Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Použití Learning management systému v univerzitním prostředí: Aplikace pro lékařskou informatiku a stomatologii
Feberová, Jitka ; Dostálová, Taťjana (vedoucí práce) ; Ohlídková, Blanka (oponent) ; Dušek, Jaroslav (oponent)
Disertační práce se zabývá možnostmi zvýšení úrovně odborné přípravy studentů medicínských oborů využitím LMS (Learning Managemet System) Moodle ve výuce. Je založena na dlouholeté zkušenosti s tvorbou a provozem e-learningových kurzů na UK a využívá poznatky a zkušenosti s počítačem podporovanou popř. řízenou výukou na vysokých školách. Vychází z analýzy měnící se situace na vysokých školách, pro kterou jsou charakteristické rostoucí počty studentů, vznik bakalářských studijních oborů a nikoliv ideální finanční zajištění výuky na straně jedné a významný rozvoj ICT na straně druhé. V rámci této práce byla modelově řešena využitelnost ICT v medicínských studijních oborech v předmětech "Lékařská informatika", "Protetická technologie a materiály" a "Gnatologie". V loňském roce (2010) byla spuštěna instalace LMS Moodle pro celou síť lékařských fakult, spolupracujících na tvorbě a zpřístupňování elektronických výukových materiálů MEFANET (Medical Faculties Nettwork projekt od roku 2007). Analýza provozu centrální instalace LMS Moodle UK pro výuku od roku 2004 do roku 2010, která je součástí předkládané práce dává dobrou představu o aspektech spojených s provozem LMS Moodle UK, které by mohly pomoci při řízení provozu LMS MoodleMefanet. Dalším předpokladem rozvoje e-learningových kurzů, jako prostředku pro výuku,...
Otevřené vzdělávací zdroje v kontextu environmentálních studií
Petiška, Eduard ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent) ; Feberová, Jitka (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou otevřených vzdělávacích zdrojů (OER) v kontextu environmentálních studií. Práce je koncipována jako soubor čtyř tematicky navazujících studií, jež byly publikovány ve formě recenzovaných článků v relevantních odborných časopisech. Úvodní část práce je věnována širšímu kontextu problematiky otevřených vzdělávacích zdrojů a objasnění tematických souvislostí jednotlivých publikací. První studie diskutuje problematiku otevřených vzdělávacích zdrojů, hodnocení jejich kvality a možnosti využívání v environmentálních oborech; zároveň analyzuje různé typy zdrojů, jež jsou dostupné pro environmentální vzdělávání v českém prostředí. Na tomto základě je založen design výzkumu provedený mezi studenty environmentálních oborů na českých vysokých školách na vzorku 233 respondentů. Výsledky výzkumu jsou prezentovány ve druhé studii zaměřující se na hodnocení kvality a ve třetí studii, v níž jsou řešeny obecné způsoby využívání OER. Ze zjištění plyne, že nejvyužívanějším zdrojem je pro studenty Wikipedie, kterou zároveň považují za poměrně kvalitní zdroj. V další studii je proto řešena problematika Wikipedie, přičemž je navržena ověřitelnost tvrzení respektovanými zdroji jako indikátor kvality pro využívání Wikipedie v rámci environmentálního vzdělávání na vysokoškolské...
Otevřené vzdělávací zdroje v kontextu environmentálních studií
Petiška, Eduard ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent) ; Feberová, Jitka (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou otevřených vzdělávacích zdrojů (OER) v kontextu environmentálních studií. Práce je koncipována jako soubor čtyř tematicky navazujících studií, jež byly publikovány ve formě recenzovaných článků v relevantních odborných časopisech. Úvodní část práce je věnována širšímu kontextu problematiky otevřených vzdělávacích zdrojů a objasnění tematických souvislostí jednotlivých publikací. První studie diskutuje problematiku otevřených vzdělávacích zdrojů, hodnocení jejich kvality a možnosti využívání v environmentálních oborech; zároveň analyzuje různé typy zdrojů, jež jsou dostupné pro environmentální vzdělávání v českém prostředí. Na tomto základě je založen design výzkumu provedený mezi studenty environmentálních oborů na českých vysokých školách na vzorku 233 respondentů. Výsledky výzkumu jsou prezentovány ve druhé studii zaměřující se na hodnocení kvality a ve třetí studii, v níž jsou řešeny obecné způsoby využívání OER. Ze zjištění plyne, že nejvyužívanějším zdrojem je pro studenty Wikipedie, kterou zároveň považují za poměrně kvalitní zdroj. V další studii je proto řešena problematika Wikipedie, přičemž je navržena ověřitelnost tvrzení respektovanými zdroji jako indikátor kvality pro využívání Wikipedie v rámci environmentálního vzdělávání na vysokoškolské...
