Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza kaseinů kravského mléka kapilární elektroforézou
Dvořáková, Irena ; Zemanová, Jana (oponent) ; Vespalcová, Milena (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá stanovením kaseinů v lyofilizovaných vzorcích mléka, přičemž byla používána metoda kapilární elektroforézy (CE). Ta již byla optimalizována a ověřena v diplomové práci Ivany Mičíkové z roku 2009. Teoretická část diplomové práce se věnuje chemickému složení kravského mléka, zvláštní kapitola pojednává o kaseinech samotných a o jejich využití v potravinářských i nepotravinářských oborech. V práci jsou dále popsány faktory, které mají vliv na skladbu mléka a na konci je uveden popis a princip kapilární elektroforézy a přehled metod CE, které byly v posledních letech využity pro stanovení kaseinů. Experimentální část se zaměřuje na popis přípravy roztoků, postup při izolaci kaseinů a při samotných analýzách. Dále shrnuje uspořádání pokusu, odběr a zpracování vzorků a složení krmných směsí. Tato diplomová práce vznikla na základě spolupráce mezi Ústavem chemie potravin a biotechnologií Fakulty chemické, Vysokého učení technického v Brně a Výzkumným ústavem pro chov skotu, s.r.o., Oddělení fyziologie výživy zvířat, v Pohořelicích.
Ověřování fyzikálních znalostí žáků vedených učitelem se zrakovým handicapem
Šesták, Vojtěch ; Dvořáková, Irena (vedoucí práce) ; Mandíková, Dana (oponent)
Práce rozděluje, pojmenovává a popisuje fyzikální úlohy do jednotlivých kategorií na základě specifických nároků kladených na pedagoga se zrakovým hendikepem. U těchto kategorií jsou dále uvedeny nároky na zrakově hendikepovaného pedagoga. Práce navíc uvádí konkrétní příklady úloh, které jsou vhodné pro ověření znalostí studentů jak s ohledem na situaci pedagoga, tak s ohledem na vypovídající hodnotu úloh. V práci je zmiňovaný i specifický způsob hodnocení prací studentů, který autor používá v praxi i popis autorova hendikepu. Je přiložen i příklad studenty vypracovaných úloh a pedagogem zpracované hodnocení.
Demonstrační souprava pro výuku elektrických obvodů
Kohout, Václav ; Koudelková, Věra (vedoucí práce) ; Dvořáková, Irena (oponent)
Cílem bakalářské práce je vyvinout demonstrační soupravu pro výuku elektrických obvodů na základní škole. Práce krátce diskutuje potřebné parametry demonstrační soupravy v závislosti na obsahu učiva vyučovaného na základní škole. Dále jsou zmiňována kritéria využívaná při výběru fyzikální pomůcky. Tato jsou uplatňována při rešerši existujících demonstračních souprav použitelných ve školské fyzice. Práce dále detailně popisuje vývoj jednotlivých komponentů a souhrnně charakterizuje finální verzi námi vyvinuté soupravy. V práci jsou zohledněny zkušenosti z testování vyvíjené soupravy ve výuce fyziky na základní škole - s důrazem na odstranění zjištěných nedostatků. Práce poskytuje návrhy na využití vyvinuté soupravy při výuce fyziky na základní škole.
Konstrukce měřicích přístrojů
Nauš, Jaroslav ; Koudelková, Věra (vedoucí práce) ; Dvořáková, Irena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá ověřením návodů na konstrukci jednoduchých měřicích přístrojů - barometru, vlhkoměru, siloměru, hustoměru a galvanometru - a následným upravením a vylepšením těchto návodů. Hlavní myšlenkou je možnost využití těchto návodů například jako laboratorní práce, dobrovolných úkolů nebo při distanční výuce. Proto jsou součástí také pracovní listy s aktivitami na měření se sestrojenými přístroji. Ty jsou podle obtížnosti určeny pro žáky základních a středních škol.
