Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Misgendering z perspektivy filosofie jazyka
Fikejzová, Michaela ; Gvoždiak, Vít (vedoucí práce) ; Fulka, Josef (oponent)
Fenomén misgenderingu je v současné době analyzován především z perspektivy genderových studií, kde je považován za hostilní a morálně spornou praxi. Cílem předkládané práce je analýza misgenderingu z pozice zcela jiné - misgendering je zde považován za problém reference. Takový typ analýzy přináší nové poznatky jak do debat v oblasti genderových studií, tak do debat týkajících se reference jako takové. (Ne)úspěšnost reference a koreference analyzuji v rámci Récanatiho pojetí mentálních složek. Na základě analýzy modelových situací navrhuji dvoustupňovou typologii misgenderingu. První stupeň je na úrovni percepční, kdy mluvčí referuje pouze v rámci svého myšlení, druhý stupeň se týká interpersonální reference. Na druhé úrovni rozlišuji tři typy misgenderingu - neintencionální misgendering, intencionální vstřícný misgendering a intencionální hostilní misgendering. V textu rozporuji pojetí misgenderingu jako pouze závadné praxe, jelikož je z referenčního hlediska v určitých situacích nevyhnutelný či dokonce žádoucí. Klíčová slova: misgendering, reference, mentální složky, filosofie jazyka, způsoby prezentace, singularismus, genderová studia, gender, François Récanati, Judith Butler
Komparativní analýza komunikace vybraných českých veřejných univerzit prostřednictvím sociální sítě Facebook
Fikejzová, Michaela ; Máchová, Eva (vedoucí práce) ; Hrabánková, Markéta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá obsahovou analýzou oficiálních stránek vybraných českých veřejných univerzit na Facebooku za období prosinec 2018 - březen 2019. Mezi vybrané subjekty patří Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Ostravská univerzita, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Západočeská univerzita v Plzni a Univerzita Hradec Králové. Cílem práce je zjistit, jaký obsah univerzity na Facebooku publikují a v jaké míře se jim daří podnítit své sledující k aktivitě. V teoretické části se práce zabývá charakteristikou sociálních médií a jejími komunikačními specifiky, dále je zde představena sociální síť Facebook a její působení v českém prostředí. Další část teoretické kapitoly se věnuje přijetí marketingového přístupu a jeho specifikům v oblasti terciárního vzdělávání. Poté je věnována podkapitola přímo komunikaci univerzit na sociálních sítích. V metodologické části je charakterizována výzkumná metoda, kvantitativní obsahová analýza, a její parametry užité v empirické části této bakalářské práce. Empirická část je věnována analýze dat získaných z oficiálních stránek univerzit na Facebooku. Nejprve jsou analyzovány univerzity jako samostatné subjekty, dále je provedena shrnující analýza všech získaných dat.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.