Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Učitel versus moderní technika ve třídě - kognitivní studie
Durchánek, Milan ; Doubek, David (vedoucí práce) ; Neuwirthová, Barbora (oponent)
Bakalářská práce se zabývá přístupem učitelů k moderním technologiím ve výukovém procesu, a jaké faktory výuky tyto technologie ovlivňují. Cílem této bakalářské práce je prozkoumat současné prostředí školy, dále také hodnocení a vztah učitelů k moderním technologiím. Inspirací pro tuto práci byl výzkum profesora Edwina Hutchinse (1995), který etnograficky zkoumal, jak probíhá pracovní proces na námořní lodi. Autor se zaměřil na lidské poznání, které je zde zprostředkováno skrze společnou aktivitu mezi členy posádky a nástroji, které jsou při činnosti využívány. Zjednodušeně lze říct, že v důsledku provedení chybných úkonů některých členů posádky při vykonávání požadované práce s nástroji, nebo v případě, že nejsou splněny podmínky pro práci s nimi, dochází pak k tomu, že nástroje nemusí být vždy využity očekávaným způsobem. Teoretická část se snaží nejprve definovat odborné pojmy a nějakým způsobem je vymezit, poté se soustředí na osobnost učitele a její specifika, v závěru se snaží přirovnat školní instituci k technologickému systému. Praktická část zahrnuje můj kvalitativní výzkum, při němž je provedeno pozorování a následně rozhovory se středoškolskými učiteli pro zjištění jejich přístupů a názorů na moderní technologie. Výzkumná data byla zanalyzována za pomoci metody Zakotvené teorie (Straus,...
Kdo je to školní psycholog?
Durchánek, Milan ; Lucká, Barbora (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
Název: Kdo je to školní psycholog? Diplomová práce se věnuje fungování školního psychologa ve vztahové síti školy. Důraz je především kladen na vztahovost v rámci Školního poradenského pracoviště, kde psycholog vystupuje. Cílem této diplomové práce je popis role a pozice školního psychologa v rámci poradenského pracoviště. Teoretická část se dělí na dvě kapitoly: Školní poradenské pracoviště a Školní psycholog. První kapitola se věnuje historii poradenství a popisuje obecný rámec Školního poradenského pracoviště. Jsou zde také popsány jednotlivý poradenští specialisté, se kterými se psycholog ve škole setkává. Druhá kapitola je zaměřena konkrétněji na historii školní psychologie a popis role a funkce psychologa ve škole. Další část kapitoly je věnována vztahovosti školního psychologa vůči jiným osobám v rámci výchovně-vzdělávacího procesu. V závěru se teoretická část soustřeďuje na legislativní ukotvení pozice školního psychologa. Nezbytný byl také popis některých výzkumů na téma role a profesní identita školního psychologa. Praktická část předkládá popis výzkumu uskutečněného na čtyřech základních školách s poradenskými pracovníky. Data byla sesbírána na základě rozhovorů, následně pak vyhodnocena za použití metody otevřeného kódování. Představení výsledků výzkumu proběhlo metodou vyložených...
Učitel versus moderní technika ve třídě - kognitivní studie
Durchánek, Milan ; Doubek, David (vedoucí práce) ; Neuwirthová, Barbora (oponent)
Bakalářská práce se zabývá přístupem učitelů k moderním technologiím ve výukovém procesu, a jaké faktory výuky tyto technologie ovlivňují. Cílem této bakalářské práce je prozkoumat současné prostředí školy, dále také hodnocení a vztah učitelů k moderním technologiím. Inspirací pro tuto práci byl výzkum profesora Edwina Hutchinse (1995), který etnograficky zkoumal, jak probíhá pracovní proces na námořní lodi. Autor se zaměřil na lidské poznání, které je zde zprostředkováno skrze společnou aktivitu mezi členy posádky a nástroji, které jsou při činnosti využívány. Zjednodušeně lze říct, že v důsledku provedení chybných úkonů některých členů posádky při vykonávání požadované práce s nástroji, nebo v případě, že nejsou splněny podmínky pro práci s nimi, dochází pak k tomu, že nástroje nemusí být vždy využity očekávaným způsobem. Teoretická část se snaží nejprve definovat odborné pojmy a nějakým způsobem je vymezit, poté se soustředí na osobnost učitele a její specifika, v závěru se snaží přirovnat školní instituci k technologickému systému. Praktická část zahrnuje můj kvalitativní výzkum, při němž je provedeno pozorování a následně rozhovory se středoškolskými učiteli pro zjištění jejich přístupů a názorů na moderní technologie. Výzkumná data byla zanalyzována za pomoci metody Zakotvené teorie (Straus,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.