Využití interaktivní tabule pro výuku fyziky
Šimková, Jana ; Dvořáková, Irena (vedoucí práce) ; Drozd, Zdeněk (oponent)
V rámci diplomové práce jsem provedla částečnou rešerši zdrojů s informacemi o využití interaktivní tabule ve výuce v České republice a v zahraničí. Popsala jsem využití moderních technologií a interaktivní tabule ve výuce na školách. Zpracovala jsem vlastní zkušenosti a poznatky z hospitací v hodinách s využitím interaktivní tabule. Součástí vyhodnocení byl dotazník, který vyplňovali studenti. V dotazníku jsem zjišťovala jejich názory na přínos práce s interaktivní tabulí ve výuce. Ve své práci se zaměřuji na interaktivní tabuli ACTIVboard. Popsala jsem základní funkce aplikace ACTIVstudio a vytvořila ukázkové předváděcí sešity určené pro výuku fyziky. Předváděcí sešity jsem rozdělila do tří kategorií podle způsobu využití a podrobně popsala jejich vlastnosti. V závěru jsou shrnuty výsledky a další perspektivy práce. Připojena je příloha s ukázkou tří předváděcích sešitů v textové podobě. Všechny vytvořené předváděcí sešity a šablony pro řešení fyzikálních problémů jsou v elektronické podobě spolu s textem práce na přiloženém CD-ROM.
Fyzikální vzdělávání žáků a učitelů v projektu Heuréka
Dvořáková, Irena ; Dvořák, Leoš (vedoucí práce) ; Trna, Josef (oponent) ; Lapitková, Viera (oponent)
Název práce: Fyzikální vzdělávání žáků a učitelů v projektu Heuréka Autor: RNDr. Irena Dvořáková Katedra: Katedra didaktiky fyziky MFF UK Vedoucí disertační práce: doc. RNDr. Leoš Dvořák, CSc., Katedra didaktiky fyziky MFF UK Abstrakt: Disertační práce je věnována vzdělávání žáků a učitelů v projektu heuristické výuky fyziky Heuréka. Po úvodní části týkající se přehledu současného stavu problematiky u nás i ve světě je popsán vznik projektu, charakterizovány jeho základní zásady a uvedeny konkrétní příklady několika témat, na kterých je aplikace zásad do výuky fyziky ukázána. Na základě písemných prací, Lawsonova testu a dalších výsledků práce žáků je uveden vliv výuky fyziky podle tohoto projektu na žáky. Významná část práce je věnována vzdělávání učitelů v projektu Heuréka. Jsou zde popsány metody i formy používané v tomto vzdělávání a charakterizován dopad vzdělávání na zúčastněné učitele. V poslední kapitole práce jsou popsány mezinárodní kontakty již navázané a uvedeny možnosti jejich dalšího rozvoje. K disertační práci jsou připojeny přílohy obsahující další ukázky metodických materiálů a materiálů týkajících se seminářů pro učitele. Na přiloženém DVD je uvedena ukázka vyučovací hodiny fyziky v 6. třídě. Klíčová slova: projekt Heuréka, konstruktivismus ve výuce fyziky, vzdělávání učitelů fyziky.
Zážitková pedagogika ve fyzikálním vzdělávání
Kerepecká, Zuzana ; Koupilová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Irena (oponent)
Tato práce se věnuje využití zážitkové pedagogiky ve výuce fyziky. Nabízí příklady publikací, které se zabývají touto tematikou. Dále je text zaměřen na organizaci delších zážitkových akcí, tedy akcí sestavených z více jednotlivých aktivit: Popsán je ideální prů- běh přípravy takové akce, pozornost je věnována i tzv. "dramaturgii", tedy tomu, jakým způsobem je vhodné jednotlivé aktivity vybírat a sestavovat do větších celků. Práce uvádí dvě nové fyzikální zážitkové aktivity, "Šifrování s LED" a "Jací ti fyzici asi jsou", a tip na výrobu pomůcky pro výuku s fyzikálním obsahem. Také byla autorkou dříve vytvořená aktivita zaměřená na pozorování hvězdné oblohy ozkoušena v praxi. Stěžejní část práce se soustředí na plánování, realizaci a reflexi dvoudenní zážitkové akce s fyzikou, která byla v rámci této práce organizována: Ukazuje využití teoretických principů přípravy delší zá- žitkové akce v praxi, především je ale úspěšným příkladem toho, kdy byl díky zážitkové pedagogice vytvořen prostor pro pozitivní ovlivnění postoje žáků k fyzice. 1
Vliv fyzikálních pokusů na rozvoj předškolních dětí
Bláhová, Jitka ; Houfková, Jitka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Irena (oponent)
