroslav ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Basl, Josef (oponent)
Tato práce se zabývá klasifikací oblasti IoT. Cílem práce je pomocí systematické analýzy literatury identifikovat, jak se klasifikuje a kategorizuje oblast IoT. K naplnění cíle vede několik kroků. V první části práce se jedná zejména o definiční vymezení IoT, je představeno deset firem, které do IoT investovaly nejvíce a je uveden jejich pohled na IoT. Dále je charakterizována klasifikace a kategorizace a jsou uvedeny rozdíly. Ve druhé části je popsána metodika SLR. Nejprve byl podrobně popsán proces vyhledávání zdrojů. Dále bylo zapotřebí určit kritéria pro přijetí či odmítnutí studií. Následně byly zbylé studie hodnoceny na základě kvalitativních kritérií. Ze studií, které byly hodnoceny jako velmi dobré nebo výborné byla provedena výsledná klasifikace a kategorizace oblasti IoT.
Přístupnost mobilního webu institucí veřejné správy
Popek, Ondřej ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Sládek, Pavel (oponent)
Při vytváření webových stránek je důležité myslet i na její přístupnost ať už pro běžného uživatele, či uživatele používajícího pomocnou technologii. Obzvlášť, pokud se jedná o stránky institucí veřejné správy, které uveřejňující důležité informace a mají myšlenku přístupnosti stanovenou vyhláškou. Cílem této práce je prověřit, zda současná praxe akceptuje myšlenku jednoho webu a jeho přístupnosti s tím, že samotné prověřování bude zaměřeno na služby a informace poskytované Ministerstvem vnitra České republiky. Metodika určující pravidla, jak mají stránky veřejné správy vypadat je 7 let stará, zatímco technologický pokrok se neustále rozvíjí. Proto je důležité zjistit, jak současná praxe akceptuje myšlenku jednoho webu a jeho přístupnosti. Samotné prověření je zaměřeno na služby a informace poskytované Ministerstvem vnitra České republiky a jeho instituce. Testování přístupnosti stránek probíhá ve dvou oblastech. V první oblasti je testováno, zda vybrané stránky vyhovují kritériím stanovených vyhláškou. Druhá oblast se zabývá vyhověním vybraných stránek sadě kritérií, které zohledňují technologický vývoj. Dále je testováno splnění myšlenky jednoho webu. Nepovedlo se potvrdit všechny hypotézy. Webové stránky Ministerstva vnitra České republiky a jeho institucí splňují pouze hypotézu jednoho webu, ale nesplňují hypotézu přístupnosti. Hlavním zjištěním je, že stránky Ministerstva vnitra České republiky a jeho institucí nesplňují hypotézu přístupnosti. To může vést k zhoršenému používání webových stránek.
IT podpora společenství vlastníků jednotek
Wala, Karel ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Fortinová, Jana (oponent)
V této bakalářské práci budu řešit oblast IT podpory společenství vlastníků jednotek. Cílem práce je analýza procesů společenství, které vyplívají buď z potřeb společenství, nebo předepsané legislativy a následná identifikace trhu s IT nástroji, které tyto procesy pomáhají efektivně řešit. Na začátku práce definuji konkrétní společenství vlastníků jednotek, které jsem si vybral k analýze procesů a aplikaci finálního řešení. Potřebné procesy zjistím z legislativních listin a dále ze schůzek s představiteli tohoto společenství. Následně klíčové procesy zpracuji pomocí metody MMABP a uvedu jejich informační potřebu. Zjištěné výsledky práce by měly být návodem pro zvolené konkrétní společenství, jak postupovat při zlepšování svých procesů a případném zavádění IT podpory. Také můžou být obecnou šablonou pro podobně velká společenství vlastníků jednotek.
IT podpora redakce internetového magazínu
Wagenknecht, Martin ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Fortinová, Jana (oponent)
Cílem práce je analýza nabídky trhu s informačními technologiemi, které podpoří aktivity redakce internetového magazínu. Práce je nejprve zaměřena na rešerši relevantních zdrojů, následně je provedena analýza prostředí, ve které je vysvětleno, co je pro tento obor podnikání charakteristické a s čím se potýká. Další část se věnuje analýze procesů a informační potřebě dle metodiky MMABP. Skrze kombinaci různých pohledů jsou pomocí metodiky MMDIS následně získány potřeby redakce a v závěrečné části práce je proveden průzkum a zhodnocení současného stavu IT trhu pro oblast redakcí v oblasti komplexních a samostatných modulů podnikových systémů. Předpokládám, že výsledky práce pomohou především majitelům redakce, šéfredaktorům, případně podnikatelům, kteří plánují redakci založit. Výsledky práce by mohly zaujmout také vývojáře, kteří díky lepšímu pochopení tohoto typu podnikání mohou navrhnout software na míru, který zatím vlastníci redakcí postrádají, či lepší obdobu současného řešení.
