Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití romských písní v hodinách hudební výchovy
Filipová, Eva ; Saláková, Magdalena (vedoucí práce) ; Kmentová, Milena (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá romskou hudbou a jejím zařazením do školní výuky. Cílem práce je poskytnout základní informace o romské kultuře a hudbě a inspirovat pedagogy k zařazení multikulturních a etnických témat do hodin. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část (první a druhá kapitola) pojednává o Romech a jejich hodnotovém systému, jazyku a jeho výslovnosti. Věnuje se základní charakteristice tradiční i současné romské hudby, samostatná podkapitola se zaměřuje na české písně, v nichž se zpívá o Romech. Navazující praktická část (třetí a čtvrtá kapitola) popisuje využití romské hudby pro romské a neromské děti. Nejprve jsou představeny projekty Čhavorenge a Čhavorikano luma, jejichž cílem je připomínat romským dětem jejich tradiční hudbu a hodnoty jejich kultury. Zmíněn je i přístup k výuce romské hudby na vybrané základní škole s velkým procentem romských žáků. Čtvrtá kapitola seznamuje s možnostmi využití romské hudby pro neromské děti. Jsou v ní uvedeny zpěvníky, sborníky písní a úpravy pro dětské a studentské sbory. Nakonec jsou představeny tři tematické vyučovací bloky, z nichž je možné čerpat inspiraci do hodin hudební a multikulturní výchovy.
Využití židovské hudby v hodinách hudební výchovy
Filipová, Eva ; Saláková, Magdalena (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Výuka židovské hudby bývá na českých školách často opomíjena. Cílem diplomové práce je prostřednictvím konkrétních návrhů výukových lekcí tuto oblast hodin hudební výchovy obohatit a rozvinout. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část (první a druhá kapitola) pojednává nejprve obecně o židovské kultuře, dějinách, náboženství, zvycích a svátcích, představeny jsou židovské jazyky a specifika Židů Aškenázských a Sefardských. Konkrétněji se následně věnuje židovské hudbě, a to popisem jednotlivých modů a hudby duchovní a světské. Účelem této části je poskytnout nezbytné širší povědomí pro výuku konkrétních lekcí. V navazující praktické části (třetí kapitola) je detailně rozpracováno pět tematických výukových bloků, které jsou sestavovány podle třífázového modelu. Jejich součástí jsou notové ukázky a použité texty; rozsáhlejší notové materiály jsou uvedeny samostatně v příloze. Kromě hudebních činností je využíváno i metod kritického myšlení, důraz je kladen na kreativitu a spolupráci studentů. Lekce slouží rozvoji klíčových kompetencí a multikulturní výchově. Nejedná se však o dogmatický návrh výukového plánu hodin hudební výchovy, nýbrž o základní inspirační zdroj pro využití jednotlivých aktivit a jejich další tvorbu. KLÍČOVÁ SLOVA židovská kultura, židovská hudba, hudební výchova, třífázový...
Vývoj ošetřovatelské péče o nemocné s duševní poruchou: srovnání Česko - Finsko.