Název práce: Vliv fyzikálních pokusů na rozvoj předškolních dětí Autor: Jitka Bláhová Katedra / Ústav: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Houfková Jitka, Ph.D., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: V této bakalářské práci se zabývám prezentací fyzikálních pokusů dětem v předškolním věku. Práce se věnuje zkoumání vlivu fyzikálních pokusů na rozvoj předškolních dětí. Nejprve jsou popsány jednotlivé metody zkoumání, poté představuji intervenční program, který jsem sestavila z fyzikálních pokusů, a následují samotné výsledky výzkumu na konkrétní skupině předškolních dětí. Přiloženy k práci jsou popisy pokusů s metodickými poznámkami a návody. Přílohy práce obsahují popis celkem pěti tematických celků - Vzduch, Voda, Teplota, Magnety a Světlo. Tyto samostatné metodické materiály jsou použitelné přímo pro vyučující v mateřských školách. Klíčová slova: fyzikální pokusy, mateřská škola, předškolní děti
Využití zážitkové pedagogiky ve výuce fyziky
Horálková, Zuzana ; Koupilová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Irena (oponent)
Tato práce se zabývá metodou zážitkové pedagogiky a jejími aplikacemi pro fyzikální vzdělávání. Na zážitkovou pedagogiku je pohlíženo jako na jeden z možných prostředků pro naplnění cílů vzdělávání. První částí práce je úvaha nad smyslem vzdělávání, kde je mj. nabídnuta čtenáři odpověď na to, proč se zážitkovou pedagogikou zabývat. Dále jsou popsány teoretické základy zážitkové pedagogiky - výraznou část tvoří Kolbův cyklus učení a s ním spojené učební styly, také je zmíněna zóna růstu. Je věnována pozornost i tomu, jak je v zážitkové pedagogice pohlíženo na učitele a žáka. Po vybudování teoretic- kého základu je práce orientována prakticky. Věnuje se tomu, co je pro učitele důležité při tvorbě a uvádění aktivit. Dále následují již konkrétní návrhy aktivit využívajících metodu zážitkové pedagogiky, které jsou realizovatelné primárně mimo školní vyučování (např. při vícedenním školním výletě). Dotýkají se rozmanitých fyzikálních témat (jako je např. optika, akustika, astrofyzika). Je v nich kladen důraz na vlastní zkušenost a prožitek žáků. Navrhované aktivity mohou sloužit jako doplněk běžné školní výuky tím, že nabízí žákům poznat fyziku z jiné perspektivy. 1
Aktivity z optiky pro skupinové experimentování žáků
Štyksová, Gabriela ; Kácovský, Petr (vedoucí práce) ; Dvořáková, Irena (oponent)
Název práce: Aktivity z optiky pro skupinové experimentování žáků Autor: Gabriela Štyksová Katedra / Ústav: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Petr Kácovský, Ph.D., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: Hlavním cílem této bakalářské práce bylo vytvořit několik pracovních listů do výuky optiky využitelných především na základní škole, které by zahrnovaly různé optické experimenty a úlohy. V rámci práce vznikly pracovní listy pro žáky i pro učitele. Práce tedy obsahuje celkem 12 pracovních listů na šest témat: přímočaré šíření světla, zobrazení rovinným zrcadlem, barvy předmětů, skládání barev, lom a rozptyl světla, u nichž se předpokládá skupinová práce žáků. Všechny pracovní listy byly zkontrolovány zkušenými učiteli z praxe a většina z nich také vyzkoušena v reálné výuce, aby učitelské verze pracovních listů mohly být doplněny o metodické i technické poznámky a usnadnily tak budoucím uživatelům jejich přípravu i využití. Součástí práce je také přehled vybraných materiálů, které obsahují experimenty z optiky, a kapitola věnovaná dvěma způsobům využití mobilních telefonů v optice. Klíčová slova: experimenty z optiky, pracovní listy, skupinová práce žáků

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
13 DVOŘÁKOVÁ, Iva
15 DVOŘÁKOVÁ, Ivana
11 DVOŘÁKOVÁ, Iveta
3 Dvořáková, Ilona
1 Dvořáková, Inka
2 Dvořáková, Iris
13 Dvořáková, Iva
15 Dvořáková, Ivana
1 Dvořáková, Ivana Bc.
2 Dvořáková, Ivana,
11 Dvořáková, Iveta
4 Dvořáková, Ivona
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.