Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití hudebně didaktických pomůcek pro výuku klavíru v základních uměleckých školách
Mužíková, Petra ; Dvořáková, Jiřina (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou využívání hudebně didaktických pomůcek ve studiu oboru Hra na klavír na základních uměleckých školách do 5. ročníku studia. Nejprve představuje jednotlivé oblasti dětského psychického a psychomotorického vývoje, na nichž autorka demonstruje vazbu mezi vývojem dětí a pozitivními dopady použití hudebně didaktických pomůcek ve výuce. Těžištěm práce je následné přiblížení a návrh využití konkrétních hudebně didaktických pomůcek pro studium oboru Hra na klavír, tedy předmětů Hra na klavír a Hudební nauka, v rámci vzdělávání na základních uměleckých školách. Pozornost je věnována jednotlivým aspektům ovlivňujícím funkčnost těchto pomůcek. Dále jsou uvedeny výsledky dotazníku vytvořeného a rozeslaného klavírním pedagogům, na jehož základě je mimo jiné založen výběr popisovaných hudebně didaktických pomůcek. Práce vznikla se záměrem obeznámit začínající pedagogy se širokou škálou hudebně didaktických pomůcek. Může napomoci v lepší orientaci v dostupných materiálech pro pedagogickou praxi a k efektivnějšímu pojetí výuky. Klíčová slova Hudebně didaktické pomůcky, výuka klavíru, hudební nauka, pedagogika
Základní koncepce vzdělávání při vzniku nové ZŠ s RVHV.
Šlinc, Radim ; Dvořáková, Jiřina (vedoucí práce) ; Nedělka, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá základní koncepcí a vizí vzdělávání při vzniku nové základní školy s rozšířenou výukou hudební výchovy. Práce sdružuje poznatky o vývoji hudební výchovy na českém území od středověku po současnost. Zároveň poskytuje historický přehled o vývoji základních škol s rozšířenou výukou hudební výchovy. Popisuje vznik těchto institucí na práci Ladislava Daniela v podobě tzv. Olomouckého experimentu, jeho průběhu a následných odrazech v koncepcí vzdělávání na ZŠ s RVHV. Nastiňuje vznik osnov pro rozšířené vyučování hudební výchovy v současném systému českého školství. Práce zároveň souhrnně popisuje výrazné osobnosti hudební pedagogiky, kteří se problematikou zabývali, tj. Ladislava Daniela, Aleny Tiché, Jana Prchala a Pavla Jurkoviče. Dále řeší vznik školy jako školského subjektu a popisuje základní charakteristiky tohoto typu instituce. Nastiňuje náležitosti potřebné ke zřízení ZŠ s RVHV, zároveň vymezuje její právní rámec, fungování a statutární rámec s akcentem na školskou právnickou osobu. Zabývá se i financováním a hospodařením subjektu. Praktická část předkládá ucelenou vizi o směru vzdělávání na jednotlivých stupních základní školy. V neposlední řadě se věnuje směřování hudební výchově v kontextu této instituce a popisuje jednotlivé body této vize, např. dětský pěvecký...
Učebnice hudební výchovy pro základní školy v letech 1968 až 1989
Horák, Aleš ; Dvořáková, Jiřina (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je analýza obsahu československých učebnic hudební výchovy pro 2. stupeň základní školy v letech 1968 až 1989. Tato společensko-vědní teoretická práce se zabývá projevy tendenčních prvků tehdejšího režimu ve srovnání s funkčními částmi učebnice. Na základě získaných poznatků pak zasazuje některé projevy tendenčních prvků do společensko- historického kontextu a vytváří přehled těchto prvků. Současně porovnává učebnice ze 70. let s učebnicemi z 80. let z hlediska jejich struktury, přehlednosti a didaktické vybavenosti. Horák Aleš (B HV-D)
Nové hudební směry v soudobé liturgické praxi v České republice
Doležal, Lukáš ; Dvořáková, Jiřina (vedoucí práce) ; Valášek, Marek (oponent)
Práce mapuje současnou situaci užití nových hudebních směrů v liturgii v porovnání s tradiční liturgickou hudbou. Práce popisuje současnou podobu liturgie v římskokatolické církvi včetně historického kontextu. Ukazuje také úlohu hudby v liturgii, a to jak nové hudby, tak té tradiční, na základě historie a více i méně závazných pravidel. Práce nastiňuje nové tendence v tradiční liturgické hudbě a porovnává ji s novou - rytmickou liturgickou hudbou. V rámci rytmické liturgické hudby práce popisuje její kořeny, inspirační zdroje a její počátky v České republice. Dále popisuje její vývoj, představuje výběr nejznámějších schol, autorů a pojednává o současných i minulých zpěvnících této nové hudby. Práce představuje nové hudební přístupy v liturgii jako svéprávné, hojně rozšířené a uznávané odvětví liturgické hudby.
