Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kino v psacím stroji. Fenomén fiktivního scénáře v českém prostředí
Felcman, Jakub ; Klimeš, Ivan (vedoucí práce) ; Bregant, Michal (oponent)
Bibliografický záznam Felcman, J. Kino v psacím stroji. Fenomén fiktivního scénáře v českém prostředí. (Rigorózní práce). Praha: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Katedra filmových studií, 2011, 153 s. Vedoucí práce Doc. PhDr. Ivan Klimeš, PhD. Abstrakt Tato rigorózní práce se věnuje specifickému druhu literárně-filmové tvorby, již zde - částečně experimentálně - označujeme jako "fiktivní scénář". Jedná se o literární díla, užívající rozličných forem ustálených pro potřeby vytvoření slovesného předpisu pro následnou realizaci filmového díla: filmového námětu, libreta, literárního či technického scénáře. Od běžných děl tohoto typu se "fiktivní scénáře" liší především zjevným záměrem autora považovat je za díla definitivní ve své tištěné podobě, bez ambic či výslovné nutnosti následné filmové realizace. Skladba práce následně vychází ze studia relevantního materiálu a dělí se tak na tři části. První část se věnuje fenoménu souboru textů edičně sestavených v 10. letech 20. století dramaturgem Kurtem Pinthusem ("Das Kinobuch; nejstarší české 'fiktivní scénáře'"). Druhá část se věnuje filmově-literárním aktivitám české avantgardy 20. let 20. století. ("Fiktivní scénář jako nástroj české avantgardy"). Třetí část ("Fiktivní scénář jako surrealistické hřiště") se zabývá díly realizovanými v okruhu poválečné české...
Kino v psacím stroji. Fenomén fiktivního scénáře v českém prostředí.
Felcman, Jakub
Bibliografický záznam Felcman, J. Kino v psacím stroji. Fenomén fiktivního scénáře v českém prostředí. (Rigorózní práce). Praha: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Katedra filmových studií, 2011, 153 s. Vedoucí práce Doc. PhDr. Ivan Klimeš, PhD. Abstrakt Tato rigorózní práce se věnuje specifickému druhu literárně-filmové tvorby, již zde - částečně experimentálně - označujeme jako "fiktivní scénář". Jedná se o literární díla, užívající rozličných forem ustálených pro potřeby vytvoření slovesného předpisu pro následnou realizaci filmového díla: filmového námětu, libreta, literárního či technického scénáře. Od běžných děl tohoto typu se "fiktivní scénáře" liší především zjevným záměrem autora považovat je za díla definitivní ve své tištěné podobě, bez ambic či výslovné nutnosti následné filmové realizace. Skladba práce následně vychází ze studia relevantního materiálu a dělí se tak na tři části. První část se věnuje fenoménu souboru textů edičně sestavených v 10. letech 20. století dramaturgem Kurtem Pinthusem ("Das Kinobuch; nejstarší české 'fiktivní scénáře'"). Druhá část se věnuje filmově-literárním aktivitám české avantgardy 20. let 20. století. ("Fiktivní scénář jako nástroj české avantgardy"). Třetí část ("Fiktivní scénář jako surrealistické hřiště") se zabývá díly realizovanými v okruhu poválečné české...
Imaginární kino
Felcman, Jakub ; MAŠEK, Vojtěch (vedoucí práce) ; BRDEČKOVÁ, Tereza (oponent)
Práce se zaměřuje na praktickou aplikaci intermediální perspektivy při srovnání kinematografického díla a literárního díla podoby filmového scénáře.
Holčičí povídání
Pecháčková, Marika ; RŮŽIČKOVÁ, Alice (vedoucí práce) ; Felcman, Jakub (oponent)
Tato diplomová práce se v rozhovorech s pěti studentkami a jednou pedagožkou Katedry dokumentárního filmu FAMU snaží najít vykolíčkovaný prostor, když ne přesnou konkrétní podobu, dnešní identity ženy. Zároveň se v dialogu s těmito ženami ptá, jak ženskou identitu používají ve své tvorbě a práci. Jaké prostory jim jejich gender otevírá a v čem je jejich současné myšlení o ženství odlišné (a posunuté) ve vztahu s minulými generacemi feministického diskurzu. Do jaké míry v nich stále přežívají, až cizopasí, staré modely vnímání žen a kudy vedou jejich osvobozující cesty. Práce má sloužit jako vzorek na omezeném prostoru. Byla jím Katedra dokumentární tvorby v omezeném časovém výseku posledních deseti let (2007-2017). Práce by měla být partem pro toto vůči obecnému hledání postavení žen tady a teď.
Na obranu diváka
Noll, Alžběta ; Felcman, Jakub (vedoucí práce) ; PRAŽSKÝ, Přemysl (oponent)
Bakalářská práce Na obranu diváka se věnuje různým pohledům na vztah k divákovi. V první části analyzuje čtyři divácky úspěšné filmy - Anděl Páně 2, Ženy v pokušení, Štěstí a Rok ďábla. Z hledisek marketingo-estetického, finančního a podle délky nasazení v kinech vyplývá, že postupy, které využívají nenáročné filmy i umělecké, jsou v lecčem obdobné. V druhé části se zaměřuje na vztah institucí, které by měly být garanty vyššího umění, k divákovi. Popisuje způsoby, kterými se prezentují v 10. letech 21. století. Konkrétně jde o Státní fond kinematografie, Českou televizi a artového distributora Film Europe a dochází k závěru, že všechny výše zmíněné subjekty líčí náročnou tvorbu jako něco, co je rezervované pro elitního diváka. Ten se vyznačuje tím, že vedle toho, že je vnímavý, tak má prostředky na to, aby se soustavně vzdělával a orientoval v oblasti. Díky svému vlivu soustavně dostávají diváky do pozice nevzdělaných konzumentů. Divák se nedostává do pozice záměrně, instituce pouze zneužívají jeho neorientace, která je způsobena jeho zaneprázdněním. Česká televize a Státní fond kinematografie kategorizují diváky a náročný obsah odsouvají od běžného člověka. Ivan Hronec se svou společností Film Europe naopak vyděluje z běžných diváků elitu, která je podle něj jediným možným konzumentem vysokého umění.
