Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Obezita dětského věku
Malá, Lenka ; Duplinský, Josef (vedoucí práce) ; Málková, Iva (oponent)
Cílem diplomové práce s názvem "Obezita dětského věku " bude uvedení do celkové problematiky obezity. Stěžejní část bude zaměřena na obezitu dětské a adolescentní populace. Tato práce by měla podat základní informace o celém problému, možné přístupy terapii obezity, ale i současný nejen světový kritický stav tohoto problému. Nedílnou součástí bude i část, věnovaná významu kojení a vývoji životního stylu a stravovacích návyků v raném věku dítěte. Dále by měla tato práce podat základní preventivní a intervenční přístupy. Součástí této práce je i praktická část, ve které budou zmíněny výsledky empirické sondy ohledně postojů a mínění o obézních jedincích a obezitě, a o strachu z vlastní nadváhy. Dále zde budou zmíněny výsledky současného stravování české dětské populace, a aktuální data o skupině dětských klientů Rodinného kurzu snižování nadváhy. Veškerá tato data empirických sond povedou ohodnocení současné situace v naší republice, na jehož základě bude možné navrhnout určité strategie následných preventivních, intervenčních a terapeutických postupů v boji s dětskou nadváhou a obezitou. V neposlední řadě by měla práce posloužit dalším odborníkům, jež budou následně usilovat o zlepšení současné kritické situace, kdy přibývá stále více případů dětské a adolescentní nadváhy a obezity.
Flirt mezi žákyní a učitelem na základní škole
Votřelová, Lenka ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Duplinský, Josef (oponent)
V práci se mi podařilo zmapovat postoje k flirtu ve škole u mužské části pedagogického sboru jedné pražské základní školy. Postoje k chování, které by mohlo být označeno za tlirt, jsou různé. Vycházejí z hodnotové orientace a zkušeností jednotlivých učitelů. Na základč toho mají jednotliví aktéři sklon reagovat a hodnotit situace odlišně. V podstatě je možné jejich postoje rozdělit do dvou skupin. Jedni považují flirt ve škole za zcela nepřijatelný, za chování, které ve škole nemá místo, a podle toho také dále uvažují o případném řešení. Je to podle nich něco, co se nesmí, pokud se přesto vyskytne, je lépe na něj nereagovat. Možnou sexualizaci vztahu žákyně učitel popírají. Druhá skupina učitelů tlirt ze strany žákyně chápe jako nčco přirozeného pro daný věk. U těchto se potom liší způsob reakcí na takové chování. Někteří reagují s humorem, situaci zlehčují; jiní se striktně vymezují a snaží sc udržet si hranice a vysokou míru profesionality. To znamená, žc na rozdíl od první skupiny před takovým chováním "nezavírají oči", ale vědomě se snaží dát žákyni najevo svůj nesouhlas, snaží se její chování korigovat. Pro většinu mnou dotazovaných mužů je to téma aktuální a vzbudilo u nich opravdový zájem. Mnozí se k nčmu dosud ještě vracejí, mají tendenci se ujišťovat, žc reagují správně a hovořit se mnou o tom. Z...
Vliv hiporehabilitace na bio-psycho-sociální složku u zdravotně znevýhodněných dětí v souvislosti ovlivnění školní úspěšnosti
Drozdková, Martina ; Duplinský, Josef (vedoucí práce) ; Trpišovská, Dobromila (oponent)
Cílem této diplomové práce je zmapovat vliv hiporehabilitace na změnu školního hodnocení, interpersonální komunikaci, chování a dovedností žáků se zdravotním znevýhodněním. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část shrnuje potřebné informace o hiporehabilitaci jako celku a její využitelnost v léčbě poruch a onemocnění. V první kapitole je uvedena stručná historie, vznik hiporehabilitace jako léčebné metody, následuje definice pojmů, rozdělení a charakteristika jednotlivých oborů. Další část se zabývá léčebným účinkem hiporehabilitace na tělesnou a psychickou složku člověka, prostřednictvím působení specifických a nespecifických faktorů terapie. Zároveň jsou zde uvedeny indikace a kontraindikace pro jednotlivé medicínské obory. Část třetí popisuje praktické provádění hiporehabilitace spolu se shrnutím nutných podmínek jejího provozování, také je zaměřena na léčebné účinky a mechanismy jednotlivých hipoterapeutických oborů. Poslední kapitola teoretické části je věnována hiporehabilitaci v souvislosti s jejím účinkem na funkce a vlastnosti člověka, které mají vliv na školní úspěšnost. Součástí této části je také popis projevů a příznaků jednotlivých postižení a možný vliv hiporehabilitace na školní zdatnost z hlediska klíčových kompetencí. Praktická část práce zkoumá účinky hiporehabilitace u...