Podpora spolupráce v prostředí Office 365 Enterprise E3
Csepcsar, Kristian ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Fortinová, Jana (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zjistit, zda prostředí Office 365 Enterprise E3 vyhovuje požadavkům na realizaci spolupráce i na její řízení. Tento cíl je realizován posloupností několika provázaných kroků. První kapitola práce má za cíl uvést čtenáře do problematiky spolupráce a seznámit jej s relevantními zdroji, které se touto tématikou zabývají. Nedílnou součásti úvodu je stručné představení prostředí Office 365 Enterprise E3. V další kapitole je zkoumána spolupráce jako taková a jsou definovány dílčí prvky spolupráce a jejich specifika. Následně je zkoumána spolupráce v rámci informačního prostředí. Tato kapitola popisuje, jakým způsobem IT prostředky podporují spolupráci a jaké jsou požadavky na tyto systémy. Cílem této bakalářské práce je popsat jakým způsobem prostředí Office 365 Enterprise E3 vyhovuje těmto požadavkům a následně vyhodnotit do jaké míry tyto požadavky splňuje. V následující kapitole je proto v jednoduché nominální škále kvantitativně ohodnoceno vyhovění těmto požadavkům, toto hodnocení je také doplněno o kvalitativní hodnocení na základě autorových zkušeností s tímto prostředím. Výsledkem práce je charakteristika úrovně, do jaké míry toto prostředí podporuje spolupráci a její řízení. Tato práce může být přínosná především manažérům a vedoucím pracovníkům organizací jakéhokoliv zaměření a velikosti, kteří hledají vhodné způsoby, jak efektivně podpořit spolupráci v rámci organizace prostřednictví informačních technologií. Tato práce osvětluje problematiku spolupráce a reprezentuje stručný úvod do Office 365 Enterprise E3.
Portfolio IT služeb ve startupu
Michalička, Josef ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Sládek, Pavel (oponent)
Tato práce si klade za cíl identifikovat strukturu a obsah portfolia IT služeb uvnitř startupu. Vymezuje základní pojmy a funkcionality zkoumaných prvků a monitoruje vliv podnikatelských inkubátorů na skladbu portfolia IT služeb. Cíle je dosaženo pomocí dvou přístupů, které se vzájemně doplňují. Nejprve je uveden souhrn dostupných informací z literatury a internetových zdrojů, které dávají základ praktickému výzkumu. To probíhalo ve formě interview v rámci 5 náhodně vybraných startupů, které buď prošly inkubačním procesem, nebo se v něm nacházejí, nebo ním nikdy nebyly ovlivněny. Přínos práce je, že ukazuje společné prvky v portfoliu IT služeb uvnitř startupů na základě dat pořízených v reálně existujících společnostech, což se mi nepovedlo v žádné jiné literatuře nalézt. Práce je strukturována do několika logicky navazujících částí. První z nich je 'Startup' v rámci níž se vymezuje tento v literatuře ne příliš často definovaný pojem, ukazuje jeho životní cyklus, právní formy a další. Další kapitola, 'Podnikatelské inkubátory', pro ukazuje instituce, které aktivně pomáhají ve vzniku nových startupů. V této kapitole jsou vymezeny činnosti, které se uvnitř inkubátoru odehrávají a vztah této instituce vůči startupům. Třetí kapitola pojednává o IT službách, je zde specifikováno, co je jejich obsahem a jaká je jejich kategorizace. Na základě předešlých 3 kapitol vznikla metodika, podle níž probíhala šetření v jednotlivých podnicích. V závěru práce je zhodnocen vliv inkubátorů na portfolio IT služeb a popis výsledků pozorování.
IT podpora aktivit stanice Horské služby
Burianová, Hedvika ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá prostředím IT podpory horské služby v České republice. Cílem práce je identifikovat současný stav podpory klíčových aktivit pracovníků Horské služby ČR, o.p.s. ve Stanici Pec pod Sněžkou portfoliem aplikací informačních technologií. Nejprve je na základě literatury vymezena a charakterizována horská služba včetně vazeb na okolí. Dále je charakterizováno portfolio aplikací informačních technologií. V práci je uveden postup, kterým je identifikován stav podpory aktivit pracovníků portfoliem aplikací informačních technologií v prostředí Stanice. Závěrečná část prezentuje získané výsledky dle postupu, který je uveden v předchozí kapitole práce.
Marketingová komunikace cestovních kanceláří v sociálních médiích
Barek, Jan ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Molnár, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou marketingové komunikace cestovních kanceláří v prostředí sociálních médií. Mapuje současné zapojení pěti vybraných sociálních médií do marketingové komunikace sedmi nejvýznamnějších cestovních kanceláří v České republice. Autor srovnává reálný stav komunikace v sociálních médiích s vlastním průzkumem preferencí klientů cestovní kanceláře. Ze srovnání vychází série doporučení pro marketingovou komunikaci cestovních kanceláří v sociálních médiích v závěru práce.
Využití sociálních sítí pro podporu webového portálu
Mysliveček, David ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Gála, Libor (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá využitím sociálních sítí pro podporu v podnikání. Její hlavní zaměření spočívá v návrhu strategie pro práci se sociální sítí Facebook společnosti Coffee Media s.r.o. První část této práce shrnuje obecné teoretické poznatky z oboru sociálních sítí a competitive intelligence. Vysvětleny jsou jednotlivé pojmy a je určena oblast, kterou se práce dále zabývá. Druhá část této práce je tvořena návrhem webového řešení společnosti Coffee Media. Jako první jsou porovnány jednotlivé možnosti tvorby webových stránek, jsou určeny klíčové faktory a požadavky na tvorbu, podle kterých je následně vybráno nejvhodnější řešení. Pomocí tohoto řešení jsou následně navrhnuty a realizovány webové stránky. Třetí část se zabývá detailní analýzou konkurence v oblasti online marketingu. Jsou vybrány čtyři konkurenční společnosti a je analyzována jejich práce se sociální sítí Facebook. Analýza je provedena jak pomocí vlastní metody, tak také pomocí bezplatného specializovaného nástroje. Na základě této analýzy jsou určeny jednotlivé trendy v práci se sociální sítí Facebook. V poslední části je navrhnuta detailní strategie pro práci se sociální sítí Facebook. V této strategii je určen publikační plán příspěvků a jsou navrhnuty jednotlivé reklamní kampaně, pomocí kterých se může společnost Coffee Media propagovat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 208 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.