Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti získání nových informací z policejní fotodokumentace a způsoby verifikace její kvality a přesnosti
Schmidt, Drahomír ; Frydrýn, Michal ; Marek, Zdeněk
Článek vychází ze současného stavu možností soudně znalecké analýzy dopravních nehod. V dnešní době jsou již velmi podrobně propracovány metody výpočtů nehodových dějů, chování modelů dopravních prostředků před střetem, během něj a po střetu. I přes rozsáhlý matematický popis chování jednotlivých entit při výpočtu se jedná o simulaci a výsledek je závislý na dosazených vstupních hodnotách a počátečních podmínkách. Tyto informace jsou nezastupitelné a jen obtížně je lze nahradit, neboť mají podstatný vliv na řešení nehodového děje a tedy i na výsledek znaleckého zkoumání.
Metodické nástroje pro snižování silniční nehodovosti na rychlostní komunikaci R46
Kocián, Karel ; Krpešová, Kateřina ; Frydrýn, Michal
Cílem příspěvku je posluchače seznámit s vybranými metodickými přístupy používanými pro snižování silniční nehodovosti. Přednáška je zaměřená na následující bezpečnostní nástroje: Zkrácená analýza dopravních nehod, program EuroRAP, Bezpečnostní inspekce průjezdem inspekčního vozidla a Sledování dopravních konfliktů. Z důvodu objektivního porovnání uvedených metodik budou následně představeny výsledky aplikace těchto bezpečnostních nástrojů na vybraný silniční úsek, kterým je rychlostní komunikace R46. V závěru jsou uvedeny přednosti použitých metodik na základě získaných empirických zkušeností z jejich aplikace na vzorovém silničním úseku, které jsou doplněny o doporučení způsobu výběru nejvhodnější metodiky pro dosažení výrazného snížení nehodovosti na libovolném silničním úseku.
Analýza chladnutí motoru
Schmidt, Drahomír ; Rozlivka, Tomáš ; Frydrýn, Michal
Tento článek se zabývá informacemi o dopravních nehodách. Zvláště se zaměřuje na fingované dopravní nehody a pojistné podvody a představuje metodu měření chladnutí motoru jako způsob k odhalování této trestné činnosti.
Poměry rozsahu deformací jako kritérium fingovaných nehod
Šachl, Jindřich Jan ; Šachl, Jindřich ; Frydrýn, Michal
Poměr hodnot EES na vozidlech, jež se střetla, se obvykle dává do souvislosti s jejich hmotnostmi a vyjadřuje se vztahem pro přepočet hodnot EES mezi jednotlivými vozidly. Běžně používaný vztah ale neplatí obecně, je založen na předpokladech, které nebývají splněny při všech typech střetů – podmínky platnosti tohoto vztahu bývají splněny dokonce spíše výjimečně. Vědí to všichni znalci? Mnozí dosadí „své“ hodnoty do zmíněného vztahu, jakoby byl exaktní obecně platný, a pokud poměr hodnot EES tomuto vztahu neodpovídá, považují to za hlavní kritérium pro výrok o tom, že se jedná o nehodu fingovanou – bohužel mnohdy mylně.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.