Lingvistické aspekty informační vědy v aplikaci recentního odborného jazyka s důrazem na oblast anatomické terminologie
Musil, Vladimír ; Stingl, Josef (vedoucí práce) ; Feberová, Jitka (oponent) ; Bozděchová, Ivana (oponent)
Ačkoli je anatomická terminologie užívána více než 2.000 let, svého prvního oficiálního vydání se dočkala až v roce 1895. Potřeba vytvoření závazné nomenklatury vznikla z důvodu vysoké synonymity termínů, které pojmenovávaly jednotlivé anatomické struktury. Na konci 19. století totiž existovalo více než 50.000 termínů pro cca 5.000 tehdy známých struktur. Tato synonymita vnášela a stále vnáší chaos zejména do oblasti rešeršních úkonů. Důvodem je, že většina rešerší prováděných nejen přímo specialisty z oblasti medicíny, ale i informačními specialisty, nerespektuje historický vývoj termínů, a to nejen v historických pramenech, ale, a to zejména, v jednotlivých vydáních oficiálních terminologií. Dalším problémem, který znesnadňuje rešeršní činnost, je chybné užívání anatomických termínů, neznalost a chybné užívání latinské gramatiky, ale, v neposlední řadě, i amerikanizace latinských termínů. Samostatnou kapitolou je neexistence oficiální české anatomické terminologie, která svádí ke stále větší tvorbě novotvarů termínů, a tím dochází opět ke zvýšení synonymity. Tato práce představuje výše uvedené problémy na příkladech z oblasti vybraných struktur lidského těla a to pohybového aparátu a cévního systému: tihové váčky - burzy, 33 vybraných kosterních svalů, VIII. hlavový nerv, eponymní termín Achillova šlacha...
Didaktika komunikační přípravy studentů všeobecného lékařství
Tomová, Šárka ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Feberová, Jitka (oponent) ; Koutecký, Josef (oponent)
Cílem disertační práce bylo zjistit kvalitu komunikační přípravy lékařů v pregraduálním vzdělávání. Dílčí cíle byly zaměřeny na analýzu současného stavu komunikační přípravy studentů všeobecného lékařství, na zjištění vlivu komunikační přípravy na míru rozvoje komunikačních dovedností aktivního naslouchání a předávání informací. Posledním stanoveným cílem bylo strukturovat formulář sledovaných vybraných dovedností jako přínosného prvku ve výuce komunikace lékařů. K dosažení stanovených cílů bylo využito několika fází výzkumu. V první fázi byl zadán respondentům nestandardizovaný dotazník, zjišťující míru jejich osobního komunikačního indexu. Ve druhé fázi výzkumu bylo provedeno pozorování vybraných komunikačních dovedností studentů. Z komunikačních simulovaných situací byl proveden u každého studenta videozáznam, který sloužil jako zpětná vazba při analýze komunikačních výstupů jednotlivce. První i druhá fáze výzkumného šetření proběhly v jednotlivých akademických letech v období od roku 2010 až do roku 2015. Výzkumný soubor pro první fázi výzkumu (dotazníkové šetření) tvořili studenti prvních ročníků magisterského studijního programu Všeobecného lékařství v prezenční formě studia na 2. LF UK ve zmíněném období. Vzhledem ke způsobu distribuce dotazníků bylo získáno 745 odpovědí. Druhá část výzkumu...
Použití Learning management systému v univerzitním prostředí: Aplikace pro lékařskou informatiku a stomatologii
Feberová, Jitka ; Dostálová, Taťjana (vedoucí práce) ; Ohlídková, Blanka (oponent) ; Dušek, Jaroslav (oponent)
Disertační práce se zabývá možnostmi zvýšení úrovně odborné přípravy studentů medicínských oborů využitím LMS (Learning Managemet System) Moodle ve výuce. Je založena na dlouholeté zkušenosti s tvorbou a provozem e-learningových kurzů na UK a využívá poznatky a zkušenosti s počítačem podporovanou popř. řízenou výukou na vysokých školách. Vychází z analýzy měnící se situace na vysokých školách, pro kterou jsou charakteristické rostoucí počty studentů, vznik bakalářských studijních oborů a nikoliv ideální finanční zajištění výuky na straně jedné a významný rozvoj ICT na straně druhé. V rámci této práce byla modelově řešena využitelnost ICT v medicínských studijních oborech v předmětech "Lékařská informatika", "Protetická technologie a materiály" a "Gnatologie". V loňském roce (2010) byla spuštěna instalace LMS Moodle pro celou síť lékařských fakult, spolupracujících na tvorbě a zpřístupňování elektronických výukových materiálů MEFANET (Medical Faculties Nettwork projekt od roku 2007). Analýza provozu centrální instalace LMS Moodle UK pro výuku od roku 2004 do roku 2010, která je součástí předkládané práce dává dobrou představu o aspektech spojených s provozem LMS Moodle UK, které by mohly pomoci při řízení provozu LMS MoodleMefanet. Dalším předpokladem rozvoje e-learningových kurzů, jako prostředku pro výuku,...
Nová strategie výuky stomatologie pro všeobecný směr
Seydlová, M. ; Dostálová, J. ; Zvára Jr., Karel ; Zvárová, Jana ; Feberová, J.
Výuka stomatologie na 2. lékařské fakultě UK probíhá ve 4. ročníku ve 14ti denním cyklu v rozsahu 60 výukových hodin v českém i anglickém jazyce. Ve výuce je využívána elektronická verze knihy Stomatologie a systém ExaME pro evakuaci znalostí.

Viz též: podobná jména autorů
3 Feberová, Jitka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.