Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 141 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analysis of the performance growth of the optimization solvers
Škvarková, Alexandra ; Jablonský, Josef (vedoucí práce) ; Fábry, Jan (oponent)
Řešení reálných optimalizačních úloh, které většinou obsahují obrovské množství proměnných a omezujících podmínek, by nebylo možné bez vysoce výkonných optimalizačních systémů. Na softwarovém trhu je dnes k dispozici celá řada systémů od různých firem, které poskytují řešení lineárních, popřípadě nelineárních optimalizačních úloh včetně podmínek celočíselnosti. K ním se řadí i optimalizační systém s názvem Gurobi, který je dostupný v několika verzích. Práce je zaměřena na porovnání výkonnosti tří verzí řešitele (přesněji verze 7.0.2, 6.0.5 a 5.0.2) pomocí úkolů, které jsou ve formátu MPS a získané z elektronické knihovně MIPLIB 2010, konkrétně ze sekce Benchmark. Výsledky jsou porovnávány hlavně na základě doby řešení úloh u jednotlivých verzí.
Využití simulačních modelů k analýze a zlepšení chodu výrobní linky
Zajoncová, Michaela ; Kuncová, Martina (vedoucí práce) ; Fábry, Jan (oponent)
Práce se zabývá analýzou a následným zlepšením chodu výrobního podniku pomocí simulačních modelů. Přesněji se analýza zabývá optimalizací výrobní linky na výrobu na Cisco routerů ve společnosti Foxconn CZ. Cílem práce je ověření možnosti zlepšení prostupnosti jednotky výrobním procesem snížením kapacit lidských zdrojů a navýšením kapacit testovacích buněk. Jako nástroj pro optimalizaci výrobní linky byla použita simulace. Práce se tedy zaměřuje na aplikaci teorie simulačních modelů v praxi. Výsledky byly získány na základě provádění experimentů se simulačním modelem vytvořeným v počítačovém modelu, který popisuje reálný systém. Vlivem simulace byla na výrobní lince odhalena úzká místa a navržen způsob zefektivnění výrobní linky ubráním pracovníků na pracovištích výrobní linky a přidáním kapacit zdrojů.
Optimalizace rozvozů v závislosti na řízení skladových zásob
Špolc, Miroslav ; Fábry, Jan (vedoucí práce) ; Borovička, Adam (oponent)
Optimalizace rozvozů v závislosti na řízení skladových zásob (Inventory routing problem) je matematickou metodou operačního výzkumu, která vzniká spojením dvou úloh (rozvozní úlohy a managementu skladových zásob). Cílem této práce je: představit čtenáři, co inventory routing přesně je, jak a proč vznikl a jak se v průběhu let vyvíjel. Zároveň si na reálných příkladech ukážeme výsledky jeho zavedení do praxe. Jako zdroje byly pro práci využity články a práce zahraničních odborníků na danou tématiku za posledních téměř 40 let. Z těchto výzkumů a na jejich základě byla vytvořena přehledová práce, shrnující nejdůležitější poznatky o možnostech řešení problematiky. Jejím přínosem je kromě vysvětlení teoretické stránky a ukázky jejího vývoje také představení reálných aplikací problematiky Inventory routing. Na konkrétních případech a výzkumech je přestavena jednak aplikovatelnost problematiky a jednak také její pozitivní výsledky v podobě úspory.
Vymezení trasy pro běžecký závod modifikací úlohy obchodního cestujícího
Havel, Filip ; Borovička, Adam (vedoucí práce) ; Fábry, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá nalezením optimální trasy pro běžecký závod. V množině až 251 křižovatek hledá propojení vymezující okruh s předem daným počátečním a současně cílovým místem. Modelově čerpá ze základního tvaru úlohy obchodního cestujícího, jehož primárním úkolem je projít zadanou množinu míst po co nejkratší cestě či v co nejkratším čase a vrátit se zpět do výchozího místa, přičemž každé místo navštíví právě jednou. Trasy hledané touto prací se ovšem v několika aspektech odlišují. Předně není nutné, aby zahrnovaly všechna místa, ty lze navštívit i vícekrát. Výsledná trasa nemá být nejkratší, ale měla by mít určité délkové rozpětí a klíčovým faktorem k optimalizaci jsou získané výškové metry. Řešení exaktními metodami předvede optimalizační software LINGO, pro vyšší výpočetní náročnost však pouze na omezeném rozsahu úlohy, 21 křižovatkách v centru města. Vymezení delší trasy na větší množině křižovatek umožní až odvozené heuristiky s pracovními názvy: nejvzdálenější soused s nejmenším stoupáním a minimální profilová změna. Součástí práce je detailní popis použitého matematického modelu i obecný postup, ukázka a rozbor obou aplikovaných heuristik.
Rozvozní problém s interním a externím dopravcem
Zikmund, Adam ; Pelikán, Jan (vedoucí práce) ; Fábry, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá úlohou z oboru kombinatorické optimalizace s názvem rozvozní problém s interním a externím dopravcem. V této úloze dán úplný neorientovaný symetrický graf a úkolem je uspokojit poptávku ve všech uzlech s minimálními náklady. Doprava může být realizována buďto pomocí interních vozidel, nebo s využitím externího dopravce. Náklady interní dopravy závisí na zdolané vzdálenosti, zatímco externí náklady se odvíjí pouze od hmotnosti požadavků. K řešení úlohy je navrženo několik heuristických metod, které jsou později testovány na třech experimentálních instancích o různých velikostech (ve smyslu počtu zadaných uzlů). Důraz je kladen především na srovnání výsledků uvedených heuristických metod a výsledků dosažených pomocí klasického optimalizačního přístupu, který může vést k horším řešením (v případě rozsáhlejších instancí) z důvodu výpočetní složitosti dané úlohy.
