Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komparace výuky aktivit v přírodě na českých a norských univerzitách
Hejna, Zdeněk ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Vomáčko, Ladislav (oponent)
Název práce: Komparace výuky aktivit v přírodě na českých a norských univerzitách Cíle práce: Hlavním cílem je komparace výuky aktivit v přírodě na vybraných českých a norských univerzitách. Metoda: V práci byla použita metoda rešerše nabídky studijních programů na jednotlivých školách a také jsme sestavili dotazník, který byl rozeslán mezi studenty jednotlivých oborů. Výsledky: Pozorujeme určitou odlišnost v českém a norském pojetí výuky aktivit v přírodě, které silně ovlivněno kulturně-historickým vývojem v obou zemích a rozdílným pohledem na vnímání přírody. Klíčová slova: aktivity v přírodě, friluftsliv, studijní program, komparace
Výuka hry geocaching v rámci volnočasových aktivit žáků na základních školách
Kittler, Jan ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Šafránek, Jiří (oponent)
Název: Výuka hry geocaching v rámci volnočasových aktivit na základních školách Cíle: Cílem práce je prosadit hru geocaching jako organizovanou zájmovou činnost pro žáky druhého stupně základních škol. Nabídnout účastníkům aktivitu, kterou se naučí využívat ve svém volném čase. Metody: Výzkumným souborem bylo celkem 32 žáků druhého stupně základních škol Prahy 4 a Prahy 9. S každou skupinou byl přítomen pedagogický pracovník, který provázel žáky ve čtyřech teoretických i praktických lekcích po dobu jednoho měsíce. Metodou pro získávání dat bylo použito dotazníkové šetření a rozhovor s pedagogickými pracovníky. Dotazník byl účastníkům předložen před zahájením projektu a pak znovu měsíc po jeho ukončení. Rozhovor s učiteli byl uskutečněn pouze po intervenci. . Výsledky: Výsledky práce poukazují na to, že účastníci projektu by se v budoucnu rádi zúčastnili zájmového kroužku s náplní hry geocaching. Celkově se ve volném čase této aktivitě věnuje asi čtvrtina dotazovaných, ale pouze 6 % z nich se jí věnovalo po intervenci. Vlivem působení intervenčního programu nenastala průkazná změna naměřených hodnot získaných od účastníků po ukončení projektu. Klíčová slova: GPS, hra, zájmová činnost, volný čas, geocaching
Metodický postup výuky orientačního běhu na kursu UK FTVS Turistika a sporty v přírodě
Špicar, Petr ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Šafránek, Jiří (oponent)
Název práce: Metodický postup výuky orientačního běhu na kursu UK FTVS Turistika sporty v přírodě Cíle práce: Cílem práce byla inovace metodického manuálu pro výuku orientačního běhu na kursu Turistika a sporty v přírodě na UK FTVS. Pilotní projekt byl zároveň ověřen v praxi na několika kursech. Metody: Expertní šetření pilotní verze, která byla ozkoušena na téměř 280 studentech. Dotazníkové šetření pro učitele a externí spolupracovníky katedry sportů v přírodě. Rozhovor a rešerše literatury při sestavování metodického manuálu. Výsledky: Inovovaný metodický manuál pro výuku orientačního běhu na kursu Turistika a sporty v přírodě. Výuka byla změněna zejména v počátcích výuky orientace, kdy byla zařazena praktická cvičení pro osvojení si základních dovedností, jako je orientace mapy, udržení směru postupu, volba postupu či odhad vzdálenosti. Velkým přínosem je využití elektronického systému SPORTident, který nácvik nejen obohacuje, ale i poskytuje kvalitní data pro zpětnou analýzu tréninku či závodu. Klíčová slova: orientace v přírodě, Rámcový vzdělávací program, SPORTident, OCAD
Vliv kooperativních her na sociální atmosféru ve třídě
Panušová, Lenka ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Vomáčko, Ladislav (oponent)
Název práce: Vliv kooperativních her na sociální atmosféru ve třídě Cíl práce: Cílem práce je zjistit, jak významný vliv může mít půldenní kooperativní program se zaměřením na spolupráci na vzájemné vztahy mezi spolužáky jedné třídy a na následné vnímání třídní sociální atmosféry. Metody: Pro získání dat byl využit standardizovaný dotazník "Hodnotenie sociálnej atmosféry v triede." Výzkumu se zúčastnilo celkem 72 respondentů ze tří prvních ročníků šestiletého Gymnázia Jana Nerudy v Praze. K vyhodnocení jsou využity statistické metody jako aritmetický průměr, modus či medián. Výsledky: K pozitivnímu posunu v hodnocení třídní sociální atmosféry došlo ve všech zkoumaných skupinách. Nicméně v kontrolní skupině 1.D, kde kooperativní program neproběhl, nastalo výraznější zlepšení než v jedné z experimentálních skupin. Ověřili jsme, že půldenní program kooperativních her není dostačující k naplnění záměru výrazně ovlivnit vzájemné vztahy mezi spolužáky, ale může poukázat na nedostatky třídní sociální atmosféry. Klíčová slova: spolupráce, komunikace, skupinová dynamika, kooperativní učení, prostředí školní třídy
Význam činnosti Domu dětí a mládeže pro děti ze 7. tříd vybraných ZŠ v Praze 3
