Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv nastavení ventilace na množství přiváděného vzduchu a jeho distribuci v kabině automobilu
Poláček, Filip ; Fojtlín, Miloš (oponent) ; Pokorný, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá měřením rozložení distribuce a množství přiváděného vzduchu do kabiny automobilu při různých venkovních podmínkách a nastavení klimatizace. Pro určení množství přiváděného vzduchu do kabiny automobilu byla zhotovena charakteristika ventilátoru. Měření bylo provedeno pomocí rychlostních sond v klimatické komoře, kde bylo možné simulovat různé venkovní podmínky. Z měření vyplývá závislost rozložení distribuce vzduchu na teplotě venkovního prostředí. Diplomová práce přináší podklady pro zpracování matematického modelu kabiny automobilu.
Stanovení součinitelů přenosu tepla radiací a konvekcí z povrchu tepelného manekýna
Fojtlín, Miloš ; Tuhovčák, Ján (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá experimentálnym stanovením súčiniteľov prestupu tepla radiáciou a konvekciou, využitím tepelného manekýna. Ťažisko práce leží v rozdelení tepel-ného toku z povrchu manekýna na radiačnú a konvektívnu zložku. Práca sa zaoberá prestu-pom tepla z povrchu nahého a oblečeného manekýna, v polohách sed a stoj. Merania prebiehali v definovanom prostredí, pri konštantnej teplote a rýchlosti vzduchu (cca 24°C a 0,05 m.s-1). Zložka radiačného tepelného toku sa potláčala poťahom so zníženou emisivitou, resp. dvojdielnym oblekom so zníženou emisivitou. K úspešnému riešeniu úlohy sa podarilo dospieť len v prípade nahého manekýna. Zmeraných bolo 34 zón, ktoré logicky reprezentujú časti ľudského tela. Potvrdili sa teoretické predpoklady prenosu tepla z povrchu tepelného manekýna a výsledky práce boli porovnané s výsledkami obdobnej experimentálnej práce. Výstupy tejto práce umožňujú vytvorenie detailných počítačových modelov tepelného prostredia, ktoré vyžadujú anatomicky špecifické, separátne hodnoty súčiniteľov prestupu tepla radiáciou a konvekciou.
Chladicí systémy v kabinách dopravních prostředků
Andrlík, Ladislav ; Fojtlín, Miloš (oponent) ; Tuhovčák, Ján (vedoucí práce)
Předmětem této práce je formou rešerše zpracovat aktuálně používané druhy chladicích systémů ve vozidlech. V úvodu práce je krátce popsána historie klimatizace. Dále se pak práce zabývá rozdělením a popisem klimatizačních systémů a jejich dílčích komponent, které jsou pro lepší představivost doplněny ilustračním obrázkem. Z komponentů je zde největší pozornost věnována druhům a konstrukci kompresorů, protože právě kompresor je stěžejním článkem celého klimatizačního okruhu. Práce je ukončena informacemi o používaných chladivech a odpovídajícím oleji v závislosti na jejich ekologickém dopadu.
Zdroje tepla pro budovy s téměř nulovou spotřebou energie
Zábovský, Ján ; Fojtlín, Miloš (oponent) ; Hejčík, Jiří (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá problematikou vykurovania budov s takmer nulovou spotrebou energie. Je rozdelená do troch častí. V prvej časti sa venuje definícii samotného pojmu a jej rôznym podobám v rámci krajín Európskej únie, pri čom najväčší dôraz kladie na Českú a Slovenskú republiku. V ďalšej časti práca sumarizuje rôzne typy systémov a zariadení, ktoré sa priamo či nepriamo podieľajú na udržovaní tepelného komfortu v interiéri budov. Následne posudzuje ich aplikovateľnosť na budovy s takmer nulovou spotrebou energie. Záverečná časť práce pozostáva z návrhu viacerých variantov vstupných parametrov pre zvolený modelový dom. Pre každý z variantov je navrhnutý vhodný zdroj tepla.
