Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Řízení datového skladu a optimalizace MWF
Matoušková, Barbora ; Maryška, Miloš (vedoucí práce) ; Faina, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá datovým skladem ve velké bankovní instituci, a to zejména z pohledu řízení jeho provozu. Pro rychlé pochopení principů datového skladu zahrnuje práce jeho popis z hlediska datové architektury, transformačních procesů a způsobu prezentování dat uživatelům. Dále jsou v práci uvedeny a charakterizovány systémy, které jsou v datovém skladu využívány jak pro byznys data, tak pro metadatové účely. V práci jsou popsány aktivity prováděné při řízení skladu a identifikována slabá místa pro potenciální zlepšení. Součástí práce je i projekt optimalizace plánovacího mechanismu (Master Workflow) pro spouštění transformačních procesů, který zahrnuje snižování zátěže databázového systému Teradata metadatovými procesy. Hlavním cílem práce je srozumitelně popsat prostředí datového skladu, jehož pochopení jako celku je důležité jak pro pracovníky zodpovědné za chod a fungování skladu, tak pro vývojáře, kteří díky tomu mohou přizpůsobit své vývojové aktivity, dodávat kvalitnější řešení a tím zkvalitnit nasazování změn do produkčního prostředí. Tento cíl je v práci dosažen stručným popisem datového skladu (zejména popisem datové architektury, transformačních procesů, provozních postupů a nástrojů používaných při nasazování změn do produkčního prostředí). Dalším cílem je poskytnout zpětnou vazbu na provozní činnosti z pohledu pracovníka oddělení provozu datového skladu a tím pomoci k jejich odstranění. Posledním cílem práce je vylepšení plánovacího mechanismu zodpovědného za chod a evidenci transformačních procesů. Tohoto cíle je dosaženo projektem, který tuto problematiku řeší a na kterém jsem pracovala. V práci je popsán původní stav, provedené změny, nový stav po optimalizaci a posouzení úspěšnosti projektu. Mezi přínosy práce patří snadnější a rychlejší pochopení datového skladu jako celku a způsobu řízení transformačních procesů ať už pro nové pracovníky provozu nebo pro vývojáře (což s sebou přináší potenciální zlepšení dodávek). Dalšími přínosy jsou možnost odstranění slabých míst provozu a optimalizace plánovacího systému (došlo jak k jeho standardizaci (očištění), tak ke snížení zátěže databázového systému Teradata). Vlastním přínosem k řešenému tématu je kromě srozumitelného a užitečného úvodu do datového skladu také identifikace jeho slabých míst, návrhy na zlepšení a samotný projekt optimalizace, jež zabral cca 17 MD. Práce je strukturována do kapitol dle tématických celků: úvodní informace o diplomové práci, teoretický základ (komponenty BI, současný stav řešené problematiky), charakteristika hlavních nástrojů využívaných v datovém skladu, popis prostředí datového skladu, popis provozních aktivit včetně identifikace slabých míst a na konec projekt optimalizace Master Workflow. V poslední kapitole je závěrečné shrnutí práce
Corporate Perfomance Management in the company trading IT technologies
Procházková, Katarína ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Faina, Michal (oponent)
Diplomová práca je zameraná na problematiku riadenia podnikovej výkonnosti vo firme. S postupom času a rozvojom technológií narastá aj objem informácií, s ktorými sa vo firmách pracuje a dáta, na základe ktorých je možné sa rozhodovať. Pre firmu je kľúčové vedieť tieto dáta spracovať, navrhnúť svoje procesy a informačné systémy, aby dáta využila a bola schopná sa efektívne rozhodnúť. Cieľom tejto práce je predstaviť systém riadenia podnikovej výkonnosti a navrhnúť celý koncept pre firmu obchodujúcu s informačnými technológiami na českom a slovenskom trhu. Práca je členená na dve časti. Prvá časť je venovaná predstaveniu princípu riadenia podnikovej výkonnosti (v anglickom preklade Corporate Performance Management, CPM) -- predstavenie jednotlivých komponent, histórie, ako aj predstavenie miesta CPM v architektúre vo firmách a plány jej využívania do budúcna. Súčasťou je aj predstavenie piatich princípov na zavedenie CPM do praxe. V druhej, praktickej časti, sa práca zameriava na aplikáciu CPM na firmu pôsobiacu na českom a slovenskom trhu. Najskôr bola urobená analýza spoločnosti a stavu všetkých komponent CPM a následne boli všetky komponenty znovu navrhnované a prepracované, aby bolo možné dosiahnuť čo najlepších výsledkov. V praktickej časti je aj uvedený postup zavádzania CPM do praxe danou spoločnosťou podľa návrhu Boba Palladina.