FILIPOVÁ, Eva
Tato bakalářská práce je zaměřená na historii ošetřovatelské péče o duševně nemocné v Česku a Finsku. Je psána chronologicky od starověku po dnešní dobu. V celé práci je shrnut vývoj ošetřovatelství o duševně nemocné, systém péče a vzdělávání sester pro psychiatrii v Česku a Finsku. Cílem je zmapování vývoje ošetřovatelské péče o nemocné s duševní poruchou. Práce se zabývá systémem péče o duševní zdraví a o vzdělávání ošetřovatelského personálu v těchto zemích. Bakalářská práce je teoretická. Pro zpracování bylo nezbytné navštívit Archiv hlavního města Prahy a Národní archiv pro získání historických pramenů. Dalšími důležitými zdroji použitými v této práci byly odborná literatura, literatura zabývající se danou problematikou v současnosti a historické knihy. O duševních nemocech si dříve lidé mysleli, že za ně mohou přírodní jevy. Ve starověku byly zřizovány chrámy pro duševně nemocné. V této době měl velký význam řecký lékař a filozof Hippokrates. Středověk považoval duševní chorobu za posednutí zlými duchy, proto léčba spočívala hlavně v izolaci. V novověku se začaly stavět první ústavy pro choromyslné. Ve dvacátém století psychiatrii ovlivnil Sigmund Freud svou teorií o vzniku duševních chorob. Zlomem této doby bylo také používání šokové léčby a objevení psychofarmak. Psychiatrie se zabývá vývojem a upevňováním mentálního zdraví a jeho prevencí. Česká republika má v oblasti psychiatrie systém vzájemně propojených služeb, jako je psychiatrická ambulance, klinicko-psychologická ambulance, lůžkové zařízení a komunitní péče. Psychiatrie u nás je nedostatečně financována, péče je neuspokojivá a rozvoj opožděn oproti jiným zemím Evropské unie. Strategie reformy psychiatrické péče u nás má za cíl zvýšení kvality života osob s duševním onemocněním. Současným stavem je přetíženost ambulantních psychiatrů a materiálně i technicky zastaralé vybavení psychiatrických nemocnic. Naše psychiatrická péče má spíše institucionální charakter, neboť se nepodařilo systémově rozvinout komunitní psychiatrii. Perspektivou je však poměrně hustá síť psychiatrických a klinicko-psychologických ambulancí, což by mohlo napomoci v přesouvání těžiště péče z lůžkového zařízení do přirozeného prostředí klienta. Reforma bude mít také snahu o vylepšení vzdělávání sester pro psychiatrii. Dle české legislativy není podmínkou specializovaná způsobilost pro práci sestry na psychiatrii. Sestry by měly mít nejlépe vysokoškolské vzdělání, které umožňuje získání potřebných vědomostí pro výkon povolání. Jsou stanoveny i kompetence. Finsko má systém zdravotní péče založený na daních. Důležitá jsou zdravotnická centra poskytující prevenci, lékařské prohlídky a screeningy. Specializovaná péče je poskytována v nemocničních zařízeních. Dříve převažovala spíše institucionální péče, dnes jsou však ambulantní a komunitní služby velice rozšířenou službou. Psychiatrické léčebny byly zrušeny a zůstala pouze psychiatrická oddělení všeobecných nemocnic. Vzdělávání sester ve Finsku probíhá na univerzitách aplikovaných věd. Role sestry je podpora zdraví, předcházení nemocem a rehabilitace. Sestra ve Finsku je nezávislá a odpovědná za rozhodnutí učiněná během dne, což také podporuje etický kodex sester, který je poslední kapitolou práce. Cílem práce je zmapování vývoje ošetřovatelské péče o nemocné s duševní poruchou. Jedním z velkých poznatků je výrazný vývoj psychiatrie, kdy v každé době bylo na psychiatrii pohlíženo z jiné perspektivy. Práce může sloužit jako studijní materiál pro studenty zdravotnických oborů nebo pro odborné pracovníky, ale i pro zájemce o historii ošetřovatelské péče o pacienty s duševní nemocí.

Filipová, Eva ; Buriánek, Jiří, (vedoucí práce)
Srovnání forem náhradní rodinné péče v České republice a v Anglii
Černá, Alžběta ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Filipová, Eva (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou ústavní a náhradní rodinné péče dvou zemí, z nichž každá zaujímá místo na opačném konci žebříčku kvality této péče. Česká republika je bohužel jednou ze zemí, kde je statisticky nejvíce dětí umístěných v ústavech, zatímco Anglie se dává za příklad ostatním státům, jako země s velmi profesionálním a kvalitním systémem péče o děti vyrůstajícími mimo svou biologickou rodinu. Na základě několika nedávných medializovaných kauz lidé nabývají dojmu, že zejména proces umisťování dětí do náhradní výchovné péče v ČR není dostatečně kvalitní a nabízí se otázka, jaká je skutečná úroveň náhradní rodinné péče v ČR, jaké stanovené podmínky zkvalitňují výsledky práce sociálních pracovníků v Anglii, a zda lze jejich způsob práce převést na pole náhradní rodinné péče v ČR.