Moderní technologie pro úpravu tepelného prostředí automobilů s alternativními pohony
Janíčková, Žaneta ; Kopečková, Barbora (oponent) ; Fojtlín, Miloš (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na posouzení současného stavu moderních technologií pro úpravu tepelného prostředí v automobilech s alternativními pohony. Stěžejní částí práce je rešerše pokročilých systémů, jejíchž cílem je minimalizace tepelného zatížení posádky a zajištění tepelné pohody v kabině automobilu prostřednictvím různých forem přenosu tepla. Studie pojednává o reverzibilních tepelných čerpadlech, fotovoltaických solárních panelech, Peltierových článcích, infravytápění, heat pipe zařízeních a magnetokalorickém chlazení. Jednotlivé technologie jsou úvodem popsány z hlediska teoretického principu funkce, dále jsou zmíněny přínosy a omezení systému a aplikace technologie ve vozidlech. V závěru práce je pro názornost vytvořen model energetické náročnosti odporového vytápění a reverzibilního a magnetokalorického tepelného čerpadla pro zimní a letní provoz. Rovněž je navrhnuto vylepšení dostupných systémů i potenciální využití prototypních technologií, které mohou výrazně přispět k redukci spotřeby energie při poskytnutí požadovaného tepelného komfortu.
Analýza proudění z vyústky osobního vozu s využitím termoanemometrické sondy
Šeda, Libor ; Fojtlín, Miloš (oponent) ; Lízal, František (vedoucí práce)
V diplomové práci jsou shrnuty základní poznatky o možnosti měření rychlosti proudění vzduchu a následně představena testovací trať pro automobilové vyústky, měřený objekt a uspořádání trati s různými komponenty. Metodou měření rychlostního pole je žárová anemometrie, a jsou proměřeny rychlostní profily v potrubí jako vstupy CFD simulace a 4 případy proudění. Jsou popsána kritéria hodnocení kvality vyústek a jejich vyhodnocení pro dané případy. Nadstavba práce je CFD simulace a porovnání výsledků mezi experimentem a simulací. V závěru jsou vyhodnoceny nejistoty měření a určení průtoku tratí, řešené problémy a také návrhy pro další práci a vylepšení. Vizualizační a vyhodnocovací program vytvořený v prostředí MATLAB umožňuje jednoduché zobrazení dat získaných metodou CTA, které poslouží k dalšímu posuzování kvality ofukovačů.
Zmapování distribuce vzduchu klimatizační jednotky v kabině osobního vozu
Planka, Michal ; Mlkvik, Marek (oponent) ; Fojtlín, Miloš (vedoucí práce)
Cieľom tejto bakalárskej práce je určenie pomerných koeficientov distribúcie vzduchu jednotlivými výustkami systému vetrania, kúrenia a klimatizácie (HVAC) osobného automobilu. Pomyselným ťažiskom práce je stanovenie objemových prietokov vzduchu z výustiek pri nastavení letných, zimných a prechodných okolitých klimatických podmienok (tepelná a solárna záťaž). Simulácia nami zvolených podmienok bola realizovaná umiestnením automobilu do klimatickej komory. Na určenie objemového prietoku výustkami bola zvolená metóda určenia objemového prietoku meraním rýchlosti, konkrétne z určenia strednej rýchlosti prúdu vzduchu a známej veľkosti prierezu výustky. Stredná rýchlosť prúdu vzduchu bola stanovená z nameraných hodnôt lokálnych rýchlostí prúdu vzduchu. Meranie bolo realizované metódou žiarovej anemometrie. Výstupom tejto práce sú vypracované a zhodnotené grafy pomerných percentuálnych koeficientov distribúcie vzduchu. Výsledky tejto experimentálnej práce poslúžia ako podklad pre nastavenie okrajových podmienok pre počítačové modelovanie tepelnej záťaže a tepelného komfortu v kabíne osobného automobilu.