Panušová, Lenka ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název práce: Význam činnosti Domu dětí a mládeže pro děti 7. tříd vybraných ZŠ v Praze 3 Cíle práce: Cílem práce je zjistit, v jaké míře se děti v Praze 3 účastní prázdninových aktivit organizovaných DDM. Zajímá nás, zda mají děti o poskytovaných službách přehled, jestli nabídku dostatečně využívají a co je ovlivňuje při výběru činností. Dále také zjišťujeme, o které činnosti děti mají či nemají zájem. Metody: Získávání dat proběhlo formou strukturovaného dotazníku, jenž byl rozdán žákům 7. tříd vybraných ZŠ v Praze 3. Ke zpracování výsledků jsou užity vhodné statistické metody. Výsledky: Více než polovina dětí má zájem o nabízené prázdninové programy organizované DDM. Děti nejčastěji vědí, že DDM nabízí pravidelné zájmové "kroužky" a pořádá letní tábory, o dalších činnostech už je jejich přehled horší. Při výběru činností mají nejznačnější vliv kamarádi a rodiče. Děti by měly zájem vyzkoušet si hůře dostupné aktivity pojící se s dobrodružstvím v přírodě, jako je paintball, vodní turistika a cykloturistika. Klíčová slova: volný čas, zájmová činnost, DDM, letní prázdniny
Překážkové areály
Korf, Marek ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Frainšic, Michal (oponent)
Název: Překážkové dráhy Cíle práce: Zásadní seznámení s problematikou překážkových areálů, jejich kvalitou, stavbou a využitím. Cílem práce je zmapování využitelnosti areálů v rámci ozbrojených a záchranných složek České republiky. Seznámení se soutěžemi a pravidly při využití překážkových areálů. Metoda: Sběr informací týkajících se především spojení prostředí, požadavků na stavbu a materiálů. Prací s materiálem a literaturou, a formou rozhovorů. Výsledky: Bylo čerpáno z literatury jak domácí tak zahraniční. Kvalita areálů, je vysoká. Všechny překážky splňují požadavky, kladených předpisy. Použití překážek, skutečně podporuje a zvyšuje výkonnost a požadovanou specializaci. Klíčová slova: Překážky, zdolávání, materiál, soutěžící, výkon, speciální, příprava, únava.
Případová studie letního ministrantského tábora Rožnov pod Radhoštěm
Morcinek, Jan ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Vomáčko, Ladislav (oponent)
Název: Případová studie letního ministrantského tábora Rožnov pod Radhoštěm Cíle: Cílem bakalářské práce je vytvoření komplexního a systematického souboru poznatků o problematice managementu letního ministrantského tábora Rožnov pod Radhoštěm s akcentem na zobecnění závěrů, a nalezení pozitivních a negativních stránek z manažerského pohledu jako východisko pro ovlivňování budoucího vývoje akce. Metody: Zúčastněné pozorování, strukturovaný rozhovor, analýza dokumentů. Výsledky: Výstupem práce je soubor poznatků a obecných závěrů vyplývajících z managementu letního ministrantského tábora Rožnov pod Radhoštěm z hlediska sekvenčních manažerských funkcí a financování. Fungování managementu je ovlivněno mnoha faktory. Silné stránky ministrantského tábora jsou organizace, financování a personalistika naopak plánovací a kontrolní procesy patří mezi slabé stránky. Klíčová slova: Letní tábor, management, aktivity v přírodě, volný čas, ministrant, případová studie.
Zmapování lesních mateřských školek v Libereckém kraji
Štěpánková, Michaela ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Frainšic, Michal (oponent)
Název: Význam přírody jako vzdělávacího prostředí zmapováním lesních klubů a lesních mateřských škol v Libereckém kraji z pohledu pedagogů. Cíl práce: Cílem mé diplomové práce je zmapování lesních mateřských škol a lesních klubů v Libereckém kraji. Dále získání konkrétních informací o fungování a pedagogické činnosti těchto LMŠ a lesních klubů v Libereckém kraji pomocí polo-strukturovaných rozhovorů. Výsledky: Zpracování literatury vztahující se k předškolní pedagogice, alternativním pedagogickým směrům a lesní mateřské škole nám přiblížilo danou problematiku. Prostřednictvím polo-strukturovaných rozhovorů, které jsem vedla s pedagogy jednotlivých lesních mateřských škol či klubů v Libereckém kraji, jsem získala potřebné informace. Fungování LMŠ a klubů je v mnoha ohledech odlišné. Otevírací doba školek je od 7:00 do 17:00. Využívají pedagogické směry waldorfský a montessori, ale pouze jako inspiraci. Režim dne se liší, avšak pomůcky, které používají, jsou podobné a pocházejí z přírody. Všichni respondenti mají kladný vztah k přírodě a vnímají její pozitivní vliv na děti. Velmi zásadní závěrečná informace je, že se mění způsob výchovy od autoritativní k liberální, mění se společnost a LMŠ či lesní kluby rodiče vítají. Klíčová slova: vzdělání, alternativní pedagogické směry, vztahy s přírodou, lesní...
Rétorika - důležitý prvek v pedagogické činnosti
Ivančo, Tomáš ; Šafránek, Jiří (vedoucí práce) ; Frainšic, Michal (oponent)
Název: Rétorika - důležitý prvek v pedagogické činnosti Cíle: Cílem je shrnutí a představení důležitých rétorických dovedností potřebných pro zaujetí posluchačů při pedagogické práci. Tvorba řečnického projevu a cvičení pomocí nichž můžeme zlepšit rétorické dovednosti. Metody: V práci byla použita metoda rešerše literatury, a to z knižních dokumentů. Výsledky: Důležité zásady tvorby řečnického projevu. Příprava řečníka, artikulační a dechové dovednosti projevu pedagoga - animátora. Klíčová slova: rétorika, komunikace, verbální, neverbální, artikulace

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.