Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Teorie relativity - jak na středoškolské úrovni rozvíjet její pochopení
Ryston, Matěj ; Dvořák, Leoš (vedoucí práce) ; Novotný, Jan (oponent) ; Šlégr, Jiří (oponent)
Cílem této dizertační práce je najít a zrealizovat možné způsoby podpory pochopení teorie relativityu žáků druhého stupně základní školy a středoškolských studentů.Na začátku práce je provedena rešerše současného stavu výzkumu a vývoje v oblasti vzdělávání teorie relativity na daných stupních škol, zejména v souvislosti s miskoncepcemi a dalšími překážkami učení. Dále jsou zmapovány studentům dostupné zdroje informací o relativitě v podobě knih a dalších internetových zdrojů a to jak v češtině, tak v angličtině. Následuje výzkum týkající se obsahu relativity v českých kurikulárních dokumentech a dotazníkový výzkum mezi českými gymnaziálními učiteli fyziky ohledně současného stavu výuky relativity na jejich školách. Na základě těchto výzkumů bylo učiněno rozhodnutí vytvořit učební materiály zaměřené na obecnou teorii relativity.Vnávaznostina analýzuvybraného počtu učebnica polo-populárních knih o relativitě byl vytvořen učební web pro zájemce o obecnou relativitu, a také několikahodinová učební sekvence, kterou mohou učitelé fyzikypoužít vesvých hodinách pro seznámení studentů se základními myšlenkami obecné relativity. Vývoj a ověření těchto materiálů jsou v práci detailně popsány.
Atom vodíku na vysokoškolské a středoškolské úrovni
Legerská, Jana ; Koupilová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Dvořák, Leoš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou výuky atomu vodíku na vysokoškolské a středoškolské úrovni. Cílem práce je porovnat přístupy k vý- kladu atomu vodíku v dostupných vysokoškolských studijních materiálech a na jejich základě vytvořit studijní text zaměřený na atom vodíku pro studenty dru- hého ročníku učitelství fyziky na MFF UK, který bude svým rozsahem vyhovovat kurzu kvantové mechaniky pro učitele. Dalším cílem práce je zmapovat dostupné středoškolské materiály týkající se atomu vodíku a navrhnout a zrealizovat semi- nář pro studenty střední školy, který je seznámí s problematikou atomu vodíku a atomových orbitalů, a vytvořit k němu podpůrné studijní materiály. Součástí této práce je pracovní list k semináři a průvodní text pro učitele a několik úloh zveřejněných ve Sbírce řešených úloh. 1
Elektrostatické generátory
Hnyk, Michal ; Dvořák, Leoš (vedoucí práce) ; Šabatka, Zdeněk (oponent)
Název práce: Elektrostatické generátory Autor: Michal Hnyk Katedra / Ústav: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí bakalářské práce: doc. RNDr. Leoš Dvořák, CSc., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: Bakalářská práce Elektrostatické generátory je rozdělena do čtyř hlavních částí. První část se zabývá diskuzí o smyslu a významu experimentu ve výuce fyziky na základních a středních školách a přináší některé důležité argumenty, proč je jeho role nezastupitelná. Druhá část se pak zabývá výkladem principů funkce jednotlivých typů skutečně používaných elektrostatických generátorů. Třetí část popisuje návrh konstrukce, její vylepšení a zkušenosti se stavbou Bonettiho elektrostatického generátoru, který může být díky svým vlastnostem a cenové dostupnosti vhodnou pomůckou pro užití ve školním prostředí. Uvedeny jsou také výsledky měření některých parametrů dostupných generátorů. Čtvrtou část práce tvoří sborník školních demonstračních experimentů z elektrostatiky, které jsou vybrané tak, aby byly svou jednoduchostí nenáročné na provedení a vhodné k demonstraci učiva elektrostatiky. Klíčová slova: elektrostatika, generátor, experiment
Řešené úlohy z teoretické mechaniky do elektronické sbírky úloh
Hruška, Viktor ; Dvořák, Leoš (vedoucí práce) ; Šabatka, Zdeněk (oponent)
Řešené úlohy z teoretické mechaniky do elektronické sbírky úloh Abstrakt: Hlavním cílem této práce bylo vytvořit v rámci Elektronické sbírky řešených úloh z fyziky soubor úloh z oblasti teoretické mechaniky, konkrétně z kapitol Princip virtuální práce a Lagrangeův formalismus. Celkem vzniklo 16 úloh určených především vysokoškolským studentům přírodovědných a technických oborů. Strukturované řešení s nápovědami a řadou postupných kroků má provést studenta řešením úlohy způsobem natolik jasným a detailním, aby byl v rámci samostudia dostatečný, tj. aby procvičování probrané látky na úlohách mohlo probíhat bez asistence vyučujícího. Klíčová slova: teoretická mechanika, princip virtuální práce, Lagrangeův formalismus, Lagrangeovy rovnice II. druhu, eletronická sbírka úloh, strukturovaná řešení úloh
Elektřina a magnetismus vlastníma rukama a hlavou
Koudelková, Věra ; Dvořák, Leoš (vedoucí práce) ; Kireš, Marián (oponent) ; Richterek, Lukáš (oponent)
Název práce: Elektřina a magnetismus vlastníma rukama a hlavou Autor: Věra Koudelková Katedra: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí disertační práce: Doc. RNDr. Leoš Dvořák, CSc., KDF Abstrakt: Disertační práce je zaměřena na porozumění středoškolských studentů elektřině a magnetismu a na pokusy použitelné ve výuce, které mohou pomoci toto porozumění rozvíjet. Celou práci lze rozdělit na dvě části: V první části, která má výzkumný charakter, jsou popsány vybrané miskoncepce studentů. Jsou zde komentovány miskoncepce známé ze zahraniční literatury a výsledky výzkumu pomocí nově připraveného Konceptuálního testu z elektřiny a magnetismu. Tento test vychází ze známého testu Conceptual Survey of Electricity and Magnetism, na rozdíl od něj a většiny dalších zahraničních konceptuálních testů, které se týkají elektřiny a magnetismu, je však určen primárně pro studenty středních škol. Druhá část disertační práce má spíše vývojový charakter. V rámci ní byly připraveny metodické materiály, náměty na laboratorní práce i samostatné experimenty, které volně navazují na zjištěné miskoncepce. Vznikly tak čtyři scénáře výukových celků (vybrána byla převážně témata, která byla identifikována jako problematická a pro studenty špatně srozumitelná), čtyři laboratorní práce a 13 samostatných experimentů. Připravené materiály byly...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 DVOŘÁK, Ladislav
19 DVOŘÁK, Lukáš
6 Dvořák, Ladislav
4 Dvořák, Libor
2 Dvořák, Lubomír
4 Dvořák, Lubor
11 Dvořák, Luboš
4 Dvořák, Luděk
19 Dvořák, Lukáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.