Metodické přístupy k výuce improviazace na základních uměleckých školách
Matulíková, Věra ; Dvořáková, Jiřina (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
Tato práce se zabývá výukou improvizace na základních uměleckých školách. Popisuje přínos a význam improvizace v životě žáka, v jeho hudebním rozvoji. Cílem práce je zaměření na praktické aspekty klavírní výuky, a to z pohledu žáka (jeho hudebních potřeb, obtíží), tak i z pohledu učitele. Práce vyvrací názor, že improvizace je podmíněna speciálním, individuálním nadáním, ale zdůrazňuje, že vhodným přístupem a metodikou lze improvizaci rozvíjet u každého žáka. Práce se zabývá také některými z možných obtíží při učení hře na klavír, a těmi jsou stres a tréma u klavíru a notová dyslexie. Oba tyto jevy propojuje s dovedností improvizovat a ukazuje, jak může improvizace pozitivně působit na tyto učební obtíže. Dalším cílem této práce je zmapovat současný stav výuky improvizace na našich základních uměleckých školách. Za tímto účelem vznikl dotazník oslovující učitele napříč celou Českou republikou. Cílem dotazníku bylo zjistit stav výuky improvizace na základních uměleckých školách, obsah výuky improvizace, individuální časovou dotaci této výuky a materiály používané k výuce improvizace. Práce seznamuje čtenáře s výsledky průzkumu. Z průzkumu vyplývá celkově nízká priorita věnovat se ve výuce improvizaci. Z hlediska výuky improvizace se učitelé zaměřují většinou na tvorbu doprovodů písní. Naším cílem je...
Metoda CLIL a její praktické využití v hodinách HV na 2. stupni ZŠ
Šmídová, Květa ; Dvořáková, Jiřina (vedoucí práce) ; Selčanová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce má za cíl představit a aplikovat metodu CLIL (obsahově a jazykově integrované vyučování), která je v současné době považována za vhodný prostředek ke zlepšování kvality vyučování. Metoda je v případě této práce založena na integraci anglického jazyka do výuky hudební výchovy. V teoretické části se zaměří na charakteristiku metody, historii, didaktické aspekty, cíle, nutné kompetence učitele a zásady plánování a realizace metody. Závěr teoretické části je věnován konkrétním možnostem aplikace metody v různých oblastech předmětu hudební výchova. Praktická část představuje vytvoření několika pracovních listů, které jsou reálně použitelné v hodinách hudební výchovy na 2. stupni ZŠ. Pracovní listy jsou doplněny metodickým komentářem, ve kterém je navržena výuková hodina. KLÍČOVÁ SLOVA obsahově a jazykově integrované vyučování, hudební výchova, inovativní metoda, implementace, didaktické aspekty
Tradice a současnost hudebních souborů v Rychnově nad Kněžnou
Čižinská, Klára ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Dvořáková, Jiřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá hudebním životem v Rychnově nad Kněžnou se zaměřením na hudební soubory. Nejprve stručně uvádí historii města a jeho hudební vývoj. Následně se zaměřuje na hudební soubory, které v současnosti v Rychnově nad Kněžnou působí. Jedná se o Rychnovský chrámový sbor, Prausův pěvecký sbor, X-tet a Rychnovský dětský sbor Carmina, Dále se jedná o instrumentální tělesa působící při ZUŠ Rychnov nad Kněžnou, tedy flétnový soubor Sarabanda, smyčcové orchestry Orecchie grandi a Orecchie piccole, Kapelu Nona, flétnový soubor I flauti matti a taneční orchestr ColorBand. Cílem této práce je tedy především zmapování kultury v Rychnově v oblasti artificiální hudby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
80 DVOŘÁKOVÁ, Jana
6 DVOŘÁKOVÁ, Jaroslava
1 DVOŘÁKOVÁ, Jindřiška
32 DVOŘÁKOVÁ, Jitka
1 DVOŘÁKOVÁ, Julie
80 Dvořáková, Jana
1 Dvořáková, Jana Bc.
2 Dvořáková, Jarmila
6 Dvořáková, Jaroslava
32 Dvořáková, Jitka
2 Dvořáková, Johana
1 Dvořáková, Justýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.