Měření ekonomické efektivnosti IS/ICT
Čelikovský, Filip ; Maryška, Miloš (vedoucí práce) ; Faina, Michal (oponent)
Hlavním cílem práce je provést měření ekonomické efektivnosti konkrétního IS/ICT zavedeného v praxi na základě reálných dat poskytnutých majitelem systému. Dalším cílem práce je teoreticky popsat způsob měření ekonomické efektivnosti informačních systémů, zejména na základě analýzy nákladů a efektů IS/ICT. Souhrnné informace o problematice měření ekonomické efektivnosti IS/ICT a analýzy nákladů a efektů podnikové informatiky jsou vytvořeny na základě poznatků získaných studiem odborné literatury na toto téma a témata podobná. Data potřebná pro provedení měření ekonomické efektivnosti konkrétního IS/ICT byla získána přímo od majitele systému. Pro dosažení hlavního cíle autor vybral několik běžně používaných finančních ukazatelů a navrhl dvě další metriky. Na základě výpočtů těchto ukazatelů a metrik autor usoudil, že hodnocený IS/ICT je efektivní, a společně s komentářem předal výsledky hodnocení majiteli systému. Přínosem práce je, že ukazuje obecný postup hodnocení ekonomické efektivnosti IS/ICT v jasné a přehledné struktuře. Práci je možné rozdělit na dva logické celky -- teoretickou a praktickou část. V teoretické části práce autor v samostatné kapitole popisuje možnosti členění nákladů a jejich identifikaci, náročnost takového úkonu a možnosti evidence nákladů. Následuje kapitola o efektech IS/ICT, kde autor rovněž hovoří o možnostech kategorizace, způsobech jejich identifikace a měření a klade důraz zejména na náročnost jejich zjištění. Poslední kapitola teoretické části pomyslně spojuje dvě předchozí, jelikož popisuje několik finančních ukazatelů a metrik vhodných pro hodnocení ekonomické efektivnosti IS/ICT. Tato kapitola tedy hovoří o tom, jak využít data o nákladech a efektech k samotnému měření ekonomické efektivnosti. Praktické části je věnována jedna kapitola, ve které autor použil všechny definované ukazatele a metriky z teoretické části a na základě reálných dat provedl měření ekonomické efektivnosti a aplikoval tak poznatky nabyté v teoretické části práce. Součástí měření nejsou jen výpočty ukazatelů a metrik, ale i diskuse výsledků měření.
Collateral management a jeho zachycení a podpora v informačních systémech peněžního ústavu
Dudek, Tomáš ; Faina, Michal (vedoucí práce) ; Zetek, Pavel (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je zachycení a podpora Collateral Managementu v prostředí peněžního ústavu. Bakalářská práce se zabývá obecným a praktickým popisem Collateral Managementu, realizací Collateral Managementu, problémy v bankovní instituci přes mateřskou instituci a návrhem aplikace pro Collateral Management. Hlavní přínosy této bakalářské práce shledávám v seznámení se s Collateral Managementem, podání informací o IT aplikacích pokrývající Collateral Management, a také připomenutí typů finančních trhů, bankovních institucí a jejich rizikách.
Nasazení MS SharePoint Foundation 2010 ve středně velkém podniku
Kalus, Vilém ; Faina, Michal (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Tato kvalifikační práce se zabývá portálovým řešením Microsoft SharePoint Foundation 2010, které je určeno pro podniky střední velikosti. Cílem této bakalářské práce je vytvoření podpůrného materiálu pro zařazení mezi potencionální řešení správy firemního obsahu. Tato práce představí základní přehled funkcí díky praktickému využití v jazykové škole. Dosáhnutí cíle se mi podařilo díky využití vlastních zkušeností z praxe pracovníka IT podpory ve středně velké firmě, vlastní zkušeností se systémem SharePoint. Přínos toho dokumentu tkví v nezávislém, praktickém využití systému Microsoft SharePoint Foundation 2010, který je volně dostupný, v prostředí středně velké komerční společnosti (jazykové školy) a získání dalších zkušeností s tímto systémem.
Využití služeb sociálních sítí ve firmě.
Dušek, Roman ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Faina, Michal (oponent)
Cílem této bakalářské práce je definovat a ověřit postupy pro vybudování reprezentativního a úspěšného zastoupení firmy na sociální síti spolu s popsáním aktuální situace v oblasti sociálních sítí v ČR i ve světě. Práce nejdříve definuje obecné a filosofické pozadí nových médií a aktuálního vývoje internetu. Následuje historický vývoj sociálních sítí a popsání majoritních subjektů ve světě a v ČR pro tuto oblast. Dále určuje Facebook jako nejvíce relevantní sociální síť pro firemní působení v oblasti nových médií. Tato síť tak slouží jako základ definování základních pravidel a postupů pro úspěšné a reprezentativní zastoupení. Hlavními myšlenkami jsou nutnost dodržovat přiměřené množství, zachovat relevanci a informační hodnotu příspěvků a respektovat názory a přání uživatele. Následný výzkum mezi uživateli zkoumá jejich přístup k soukromí a sdílení informací na sociálních sítích. Výsledek ukazuje, že většina uživatelů výrazně rozlišuje druh informací a okruh, ve kterém jsou sdíleny. V posledním bodě teoretické části jsou prezentovány různé možnosti využití pro firmy a podporu jejich činnosti. Praktická část ověřuje využití závěrů teoretické části a jejich praktickou účinnost na příkladu festivalu Rock for People. Zastoupení na sociálních sítích tohoto festivalu je pod správou agentury Social Visage, která se na tuto oblast specializuje. Výsledkem celé práce je ověření úvah a definic, které při praktickém užití, v případě Rock for People a při další činnosti Social Visage, měly a mají reálné výsledky.
