Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Autorská kniha jako zdroj muzejní edukace
Nyklasová, Anna ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Francová, Sylva (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na využití autorských knih v edukačním prostředí. Teoretická část se zabývá definicí muzejní pedagogiky. Věnuje se vztahu mezi galerií a školou a vyčleňuje principy galerijní a muzejní edukace. Dále popisuje pracovní náplň muzejního pedagoga. Důraz bude kladen také na problematiku pojetí autorské knihy. Teoretická část se dále zabývá tvorbou edukačních materiálů a jejich následnou analýzu vybraných kulturních institucí. Analýza je provedena u aktuálních učebnic a pracovních listů ze vzdělávacích obrů výtvarné výchovy a českého jazyka a literatury. Současně vymezuje jejich aktuální pojetí. V praktické části se práce zabývá tvorbou autorské edukační knihy, která vychází z poznatků teoretické části. KLÍČOVÁ SLOVA Muzejní edukace, edukační kniha, edukační program, vzdělávací cíl, didaktická struktura obsahu, autorská kniha
Prožitek ve výtvarném díle a v galerijním prostoru
Havránková, Simona ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Francová, Sylva (oponent)
Teoretická část práce se skládá ze tří vzájemně provázaných oblastí. Patří mezi ně výstavní prostor, výstava jako médium a kurátorství. Součástí zvolených témat je představení vývoje výstavního prostoru. Dále se práce zabývá faktory, které proměňují celkový zážitek z návštěvy nebo ovlivňují divákův prožitek z vystaveného díla. Kapitola výstavy v roli zprostředkovatele předkládá nejčastější příčiny odmítavého postoje veřejnosti. Ve třetí části je zpracováno kurátorství, kde jsou představeny pozice kurátora. Součástí praktické části je návrh na různá řešení instalace v prostoru a nabízí návrhy, jak propojit výstavní prostor s uměleckými díly. Ve spojení s řešenou problematikou odpojení široké veřejnosti od umění se práce dále zabývá tvorbou jako formou zážitku. Cílem bylo navrhnout možné řešení, které by skrze galerijní edukaci mohlo napomoci k lepším vztahům mezi veřejností, galerií a současným uměním. Praktická část dále obsahuje autorský projekt, ve kterém je vytvořen návrh kurátorské koncepce, ke které jsou v didaktické části navrženy tematické řady. Podstatou všech zvolených témat bylo nacházet souvislosti v různých oblastech týkajících se umění a uvažovat o výstavě více pedagogicky. Prvek, který propojuje jednotlivé části bakalářské práce je prožitek diváka. Cíl práce by se dal shrnout jako...
Komiks v české současné dětské literatuře
Richterová, Tereza ; Francová, Sylva (vedoucí práce) ; Gajdošíková, Pavla (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na téma komiks v české moderní dětské literatuře s důrazem na výtvarnou tvorbu komiksu. Práce se skládá ze tří částí - z teoretické, praktické a didaktické. V teoretické části je tento pojem rozdělen podle kritérií - na vymezení termínu komiks a jeho definici, na českou historii komiksu a na rozšíření komiksu v české moderní dětské literatuře. V této části jsou zmíněna konkrétní česká díla a čeští autoři, kteří se tomuto tématu věnují. S vybranými autory je veden rozhovor o jejich cestě ke komiksu. Praktická část se věnuje projektu, komiksové příručce Dneska budu offline, který je vytvořen komiksovou formou a je určen pro děti mladšího školního věku. Druhým projektem, který je součástí praktické části, je uplatnění komiksu ve výtvarné výchově na vybrané základní škole. Tento projekt propojuje část praktickou a část didaktickou, využití komiksu ve výuce. KLÍČOVÁ SLOVA Komiks, literární žánr, dětská literatura, čeští autoři, výtvarná výchova
Všechna moje začínající já
Staňková, Barbora ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Francová, Sylva (oponent)
V jakých situacích ocitala? Jak je svojí í k této profesi dnes s ? Jaké zásadní pedagoga formují? transitivním a transformativním obdobím, které je é pro i z í z minulosti, které samotnému práce se pohybuje mezi Opírá se o , které Margit Titlové, Rineke Dijkstry, Marlen Dumas, Cindy Sherman, Christiana Boltanski aj. moje stíny, kterými zobrazuji gesta a í .