Návrh a konstrukce průhledné trysky pro vizualizaci a měření vnitřního proudění
Sapík, Marcel ; Fojtlín, Miloš (oponent) ; Jedelský, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a konstrukcí průhledné trysky ke zkoumání vnitřního proudění kapalin. Cílem byl návrh možných řešení konstrukce a následné vypracování výkresové dokumentace pro umožnění samotné výroby. V teoretické části jsou popsány základy atomizace včetně vlastností kapalin a popisuje základní optické metody pro vnitřní proudění v trysce. V rešeršní části je vybráno několik konstrukčních řešení, kterými je inspirována výsledná podoba trysky. Její konstrukce je rozpracována v poslední části, ta obsahuje popis postupu, výrobní výkresy i obrazovou dokumentaci včetně 3D modelu.
Assesment of the Thermal Environment in Vehicular Cabins
Fojtlín, Miloš ; Khoury, Roch El (oponent) ; Havenith, George (oponent) ; Jícha, Miroslav (vedoucí práce)
People in developed countries spend substantial parts of their lives in indoor environments both during free time and while working. For this reason, there has been increasing interest in the quality of the indoor environment. The main emphasis of past research has been directed towards understanding the fields of human health, productivity, and comfort. One important contributor to all three fields is the thermal aspect of the environment, which is often represented by physical quantities such as air temperature, radiant temperature, air humidity, and air velocity. While weather-independent control of these parameters is possible via heating, ventilation, and air-conditioning systems (HVAC), a major limitation is that these systems are related to substantial energy consumption and carbon footprint. The complexity of thermal management is amplified in vehicular cabins because of their asymmetric and transient nature. Moreover, in electric vehicles, the available energy for microclimate management comes at the cost of driving range, and therefore, new solutions for more effective and human-centred ways of managing the indoor microclimate are sought. One of the promising ways to address these issues is via local conditioning with the vehicle seats or auxiliary radiant panels operating in synergy with an HVAC unit. At the same time, the optimization and research tasks are being shifted towards virtual investigation to mitigate the need for costly and often ethically concerning human studies. To do so, models of human thermo-physiology and thermal sensation/comfort have been developed. Yet, for their reliable applications, many factors regarding high heterogeneity, clothing, the thermal mass of the adjacent surfaces, and active seat conditioning have not been resolved. The aim of this thesis was to develop a methodology to assess human thermal sensation while in a sitting body position, including local conditioning factors such as heated and ventilated seats. A requirement of the method was applicability in both virtual and real indoor spaces. In the latter case, the focus was a thermal-sensation-driven feedback loop allowing for human-centred microclimate management. The validity of the proposed methodology was demonstrated under typical cabin conditions (5–41 °C) and the findings from this PhD project are transferable to a broad variety of engineering fields. In passenger transport and occupational environments with higher heat strain, environmental engineers can benefit from a tool to identify sources of thermal discomfort and potential hazards of fatigue. Furthermore, the methodology can be of great merit to the rapidly developing electric vehicle industry, facilitating emphasis on energy efficient microclimate management. The virtual optimization of the conditioning strategies reduce the need for human studies, allow rapid prototyping, and have great potential to bring energy savings as well as increased driving range. Finally, the know-how presented is also applicable in built environments, where similar conditions apply.
Environmental control system of aircraft cabin
Fojtlín, Miloš ; Hejčík, Jiří (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
In this research work available information about air-conditioning systems of actual airliners are processed. These systems solve in complexity aircraft cabin microclimate modification into form comfortable and acceptable for the human body (ECS – enviromental control system). The work also covers ECS subsystems description. It explains their function, thermalmechanical principle, different possibilities of their realization and overall ECS function. Examples of ECS negative impact on other aircraft systems are also mentioned. Afterwards, real schemes of ECS built on board are sketched. The paper also presents reasons of ECS introduction, concrete requirements to cabin microclimate out of consideration to safe stay of human bean on board in different flight procedures. Simultaneously technical obstacles and limitations of ECS are shown. In conclusion need of correct ECS function is highlighted.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.