Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Etické aspekty sociálně pedagogické práce
Fraňková, Pavla ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na etické aspekty sociálně-pedagogické práce pracovníků v pomáhajících profesích a je teoreticko-empirického charakteru. Cílem diplomové práce je prozkoumání etického rozměru sociálně-pedagogické práce a zjištění toho, jaké nástroje využívají pomáhající profesionálové při rozhodování a zvládání etických dilemat s ohledem na etické kodexy a principy. Teoretická část se zabývá v jednotlivých kapitolách tématem sociálně- pedagogické práce, profesní etiky a blíže se věnuje také roli pracovníka v pomáhajících profesích a jeho vztahu ke klientovi. Na základě analýz etických kodexů pak dále zkoumá profesní hodnoty a v závěrečných kapitolách přehledové části se diplomová práce zaměřuje na eticky problematické okruhy a s nimi spojená etická dilemata, s nimiž se pracovníci v pomáhajících profesích setkávají. Empirická část nabízí na základě analýzy polostrukturovaných rozhovorů s pracovníky rozšíření teoretického poznání etických aspektů sociálně-pedagogické práce o dimenzi prožívání samotných pracovníků v pomáhajících profesích a představuje jejich strategie při řešení a zpracování eticky dilematických situací. Mezi hlavní zjištění výzkumu patří, že sociálně-pedagogičtí pracovníci vnímají etický aspekt jako stěžejní pilíř ve své profesi a zároveň ve spojitosti s etickou stránkou...
Strategie výchovy v bilingvní rodině
Fraňková, Pavla ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Břízová, Monika (oponent)
(česky) Bakalářská práce se zabývá specifiky výchovy v bilingvní rodině. Zaměřuje se především na strategie využívané při výchově v rodině, jejich pozitiva, negativa a případný dopad na vývoj řeči dětí bilingvně vychovávaných. Teoretická část se soustředí na vymezení základních pojmů důležitých pro pochopení problematiky empirické části práce. Zaobírá se typologií bilingvismu, vývojem řeči u dětí, jednotlivými strategiemi výchovy v bilingvní rodině a riziky a výhodami dvojjazyčné výchovy. Empirická část je založená na kvalitativním výzkumném šetření a zpracování tří případových studií bilingvních rodin. K uskutečněnému výzkumu byly použity metody polostrukturovaného a volného rozhovoru, zúčastněné a nezúčastněné pozorování a kazuistiky. V závěru praktické části jsou analyzovány výsledky výzkumného šetření a vyvozena některá možná doporučení pro praxi.
Nespisovné jazykové prostředky v textech Jáchyma Topola a Jaroslava Rudiše
Fraňková, Pavla ; Mareš, Petr (vedoucí práce) ; Lehečková, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na zkoumání a funkci nespisovných jazykových prostředků ve vybraných prózách dvou současných českých autorů - Jáchyma Topola a Jaroslava Rudiše. Na začátku jsou krátce představeni oba spisovatelé s vybranými prózami a pozornost je věnována jejich postavení v současné české literatuře. Teoretická část vymezuje spisovné a nespisovné útvary národního jazyka, sleduje vývoj a funkce nespisovnosti v umělecké literatuře a představeny jsou nejčastější nespisovné prostředky v jednotlivých jazykových rovinách. Tato teoretická východiska jsou uplatňována při analýze vybraných próz. Práce si klade za cíl popsat nespisovné prostředky z hlediska vazby na složky textu a jejich funkce v něm a analyzovat způsoby jejich uplatnění. V závěru jsou porovnány způsoby zacházení s nespisovností a individuální styly obou autorů.

Viz též: podobná jména autorů
2 Franková, Pavlína
10 Franková, Petra
10 Fraňková, Petra
10 Fránková, Petra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.