Kino v psacím stroji. Fenomén fiktivního scénáře v českém prostředí.
Felcman, Jakub
Bibliografický záznam Felcman, J. Kino v psacím stroji. Fenomén fiktivního scénáře v českém prostředí. (Rigorózní práce). Praha: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Katedra filmových studií, 2011, 153 s. Vedoucí práce Doc. PhDr. Ivan Klimeš, PhD. Abstrakt Tato rigorózní práce se věnuje specifickému druhu literárně-filmové tvorby, již zde - částečně experimentálně - označujeme jako "fiktivní scénář". Jedná se o literární díla, užívající rozličných forem ustálených pro potřeby vytvoření slovesného předpisu pro následnou realizaci filmového díla: filmového námětu, libreta, literárního či technického scénáře. Od běžných děl tohoto typu se "fiktivní scénáře" liší především zjevným záměrem autora považovat je za díla definitivní ve své tištěné podobě, bez ambic či výslovné nutnosti následné filmové realizace. Skladba práce následně vychází ze studia relevantního materiálu a dělí se tak na tři části. První část se věnuje fenoménu souboru textů edičně sestavených v 10. letech 20. století dramaturgem Kurtem Pinthusem ("Das Kinobuch; nejstarší české 'fiktivní scénáře'"). Druhá část se věnuje filmově-literárním aktivitám české avantgardy 20. let 20. století. ("Fiktivní scénář jako nástroj české avantgardy"). Třetí část ("Fiktivní scénář jako surrealistické hřiště") se zabývá díly realizovanými v okruhu poválečné české...
Kino v psacím stroji. Fenomén fiktivního scénáře v českém prostředí
Felcman, Jakub ; Klimeš, Ivan (vedoucí práce) ; Bregant, Michal (oponent)
Bibliografický záznam Felcman, J. Kino v psacím stroji. Fenomén fiktivního scénáře v českém prostředí. (Rigorózní práce). Praha: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Katedra filmových studií, 2011, 153 s. Vedoucí práce Doc. PhDr. Ivan Klimeš, PhD. Abstrakt Tato rigorózní práce se věnuje specifickému druhu literárně-filmové tvorby, již zde - částečně experimentálně - označujeme jako "fiktivní scénář". Jedná se o literární díla, užívající rozličných forem ustálených pro potřeby vytvoření slovesného předpisu pro následnou realizaci filmového díla: filmového námětu, libreta, literárního či technického scénáře. Od běžných děl tohoto typu se "fiktivní scénáře" liší především zjevným záměrem autora považovat je za díla definitivní ve své tištěné podobě, bez ambic či výslovné nutnosti následné filmové realizace. Skladba práce následně vychází ze studia relevantního materiálu a dělí se tak na tři části. První část se věnuje fenoménu souboru textů edičně sestavených v 10. letech 20. století dramaturgem Kurtem Pinthusem ("Das Kinobuch; nejstarší české 'fiktivní scénáře'"). Druhá část se věnuje filmově-literárním aktivitám české avantgardy 20. let 20. století. ("Fiktivní scénář jako nástroj české avantgardy"). Třetí část ("Fiktivní scénář jako surrealistické hřiště") se zabývá díly realizovanými v okruhu poválečné české...
Hledání podoby Filmového družstva, verze 2.0
Reichová, Tereza ; Felcman, Jakub (vedoucí práce) ; KUBICA, Petr (oponent)
Tato diplomová práce s honosným pracovním názvem Filmové družstvo, verze 2.0. je výstupem mých dva roky trvajících rešerší vedených za účelem založení družstevního subjektu. Vycházím z obecně kladného vnímání současného družstevnictví ve světě, ale svůj výzkum aplikuji na specifickou situaci v České republice. Ta má za sebou sice barvitou družstevnickou historii během období tzv. první republiky, ale současný přístup k družstevnickému modelu je celkově negativní, především kvuli neblahé roli kolektivizace v druhé polovině dvacátého století. Právě z tohoto důvodu se zaměřuji na české případy, historické i současné. Historie filmového družstevnictví u nás ale zatím neexistuje, byli bychom jejími průkopníky a tak ve své práci hledám modely minulé i současné z jiných odvětví, které by pro to filmové mohly být podnětné. Svou práci končím inspirací z alternativních modelů uvažování nad světem, kde finance nejsou hnacím modelem, ale pomocníkem k lepšímu světu.
Andrej Stankovič; filmový kritik v letech devět nula
Felcman, Jakub ; Ulver, Stanislav (vedoucí práce) ; Vajchr, Marek (oponent)
Tato diplomová práce je rozborem filmově-kritického díla českého básníka, publicisty a badatele Andreje Stankoviče (22. 6. 1940 Prešov - 12. 7. 2001 Praha) a aplikací základních elementů jeho kritického projevu na některé obecné modely etické kritiky uměleckého díla.

Viz též: podobná jména autorů
4 Felcman, Jan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.