Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mirko Hanák (1921 - 1971) v kontextu dobové ilustrace
Fulíková, Anna ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Stehlíková, Blanka (oponent)
Vydávání knih pro děti bylo po roce 1945 součástí státem kontrolovaného systému, v rámci něhož je ale možné rozpoznat více proudů. Vývoj a požadavky na ilustraci v dětských knihách, které se během padesátých a šedesátých let proměňovaly, lze vyčíst z dobové literatury zejména od autorů Stehlíkové a Holešovského, časopisu Zlatý máj či z příspěvků sympozia, zkoumajícího vztah výtvarné interpretace k literárnímu textu, které se uskutečnilo roku 1972 v Brně. Po načrtnutí základních vztahů se práce věnuje detailnějšímu průzkumu ilustrací Mirko Hanáka, jehož tvorba vznikala během padesátých a šedesátých let, než ji ukončila předčasná smrt v roce 1971. Hanák se v průběhu padesátých let postupně osvobodil od povinného realismu a nastoupil cestu ke znaku, díky kterému patřil v šedesátých letech za uznávanou tvůrčí osobnost. Hanákovo nadání se nejvíce projevilo v ilustracích divokých zvířat a přírody do dobrodružných knih, které zpracovával technikou akvarelu. K té ho inspirovala čínskou tušová malba, se kterou mohl seznámit díky celé řadě výstav, vznikajících kvůli rozvinuté kulturní spolupráci Čínské lidové republiky a Československa. Důležitou metodou výzkumu byla práce s originály Hanákových ilustrací i komparace jednotlivých vydání knih. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Josef Hakl (1899 - 1969), architekt a stavitel, v kontextu dobové tvorby
Fulíková, Anna ; Macek, Petr (vedoucí práce) ; Biegel, Richard (oponent)
Josef Hakl (1898-1969) působil jako architekt a stavitel na území dnešního města Černošice u Prahy, do jehož tváře se významně podepsal. Stavěl rodinné domy, ale participoval i na stavbách veřejných jako je pošta a sokolovna. Spolupracoval s významnými architekty, kteří v Černošicích vytvořili jen jednu či dvě realizace, jako byli Karel Stráník, který měl možnost učit se v pařížském ateliéru Le Corbusiera, Miloš Hořejš, jehož vlastní vila patří mezi černošické nejkrásnější domy, či Jaroslav Frölich, který je úzce spjatý s budovou černošické sokolovny. Josefa Hakla tato spolupráce ovlivnila, některé motivy však předběhl ve své vlastní tvorbě. Významným zdrojem je vlastní propagační katalog Josefa Hakla, kterým se sám podnikatel snažil ukázat šíři svého řemesla. Tato bakalářská práce se ovšem snaží vypátrat i další, v katalogu nepublikované stavby, a předvést dílo významného černošického rodáka v celku a zmapovat především vývoj jeho díla formou katalogu.
Josef Hakl (1899 - 1969), architekt a stavitel, v kontextu dobové tvorby
Fulíková, Anna ; Macek, Petr (vedoucí práce) ; Biegel, Richard (oponent)
Josef Hakl (1898-1969) působil jako architekt a stavitel na území dnešního města Černošice u Prahy, do jehož tváře se významně podepsal. Stavěl rodinné domy, ale participoval i na stavbách veřejných jako je pošta a sokolovna. Spolupracoval s významnými architekty, kteří v Černošicích vytvořili jen jednu či dvě realizace, jako byli Karel Stráník, který měl možnost učit se v pařížském ateliéru Le Corbusiera, Miloš Hořejš, jehož vlastní vila patří mezi černošické nejkrásnější domy, či Jaroslav Frölich, který je úzce spjatý s budovou černošické sokolovny. Josefa Hakla tato spolupráce ovlivnila, některé motivy však předběhl ve své vlastní tvorbě. Významným zdrojem je vlastní propagační katalog Josefa Hakla, kterým se sám podnikatel snažil ukázat šíři svého řemesla. Tato bakalářská práce se ovšem snaží vypátrat i další, v katalogu nepublikované stavby, a předvést dílo významného černošického rodáka v celku a zmapovat především vývoj jeho díla formou katalogu.
Mirko Hanák (1921 - 1971) v kontextu dobové ilustrace
Fulíková, Anna ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Stehlíková, Blanka (oponent)
Vydávání knih pro děti bylo po roce 1945 součástí státem kontrolovaného systému, v rámci něhož je ale možné rozpoznat více proudů. Vývoj a požadavky na ilustraci v dětských knihách, které se během padesátých a šedesátých let proměňovaly, lze vyčíst z dobové literatury zejména od autorů Stehlíkové a Holešovského, časopisu Zlatý máj či z příspěvků sympozia, zkoumajícího vztah výtvarné interpretace k literárnímu textu, které se uskutečnilo roku 1972 v Brně. Po načrtnutí základních vztahů se práce věnuje detailnějšímu průzkumu ilustrací Mirko Hanáka, jehož tvorba vznikala během padesátých a šedesátých let, než ji ukončila předčasná smrt v roce 1971. Hanák se v průběhu padesátých let postupně osvobodil od povinného realismu a nastoupil cestu ke znaku, díky kterému patřil v šedesátých letech za uznávanou tvůrčí osobnost. Hanákovo nadání se nejvíce projevilo v ilustracích divokých zvířat a přírody do dobrodružných knih, které zpracovával technikou akvarelu. K té ho inspirovala čínskou tušová malba, se kterou mohl seznámit díky celé řadě výstav, vznikajících kvůli rozvinuté kulturní spolupráci Čínské lidové republiky a Československa. Důležitou metodou výzkumu byla práce s originály Hanákových ilustrací i komparace jednotlivých vydání knih. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.