Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Edukace dospělých diabetiků jako determinanta kvality života
Fidranská, Iva ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na téma edukace dospělých diabetiků 1. a 2. typu v kontextu samostatné péče o diabetes. Poskytuje základní přehled o nemoci, jejích komplikacích a způsobech léčby i její širší společenský dopad a předpokládaný budoucí vývoj; představuje obecné androdidaktické teorie, postupy a pravidla aplikovaná na oblast vzdělávání ve zdravotnictví a popisuje specifika edukace pacientů v diabetologii. Empirické šetření v návaznosti na teoretické kapitoly ověřuje souvislost mezi edukací diabetických pacientů a jejich metabolickou kompenzací jako hlavním ukazatelem kvality života s diabetem a zároveň i rozdíly kompenzace diabetiků léčených v diabetologickém centru, standardních diabetologických ordinacích a ordinacích praktických lékařů.
Prvorepubliková reklama: případová studie časopisu Pestrý týden v roce 1929
Fidranská, Iva ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zkoumá možné dopady velké hospodářské krize na společnost v Československu za první republiky v roce 1929 - tedy v době eskalující ekonomické konjunktury. Využívá k tomu reklamních výstupů, konkrétně tištěné inzerce vycházející v průběhu celého zkoumaného období v dobovém celospolečenském časopisu Pestrý týden. První část práce je zaměřena teoreticky - ukotvuje dané téma v kontextu doby, popisuje tehdejší reklamní prostředky, charakterizuje prvorepublikový inzerát a strukturu trhu dobového periodického tisku. Kromě toho se věnuje novému postavení žen ve společnosti a zdůrazňuje novou orientaci reklamních tvůrců na tohoto nového spotřebitele. Druhá část, praktická, je věnována především kvantitativní obsahové analýze, s jejíž pomocí je zjišťován podíl inzerce nejrůznějších produktů a služeb v jednotlivých měsících. Jsou definovány položky, které zmizely, nebo se naopak objevily jako reakce na přicházející recesi, a popsány důvody, proč tomu tak mohlo být. V rámci analýzy jsou odhaleni i největší inzerenti a jejich cílové skupiny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.