Výpadek elektrické energie z pohledu krizového štábu ORP Český Krumlov
FILIPOVÁ, Eva
Elektrická energie je nedílnou součástí nás všech, každý ve svém běžném životě potřebuje elektrickou energii počínaje světlem a konče dopravní signalizací či počítačem, který je v dnešní době nepostradatelnou součástí běžného života nejen doma, ale i v práci. Elektrická energie je zahrnuta do oblastí kritické infrastruktury, kdy tyto oblasti jsou nezbytně nutné pro bezpečnost a chod státu. Výpadek kritické infrastruktury ohrozí běžný chod obyvatelstva ale i bezpečnost dané oblasti, ve které k výpadku dojde. Kritická infrastruktura je řešena v zákoně č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a v nařízení vlády č. 432/2010 Sb., o kritériích pro určení prvku kritické infrastruktury. Z důvodu vážného ohrožení chodu lidské společnosti a státu je nezbytně nutné se na jednotlivé výpadky oblastí kritické infrastruktury dostatečně připravit. Připravenost na výpadek elektrické energie je hlavním tématem této diplomové práce. Zaměřuje se na tuto problematiku na území ORP Český Krumlov, které se nachází v jižních Čechách. Teoretická část diplomové práce na téma Výpadek elektrické energie z pohledu krizového štábu ORP Český Krumlov je zaměřena na problematiku elektrické energie a na kritickou infrastrukturu. V práci se čtenář dozví o výrobě, přenosu a distribuci elektrické energie a o výpadcích elektrické energie, tzv. blackoutech. V práci je objasněno, co je myšleno pojmem infrastruktura a také vymezení, co je to infrastruktura kritická a následně na to se dozví to, jak probíhá ochrana kritické infrastruktury. V jakých dokumentech je upravena, kdy se vlastně ochrana kritické infrastruktury začala řešit, z jakých důvodů a kdo byl prvním, kdo se touto problematikou začal zabývat. V rámci tématu výpadku elektrické energie je v práci vysvětlena problematika tzv. blackoutů s uvedením těch největších, které nastaly ve světě. U každého z vybraných blackoutů, které jsou v diplomové práci uvedeny, je vždy vypsána příčina, proč k výpadku elektrické energie došlo, zda se jednalo o selhání lidského faktoru nebo o technický problém či přetížení sítě. Mimo příčiny výpadku se pro zajímavost v práci uvádí, kolik lidí jednotlivé výpadky ohrozily a na jak dlouhou dobu byli lidé bez elektrické energie. V závěrečné kapitole teoretické části je vymezen krizový štáb. Čtenář si objasní, co to krizový štáb je a proč a za jakých okolností funguje. V práci jsou vyjmenovány a popsány krizové štáby na všech úrovních a složení krizových štábů na jednotlivých úrovních. Jedná se tedy o krizové štáby na úrovni vlády, kraje a obce s rozšířenou působností. Výzkumná část diplomové práce je zaměřena na území ORP Český Krumlov. Je zde rozděleno území na jednotlivé obce s pověřeným obecním úřadem a pod ně spadající obce. Dozvídáme se zde o počtu obyvatel a o průměrném věku obyvatelstva, dále o vodních dílech a vodních tocích, které se nacházejí na území ORP, o významných hospodářských chovech, které mohou být ohroženy během výpadku elektrické energie. Jsou zde vymezeny a rozebrány sekundární krizové situace, které na území ORP Český Krumlov mohou nastat v případě dlouhodobého výpadku elektrické energie. Závěr práce se zaměřuje na výzkumnou otázku diplomové práce, která zněla "Existuje připravenost krizového štábu ORP Český Krumlov na výpadek elektrické energie?" Odpověď na výzkumnou otázku byla zjišťována pomocí metod analýz rizik. Jednalo se o analýzu Check-list a SWOT analýzu, kdy na základě výsledků z těchto dvou analýz bylo odpovězeno na výzkumnou otázku. Jednou metodou se zjišťovala připravenost krizového štábu ORP Český Krumlov na výpadek elektrické energie a následná ochrana obyvatelstva. Druhou metodou se vytyčily silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby z pohledu na výpadek elektrické energie a poté procentuálním výpočtem bylo zjištěno, co je pro ORP největším nebezpečím.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 FILIPOVÁ, Edita
2 Filipová, Eliška
11 Filipová, Eva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.