Mezinárodní srovnání využití elektronického podnikání
Janečko, Jan ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Faina, Michal (oponent)
V České republice více jak třetina podniků s 10 a více zaměstnanci nakupuje své zboží nebo služby prostřednictvím počítačových sítí. Naproti tomu prodej alespoň jednou formou elektronického obchodu jich realizuje více než jedna pětina. Tyto informace, které se k běžnému člověku dostanou například prostřednictvím informačních médií, tisku nebo mluveného slova, jsou samy o sobě zajímavé, ale bez širšího kontextu nemají valnou informační hodnotu. Elektronické podnikání, jehož je e-commerce součástí, je širokou oblastí závislou na mnoha faktorech, jako je například legislativa dané země, její hospodářská vyspělost nebo úroveň počítačové gramotnosti obyvatelstva. Cílem této práce je proto přiblížit čtenáři jednotlivé formy elektronického obchodování a především analyzovat jejich současný stav, vývoj v podnikatelském sektoru České republiky za poslední dobu a provést srovnání se zeměmi Evropské unie. Analytická část této práce je založena na datech získaných z databáze Českého statistického úřadu.
Systémy řízení podnikové informatiky
Hrubý, Karel ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Faina, Michal (oponent)
Tématem této diplomové práce jsou Systémy řízení podnikové informatiky. Práce je rozdělena do tří částí, přičemž první dvě části poskytují na zpracované téma ucelený pohled a soustřeďují dosavadní poznatky ze zkoumané oblasti. Třetí část je složena z vlastních závěrů na základě dostupných materiálů. K celkovému řízení IT je zapotřebí řídit a měřit výkonnost IT. Proto se první část zabývá řízením výkonnosti IT (IT Performance Management - ITPM). Řízení výkonnosti by mělo prorůstat celou organizací a ITPM by mělo být součástí celkového řízení výkonnosti organizace. Výkonnost je potřeba řídit a měřit na všech úrovních organizace (strategické, taktické a operativní úrovni). Aby organizace mohla měřit výkonnost IT, je potřeba navrhnout relevantní metriky. Tyto metriky se nejlépe navrhují podle nějakého rámce, ať už se jedná o ITIL či COBIT. Druhá část mé práce se zabývá rámci pro řízení IT a jejich podpory pro návrh metrik. Zabývá se novou vlnou v IT -- ITSM (IT Service Management). De facto standardem pro ITSM je ITIL. Dále druhá část rozebírá de facto standard pro IT Governance COBIT a IT Balanced Scorecard, který slouží k vyjasnění a převedení vize a strategie do konkrétních cílů. Třetí část popisuje konkrétní postup pro návrh metrik podle rámce ITIL. Tato část rovněž popisuje software Metricus, který umožňuje centralizovanou správu ITPM a využívá holistický pohled na celkové ITPM.
Využití Microsoft SharePoint v malé až střední firmě
Šimek, Jan ; Faina, Michal (vedoucí práce) ; Pospíšil, Jaroslav (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na možnosti využití technologie Microsoft SharePoint v malých a středních firmách. Hlavním cílem je seznámení se systémem, jenž přišel jako novinka v roce 2010 Microsoft SharePoint Foundation, a který je přesně určen pro daný trh. V práci je popsána technologie s rozdělením pro trh, aktuální finanční nákladovostí pro podnik, postup při získávání systému, softwarové a hardwarové náročnosti a využití v návaznosti na procesy firmy. Následně je popsána fiktivní firma, na které je systém prakticky představen, od samotné instalace produktu, rozepsání nákladů na školení zaměstnanců až po uvedení funkcionalit vhodných k využití v daném prostředí. Přidanou hodnotu shledávám v praktických zkušenostech posbíraných během psaní této práce. Zejména při instalaci, nastavení práv, jednoduchém propojení s Active Directory, SQL a aplikace předem definovaných podnikových procesů.
Zavedení ITIL v malých a středních podnicích
Labská, Julie ; Faina, Michal (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Tato práce se zaměřuje nejprve na obecný popis ITIL V3 (Information Technology Infrastructure Library) a jeho pět elementárních částí, aby se čtenář seznámil s podstatnými pojmy a měl alespoň základní přehled o tomto přístupu ke správě IT služeb. V teoretické rovině je více do hloubky rozebrána část Service Strategy, jejíž analýze se posléze věnuje i praktická část této práce. Pro potřeby práce je zde definován pojem malý a střední podnik (SMB -- Small and Medium Business), v souladu s doporučeními Evropské Komise. Pro tyto společnosti jsou popsány výhody a nevýhody spojené nejen s jejich provozem, ale také se zaváděním ITIL. V praktické části práce je na příkladu malé firmy provedena analýza jejího současného stavu v oblasti strategie služeb, jejímž výsledkem je zhodnocení tohoto stavu podle zásad ITIL, poukázání na chybné procesy, či špatně definované služby a rozhodnutí, zda je pro firmu výhodné stávající strategii služeb měnit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.