Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využívání technologií pro optimalizaci zkušenosti účastníků eventů
Dokoupilová, Eliška ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Ferenc, Jakub (oponent)
Tato práce propojuje působení zážitkové ekonomiky a ICT na eventový průmysl ve výzkumu využívání technologií pro optimalizaci eventové zkušenosti návštěvníků. Kombinací studia primární a sekundární literatury s kvalitativním výzkumem docházíme k závěrům, že optimální eventový zážitek tvoří komplexní soubor afektivních, kognitivních i konativních aspektů, dokazujeme přínos eventových technologií jako jednoho z prostředků k dosažení takové zkušenosti návštěvníků a identifikujeme konkrétní postupy, jak lze technologií je za tímto účelem využívat.
Teorie současného web designu a její aplikace při návrhu responsivních www stránek
Ferenc, Jakub ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Fuglík, Viktor (oponent)
Teoretickou analýzou jsme k web designu přistoupili jako k digitálnímu, designovému oboru, který je inherentně kreativní. Proto jej analyzujeme na základě teorií kreativity, designu a nových médií. Demystifikujeme romantický pohled na kreativitu; analyzujeme komponentní, evoluční a další pohledy na kreativitu; zjišťujeme, že expertíza a kontext jsou pro kreativitu důležité. Analýzou teorií designu zavrhujeme chápání designéra jako "dekoratéra"; definujeme design jako řešení "wicked" problémů a distinktivní druh myšlení, které je vhodné pro integraci umění a technologie i tvorbu inovací v post­industriální společnosti. Dále analyzujeme vztah mezi designem a uživatelem. Diskutujeme o kódu jako "materiálu" pro web design. Po historické analýze evoluce Webu definujeme "axiomatický systém", kterým Web analyzujeme. Tyto axiomy jsou: Web jako technologická platforma; Web jako nové médium; Web jako interface, dělící se na kód a lidskou stránku, jež existují v širším socio­kulturním kontextu; Web jako interakční design; Web jako dílo existující a měnící se vzhledem k momentálnímu (spacio­temporálnímu) kontextu použití. Touto analýzou a axiomy vysvětlujeme, proč je současný web design responzivní, "mobile first" a jakou roli má mobilní kontext. Nakonec diskutujeme o budoucnosti web designu. V...
Budoucnost řízení tramvajového vlaku s přechodem na autonomní technologie
Petrásek, Kryštof ; Šlerka, Josef (vedoucí práce) ; Ferenc, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá autonomní tramvajovou dopravou v kontextu města Prahy. Cílem je zmapovat pražskou tramvajovou dopravu společně s autonomními technologiemi a navrhnout postup jejich implementace do budoucího provozu. Tyto výstupy budou promítnuty do role řidiče tramvaje. Teoretická část se zabývá historií tramvajové dopravy a vývojem rolí řidiče a průvodčího, představuje stav výzkumu autonomních technologií pro silniční vozidla, které jsou inspirací pro autonomní tramvaje, a také pilotní projekty autonomních tramvají ve světě. Praktická část se věnuje prognostickému výzkumu odborníků se zaměřením na budoucnost pražských tramvají v kontextu autonomie. Dalším výzkumem je sledování interakce obyvatel a tramvají v terénu. Výstupy výzkumů jsou v kontextu teoretické části promítnuty do návrhu procesu implementace autonomních tramvají v Praze. Tento proces je pak zohledněn z pohledu vývoje role řidiče tramvaje.
Algorithm driven graphic design
Kabilka, Richard ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Ferenc, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím A.I. - umělé inteligence v prostředí grafického designu. Cílem práce je popsat současný stav využití A.I. a algoritmizace pro grafický design a kriticky, na základě provedeného šetření, zhodnotit potenciál těchto nástrojů a možné dopady pro oblast grafického designu. Teoretická část představí, na základě odborné literatury a dosavadního výzkumu v oboru, základní principy a pojetí grafického designu a jeho vztah s uměním a technologiemi. Dále popíše současné možnosti a zaměření umělé inteligence. Poznatky z těchto kapitol poslouží jako rámec pro kritické vyhodnocení aktuálně dostupných A.I. nástrojů pro grafický design. V praktické části bude realizován kvalitativní dotazníkový průzkum mezi odbornou veřejností, který bude zkoumat názory a zkušenosti českých grafických designerů s nástroji pro automatizaci tvorby designu. Jeho výsledky budou použity k vyhodnocení stanovených hypotéz pomocí vhodných statistických metod.