Ekologická tématika v dětské knize
Husáková, Michaela ; Francová, Sylva (vedoucí práce) ; Kuříková, Michaela (oponent)
Cílem této diplomové práce je zmapovat nabídku dětských knih s ekologickou tematikou v Česku a vytvořit vlastní autorskou knihu s metodickou příručkou pro environmentální výchovu. Teoretická část práce se bude věnovat knihám o ekologii pro děti. Bude zkoumat vhodná témata pro environmentální výchovu na prvním stupni základní školy a rozebere dětské knihy zaměřené na ekologii. Praktická část se bude věnovat návrhu projektového dne, vycházejícího z autorské knihy, vytvořené pro tyto účely. Součástí práce bude dotazník týkající se environmentální výuky na prvním stupni základní školy. KLÍČOVÁ SLOVA Ilustrace, kniha pro děti, ekologie, autorská kniha, environmentální výchova, projektová výuka
Vizuální deník - Jeho tvorba a využití při výuce
Pešoutová, Monika ; Francová, Sylva (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vizuálním deníkem a jeho tvorbou. Úplně na začátku práce se nachází teoretická část obsahující úvodní seznámení s deníkem a následně potřebné informace, k jeho stručné historii, tvorbě, druhům, vazbě, pomůckám a dalším potřebným technickým parametrům vhodných pro tvorbu deníku. V této části práce vás také čeká seznámím s několika významnými českými ale i světovými umělci, kteří se tvorbou deníku další dobu zabývají či zabývaly a mají k ní bližší nebo také hlubší vztah. Jejich představení má sloužit jako inspirace, díky které můžeme pochopit rozdílná vnímání deníku. V práci je velmi stručně představen jejich život a následně jejich tvorba se zaměřením na deník. Jako další je uvedena praktická část, v které je možné nahlédnout do mé tvorby deníku, mých myšlenkových pochodů, které jsem při tvorbě měla, a nakonec obsahuje z deníku i pár fotografií jako ukázek. Závěrem práce se dostáváme k didaktická část pojednávající o zařazení a využití deníku ve školství. Na konci tak naleznete návrhy na vyučovací hodiny výtvarné výchovy ve spojitosti s deníkem. Snažím se tak přijít na možnost zmenšení časové náročnosti, která může být hlavním kamenem úrazu při využívání deníku. K tomuto návrhu vyučování se snažím nají alespoň částečné odpovědi na otázky, jako je například jestli žáky...
Fotografie a autorská kniha
Růžičková, Zuzana ; Francová, Sylva (vedoucí práce) ; Magidová, Markéta (oponent)
Tématem mé bakalářské práce je Fotografie a autorská kniha. Zabývám se v ní stručnou chronologicky pojatou historií média fotografie a o trochu detailněji fotografií současnou. Obdobně postupuji i u fenoménu autorských knih a jejich různých variací a podob, kde krátce představuji i médium zvané zine. Po autorské knize práce přechází ke spojení autorské knihy a fotografie a fotografickým publikacím. Poté jsou v bakalářské práci zmíněny různorodé autorské soubory, fotografické knihy, autorské knihy a vizuální soubory, které jsou také v práci popsané, ve smyslu jak pracují s textem, fotografií i svou celkovou vizualitou. Všechny tyto publikace jsou současnou produkcí v ČR, maximálně 5 let staré a svým tématem se podobají námětu mé autorské fotografické knihy (příroda, pocity, hudba), kterou detailně popisuji ve výtvarné části práce. Výtvarnou část tvoří autorský fotografický projekt prezentovaný formou autorské knihy, ve které se snažím o propojení tématu přírody, pocitů s obrazem doprovázených hudbou. Do své tvorby zapojuji také další elementy - artefakty, přírodniny a skleněné úlomky, které jsem nasbírala během fotografických výprav. Tyto předměty autorskou knihu doplňují a vytvářejí tak jedinečný autorský celek. V pedagogické části se zaměřuji na čtyři výtvarné úkoly využívající médium fotografie a...
Hranice kresby
Korejsová, Karolina ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Francová, Sylva (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám tématem kresby, její proměnlivostí a transformací v průřezu časovém i žánrovém. Charakterizuji hranice, které ji definují a to, jak se rozšiřují. Zaměřím se na odlišnost jejího významu a vizuaality v dobovém kontextu a vztáhnu jeji proměnlivost na současné experimentální trendy. Kresbu představím v širokém dobovém, kulturním a technickém kontextu a tím tak ucelím podobu jejích současných hranic. Pro praktickou část se inspiruji právě onou proměnlivostí kresby a jejích experimentálních podob. Tato práce by měla korespondovat s transformací zmiňovanou v didaktické části bakalářské práce. Vznikla tak instalace prostorové kresby. V didaktické části poté rozvinu oblast transformace kresby do netradičních forem a popíši, jak by kresebné experimenty mohly být didakticky aplikovány do praktické výuky.
Autorská obrazová kniha v Českých zemích
Erbenová, Tereza ; Francová, Sylva (vedoucí práce) ; Fremlová, Vendula (oponent)
Téma: Autorská obrazová kniha v Českých zemích Podoby autorské obrazové knihy v Čechách. Principy knižní tvorby a různé přístupy k pojetí knihy od čistě obrazového, ilustrativního nebo grafického. Přehled rozmanitých možností práce s knihou, kniha jako prostor pro lineární i nelineární vyprávění, kniha jako objekt, kniha jako výtvarné dílo. Způsoby grafického zpracování obrazu a textu (textového doprovodu) do knižního tvaru. Představení českých autorů vytvářejících inovativní obrazové knihy v šíři jejich přístupů. Pedagogická část: možnosti využití vytváření knihy, leporela ve výtvarné výchově Výtvarná část: Vytvoření autorské obrazové knihy. Anotace Tato bakalářská práce se soustředí především na známé české autory autorské obrazové knihy. Problematice definice autorství, příklady autorů a jejich děl. Zpracování pedagogických úkolů v rámci hodin výtvarné výchovy a vlastní tvorbě autorské obrazové knihy. Klíčová slova autorská kniha, obrazová kniha, současná autorská obrazová kniha, autorské pohádky, ilustrace, čeští autoři

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 FRANCOVÁ, Soňa
1 Francová, Simona
3 Francová, Soňa
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.