Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Efektivita vzdělávacího programu Národního institutu dalšího vzdělávání z pohledu asistentů pedagoga
Frančíková, Barbora ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá efektivitou vzdělávacího programu Národního institutu dalšího vzdělávání (NPI ČR)1 z pohledu jeho absolventů, asistentů pedagoga. V teoretické části práce jsou vymezena specifika profese asistenta pedagoga v českém vzdělávacím kontextu. Zmíněná teoretická oblast směřuje ke klíčovému tématu, jímž je vzdělávání asistentů pedagoga. Jeho součástí je též zmapování výsledků již uskutečněných výzkumů. Empirická část obsahuje analýzu vzdělávacího programu pro asistenty pedagoga, realizovaného Národním institutem dalšího vzdělávání v Praze (NPI ČR). Následně prezentuje výsledky efektivity vzdělávacího programu z hlediska absolventů kvalifikačního kurzu ve výkonu profese asistenta pedagoga. Výzkumné šetření prokázalo, že studium při NIDV v Praze určené asistentům pedagoga dosahuje velmi vysoké, bezmála maximální míry efektivity. 1 Změna názvu organizace od 1.1.2020
Efektivita vzdělávacích programů divadelních dílen při vybraných českých divadelních scénách
Frančíková, Barbora ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá edukačním potenciálem divadelního umění ve vztahu jednak k jeho recipientům, jimiž jsou děti mladšího školního věku a jednak k dalším jeho aktérům, mezi něž patří zejména divadelní lektoři a učitelé. V teoretické části práce jsou vymezena specifika divadelního umění určeného dětskému divákovi z hlediska obsahu divadelních inscenací, školy jako partnera kulturních institucí, práce s publikem, doprovodných programů a jejich realizátorů. Teoretickou součástí práce je také zmapování již uskutečněných výzkumů v oblasti divadelní edukace. Empirická část je snahou o zjištění edukační účinnosti programů divadelních dílen u profesionálních českých divadelních scén a rozkrývá způsoby využití edukačního potenciálu divadelními lektory a učiteli. Výzkumné šetření prokázalo vysokou efektivitu těchto programů ve smyslu osobnostního a sociálního růstu jejich recipientů, konkrétně jsou jimi rozvíjeny klíčové kompetence.
Výchova diváka v českých divadlech v současnosti aneb Edukační drama z druhé strany
Frančíková, Barbora ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Bakalářská práce popisuje působení divadelních lektorů v konkrétních českých divadlech, edukační způsoby jejich práce s dětským divákem. V teoretické části práce je vymezena obecná problematika výchovy diváka, zvláště přístup divadelního umění k dětskému divákovi, dále je uveden cíl a náplň práce divadelního lektora a je zde vymezen jeho vztah se školním prostředím. Praktická část přibližuje dva modely působení divadelních lektorů v českých divadlech, zaměřené na edukační metody využívané při práci s dětským divákem. Klíčová slova: výchova dětského diváka, divadelní lektor, edukační metody, reflexe divadelního umění, recepce divadelního umění, školní prostředí, rozvoj osobnosti

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.