Využívání technologií pro optimalizaci zkušenosti účastníků eventů
Dokoupilová, Eliška ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Ferenc, Jakub (oponent)
Tato práce propojuje působení zážitkové ekonomiky a ICT na eventový průmysl ve výzkumu využívání technologií pro optimalizaci eventové zkušenosti návštěvníků. Kombinací studia primární a sekundární literatury s kvalitativním výzkumem docházíme k závěrům, že optimální eventový zážitek tvoří komplexní soubor afektivních, kognitivních i konativních aspektů, dokazujeme přínos eventových technologií jako jednoho z prostředků k dosažení takové zkušenosti návštěvníků a identifikujeme konkrétní postupy, jak lze technologií je za tímto účelem využívat.
Hlasové uživatelské rozhraní a demokratizace technologie
Ther, Lukáš ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Ferenc, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou přístupnosti hlasového uživatelského rozhraní (VUI) pro digitálně negramotné osoby. První část práce shrnuje principy návrhu VUI, standardizované metody hodnocení použitelnosti a analyzuje empirické výzkumy přístup- nosti VUI. Druhá část práce detailně popisuje návrh provedeného výzkumu formou ex- perimentu využívajícího OZ metodu. Zabývá se segmentací digitálně negramotných osob a představuje jejich typické zástupce. Třetí část práce se věnuje analýze výsledků vý- zkumu, vyhodnocuje standardizované dotazníky použitelnosti interakčních systémů a ro- zebírá zaznamenané dialogy mezi participanty a prototypem VUI. Poslední část diskutuje výsledky výzkumu a formuluje předběžné závěry o přístupnosti VUI pro digitálně negra- motné osoby. Výstupem práce jsou kromě předběžných závěrů i nové hypotézy, týkající se této specifické oblasti interakce mezi člověkem a počítačem. Klíčová slova interakce člověka s počítačem, hlasové uživatelské rozhraní, digitální gramotnost, přístup- nost, použitelnost 1
Postkognitivistické HCI: Vidět interface jako sociotechnický vztah
Ferenc, Jakub ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Malečková, Dita (oponent)
(česky) Práce se zaměřuje na teorie oboru Human-computer interaction, vybranými autory označované pojmem "postkognitivistické", které reagují na kognitivistický přístup tzv. první vlny HCI. Pracovní hypotézou práce je pohled na širší kontext interface technických objektů jako na zprostředkovatele sociotechnického vztahu mezi technickými artefakty, lidskými aktéry a společností. Práce si klade za cíl vypracovat teoreticko-filosofickou analýzu a komparaci toho, jak zvolené primární zdroje zaměřené na HCI teorii a sociotechnické systémy, doplněné o vybranou literaturu z oborů nových médií a filosofie techniky, přispívají do současné diskuze o kontextuálních aspektech HCI, včetně otázky, jak se pohled na interface jakožto sociotechnický vztah promítá do činnosti samotných designérů, kteří se musí vypořádat s komplexností novodobých designových problémů.
Teorie současného web designu a její aplikace při návrhu responsivních www stránek
Ferenc, Jakub ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Fuglík, Viktor (oponent)
Teoretickou analýzou jsme k web designu přistoupili jako k digitálnímu, designovému oboru, který je inherentně kreativní. Proto jej analyzujeme na základě teorií kreativity, designu a nových médií. Demystifikujeme romantický pohled na kreativitu; analyzujeme komponentní, evoluční a další pohledy na kreativitu; zjišťujeme, že expertíza a kontext jsou pro kreativitu důležité. Analýzou teorií designu zavrhujeme chápání designéra jako "dekoratéra"; definujeme design jako řešení "wicked" problémů a distinktivní druh myšlení, které je vhodné pro integraci umění a technologie i tvorbu inovací v post­industriální společnosti. Dále analyzujeme vztah mezi designem a uživatelem. Diskutujeme o kódu jako "materiálu" pro web design. Po historické analýze evoluce Webu definujeme "axiomatický systém", kterým Web analyzujeme. Tyto axiomy jsou: Web jako technologická platforma; Web jako nové médium; Web jako interface, dělící se na kód a lidskou stránku, jež existují v širším socio­kulturním kontextu; Web jako interakční design; Web jako dílo existující a měnící se vzhledem k momentálnímu (spacio­temporálnímu) kontextu použití. Touto analýzou a axiomy vysvětlujeme, proč je současný web design responzivní, "mobile first" a jakou roli má mobilní kontext. Nakonec diskutujeme o budoucnosti web designu. V...

Viz též: podobná jména autorů
1 FERENC, Jan
4 Ferenc, Jiří
8 Ferenc, Jonáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.