Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Essays on Early Tracking School System
Federičová, Miroslava ; Münich, Daniel (vedoucí práce) ; Rivkin, Steven (oponent) ; Falch, Torberg (oponent)
Tato dizertace zkoumá školský systém rané selekce, a zabývá se vlivem přechodu, který obvykle nastává ve věku 10 let, na výsledky žáků. Navíc, jelikož tato raná selekce nastává v období změn v mozkovém vývoji, který je rozdílný mezi chlapci a děvčaty, všechny články zkoumají toto téma také z pohledu genderových nerovností. První kapitola je zaměřena na samotný proces selekce a zabývá se úlohou známek ve vysvětlení genderové nerovnosti v míře přihlášek na selektivní školu. Tato selekce je většinou prováděna na základě kognitivních schopností, které jsou signalizované žákům formou známek. Známky hrají důležitou roli v procesu přihlašování se, nicméně se značně liší mezi děvčaty a chlapci, a to i pokud mají stejné kognitivní dovednosti. V této kapitole navrhuji model asymetrického signálu pravděpodobnosti přijetí pro chlapce a děvčata, který vyvstává ze známek. Údaje z přechodu mezi primárním stupněm vzdělání a víceletými gymnázii v České Republice ukazují, že děvčata se hlásí ve významně větší míře. Tento rozdíl se nemění ani po zohlednění šancí jednotlivých žáků na přijetí. Zatímco výsledky testů z mezinárodního šetření nemají žádný vliv na genderový rozdíl v míře přihlašování se, známky tento rozdíl ve značné míře vysvětlují. Toto zjištění je v souladu s představou, že známky jsou signálem, který...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.