Optimalizace rozvozu imobilních klientů
Maříková, Eliška ; Skočdopolová, Veronika (vedoucí práce) ; Fábry, Jan (oponent)
Distribuční úlohy patří v dnešní době k jednomu z nejvíce využívaných matematických modelů v běžném životě. Můžeme se s nimi setkat při rozvozu zásilek či přepravě osob. V této práci se zabývám aplikací distribučních modelů a jejich modifikací na problém převozu zdravotně hendikepovaných, konkrétně nalezením trasy pro převoz zákazníků z výchozího do cílového místa při dodržení kapacit vozidel s následným rozšířením o časová okna a s další modifikací v podobě nalezení cest, kdy dochází k převozu zákazníka z cílového místa zpět do výchozího místa. K nalezení optimálního řešení je v bakalářské práci využito kombinace úloh obchodního cestujícího a rozvozní úlohy. Model je aplikován na reálná data získaná od firmy Societa o. p. s., která je jednou z hlavních společností, které poskytují služby imobilním osobám. Pro výpočet optimálního řešení bylo použito softwaru MPL.
Application of optimizing models in milk products distribution
Hanko, Filip ; Fábry, Jan (vedoucí práce) ; Skočdopolová, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zaobírá distribucí mléčných výrobků značky SABI do maloobchodních prodejen společnosti MILK AGRO, spol s.r.o., které jsou soustředěné v městě Prešov. Cílem je optimalizovat rozvoz zboží tak, aby byly minimalizované náklady na distribuci. Zároveň musí být kompletně splněné požadavky odběratelů a nepřekročené kapacity vozidel. Problém rozvozu výrobků ze skladu do jednotlivých poboček je řešený formou modelu Rozvozního problému v programe MPL. V tomto případě je potřebné vzít do úvahy i specifikum v podobě heterogenního vozového parku, jelikož firma disponuje vozidly s rozdílnou kapacitou. Praktická část obsahuje porovnání výšky nákladů na rozvoz v případě vozidel s jednotlivými kapacitami, respektive samotnou aplikací Rozvozního problému s heterogenním vozovým parkem a časovými okny na daný konkrétní problém. Po interpretaci jsou nalezené výsledky porovnané se systémem distribuce, který firma využívá v realitě.
Analysis of the company´s expenses associated with relocation of the distribution center
Petrovičová, Andrea ; Pelikán, Jan (vedoucí práce) ; Fábry, Jan (oponent)
Cílem práce je analyzovat dopad přesunu skladu na náklady vybrané společnosti a přiblížit složky nákladů, které vznikají při realizaci přepravy mezi zákazníky a společností. Důležitou součástí je také porovnání jednotlivých rozvozových tras. Teoretická část poskytuje stručný popis rozvozové úlohy a její modifikací, a také i způsoby jejího řešení. Čtenáři také přibližuje kalkulaci nákladů v kamionové dopravě. Praktická část zobrazuje reálný problém společnosti Nestlé. Na reálných datech poukazuje na snižování nákladů, které vzniknou přesunutím skladu do nové lokality. Pomocí program MPL porovnává modelové trasy se skutečně uskutečněnými a opět poukazuje na potenciální snižování nákladů.
Přířazovací problém a jeho praktická aplikace v oblasti přepravy osob
Asterová, Jana ; Jablonský, Josef (vedoucí práce) ; Fábry, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou přiřazovacích problémů. Úvodní teoretická část práce představuje shrnutí dosavadních nejdůležitějších poznatků o lineárním a kvadratickém přiřazovacím problému. Jsou uvedeny základní formulace obou úloh a jejich modifikace, dále jsou nastíněny některé z metod vyvinutých pro jejich řešení a v neposlední řadě jsou obě úlohy ilustrovány na některých praktických aplikacích, které se objevily v literatuře. Praktická část práce je zaměřena na přiblížení problematiky rozdělování přepravních zakázek mezi řidiče ve vybrané společnosti a na navržení vhodného modelu, s jehož pomocí dojde k rovnoměrnějšímu rozdělení práce mezi řidiče a urychlení procesu rozdělování zakázek. Transfery, které jsou společností uskutečňovány, se odehrávají mezi letištěm a hotely v centru Prahy. Při tvorbě rozpisů zakázek jednotlivých řidičů, které budou poskytnuty modelem, je kromě časů, na které jsou transfery objednány, nutno respektovat mimo jiné i velikost a třídu požadovaného vozidla a časové dispozice řidičů.
Reálné využití metod operačního výzkumu ve spojení s logistickým principem Cross-Docking
Dvořáková, Alžběta ; Kuncová, Martina (vedoucí práce) ; Fábry, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem reálného spojení metod operačního výzkumu ve spojení s logistickou technologií Cross-Docking. Toto spojení je možné řešit jednak na základě rozvozních úloh, včetně jejich modifikací či simulačními modely. V teoretické části jsou popsány rozvozní úlohy, rozvozní úlohy s časovými okny, simulační modely a jejich možná využití a logistické technologie. V praktické části nalezneme model Cross-Dockingového terminálu vytvořený v programu Simul8. Cílem simulace bylo zajistit hladký průchod výrobků terminálem, aniž by se v terminálu tvořily výrazné fronty. V druhé polovině praktické časti jsou řešeny rozvozní úlohy s cílem minimalizovat délku jejich tras. Řešení těchto úloh bylo získáno pomocí modelovacího systému MPL for Windows.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 141 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.