Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Břišní tanec jako multikulturní fenomén
Ebelová, Patricie ; Soukup, Václav (vedoucí práce) ; Opletalová, Lenka (oponent)
Tato práce pojednává fenoménu břišního tance jako o multikulturním jevu. Autorka si vybrala toto téma z několika důvodů. Prvním byla jeho podstata, která vybízí k interdisciplinárnímu pojetí, což je rys ryze kulturologický. Druhým důvodem byl fakt, že se autorka zabývá břišním tancem prakticky a díky tomu dokáže tento fenomén lépe reflektovat v teoretické rovině. Její teoretická i praktická znalost břišního tance jí umožnila navštěvovat jednotlivé kurzy a tak lépe proniknout do nově vzniklé subkultury břišních tanečnic v Čechách. Posledním důvodem, který ovlivnil autorčin zájem o tento fenomén, je její středoškolské studium na umělecké škole. Autorka proto ve své práci klade důraz nejen na humanitní vědy studované na FFUK, ale snaží se též uplatnit pohled výtvarný. Přistupuje k tanci jako ke specifickému způsobu lidské kreativity. Tanec sám o sobě tak pojímá nejen jako umělecké dílo, ale i jako silný inspirační zdroj pro umělce.
Femme fatale jako kulturní konstrukt: fenomén osudového ženství v kultuře historické a transkulturní perspektivě
Ebelová, Patricie ; Soukup, Václav (vedoucí práce) ; Půtová, Barbora (oponent) ; Poláková, Markéta (oponent)
Předmětem disertační práce Femme fatale jako kulturní konstrukt: fenomén osudového ženství v historické a transkulturní perspektivě je deskripce, komparace a interpretace femme fatale v kontextu fenoménů břišní tanečnice, gejši a saloniéry. Cílem této práce, a s ním spjatou hlavní výzkumnou otázkou, je komparativní analýza femme fatale jako unikátní ho kulturního konstruktu, který se originálním způsobem promítá do různých ženských profesí. Zvláštní pozornost je věnována zachycení konkrétních kulturních a historických atributů, které se vztahují k profesím, znalostem, dovednostem a sociálním rolím břišních tanečnic, gejš a saloniér. Mezi dílčí cíle práce patří interdisciplinární zpracování problematiky emancipace a sexuality v dobových postojích k ženám a identifikace motivů osudového ženství ve výtvarném umění. V neposlední řadě je cílem práce studium kulturního a estetického přínosu žen vnímaných jako femme fatale. Práci tvoří čtyři relativně samostatné kapitoly, ve kterých je z různých úhlů pohledu interdisciplinárně analyzován fenomén osudového ženství. V první kapitole, která představuje historickou expozici celé práce, je zkoumán fenomén femme fatale skrze prizma mytologie a náboženství. Ve druhé kapitole je téma osudového ženství analyzováno v kontextu profese a sociální role břišní tanečnice. Třetí...
Břišní tanec jako multikulturní fenomén
Ebelová, Patricie ; Opletalová, Lenka (oponent) ; Soukup, Václav (vedoucí práce)
Tato práce pojednává fenoménu břišního tance jako o multikulturním jevu. Autorka si vybrala toto téma z několika důvodů. Prvním byla jeho podstata, která vybízí k interdisciplinárnímu pojetí, což je rys ryze kulturologický. Druhým důvodem byl fakt, že se autorka zabývá břišním tancem prakticky a díky tomu dokáže tento fenomén lépe reflektovat v teoretické rovině. Její teoretická i praktická znalost břišního tance jí umožnila navštěvovat jednotlivé kurzy a tak lépe proniknout do nově vzniklé subkultury břišních tanečnic v Čechách. Posledním důvodem, který ovlivnil autorčin zájem o tento fenomén, je její středoškolské studium na umělecké škole. Autorka proto ve své práci klade důraz nejen na humanitní vědy studované na FFUK, ale snaží se též uplatnit pohled výtvarný. Přistupuje k tanci jako ke specifickému způsobu lidské kreativity. Tanec sám o sobě tak pojímá nejen jako umělecké dílo, ale i jako silný inspirační zdroj pro umělce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.