Percepce výchovy v rodině s drogově závislým dítětem - vlivy rodinného prostředí
Žáková, Martina ; Duplinský, Josef (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá problematikou zneužívání návykových látek dětmi a mladistvými. Sleduje, které faktory mohou hrát při vzniku závislosti roli. Zaměřuje se zejména na úlohu rodinného prostředí. Dívá se na něj jako na součást celku širšího prostředí, které formativně působí na celý rodinný systém. Sleduje osobnostní faktory mladistvých, které vznik návykového chování ovlivňují. Zdůrazňuje ty, které jsou specifické pro závislost u mladistvých a odlišují ji od závislosti u dospělých osob. Ukazuje na osobnostní charakteristiky a změny v chování mladistvých, které mohou být signálem pro okolí, že něco není v pořádku. Zmiňuje i vliv vrstevnické skupiny. Hledá příčiny toho, proč mají mladiství tendenci napodobovat jednání v sociálně nevhodné společnosti. Z hlediska rodinného prostředí sleduje, jak mohou různé životní styly rodiny ovlivnit tendenci mladistvých k vyhledávání návykových látek. Zajímá se o sociálně psychologické uspořádání rodiny, typologii rodin a vlastnosti rodinných systémů se zaměřením na jejich problematické fungování. Sleduje rodinu jako jeden z hlavních zdrojů uspokojování potřeb mladistvých. Označuje rizikové i protektivní faktory na straně rodiny, které ovlivňují fungování jednotlivých členů, interakci mezi nimi, fungování rodiny celkově. Zvláštní pozornost je věnována stylům výchovy v rodině a...
Odraz rodinné krize v dětské kresbě u dětí mladšího školního věku
Svobodová, Tereza ; Duplinský, Josef (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Ve své diplomové práci se tedy snažím využít kresbu dětí mladšího školního věku, konkrétně kresbu rodiny a kresbu začarované rodiny, pro zkoumání odrazu negativních vlivů ve výtvarném projevu dětí z rozvedených rodin v porovnání s dětmi z kompletních rodin. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Psychologická práce s klienty Azylového domu v Horních Počernicích
Fonferová, Ľudmila ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Levínská, Markéta (oponent) ; Duplinský, Josef (oponent)
NÁZEV: Psychologická práce s klienty Azylového domu v Horních Počernicích AUTOR: Mgr. Ľudmila Fonferová KATEDRA: Katedra psychologie VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. PhDr. Miloš Kučera, CSc. ABSTRAKT: Disertační práce analytickým způsobem zkoumá psychologický přístup v práci s klienty azylového domu pro rodiny s dětmi. Popisuje možnosti této práce v konkrétním socioterapeutickém prostředí Azylového domu v Horních Počernicích. Podrobně mapuje cílovou skupinu, její demografické a statusové charakteristiky, zaměřuje se na důvody a očekávání, se kterými klienti do azylového domu přicházejí. Představuje fungující koncepci psychologické práce se všemi klienty a její typické výsledky, zprostředkovává hodnocení azylového bydlení klienty po jejich počáteční adaptaci. Ukazuje na vybraných případových studiích práci s motivovanými klienty, u kterých lze sledovat změny nejenom v chování, ale i na intrapsychické úrovni. Celou prací se prolíná téma rozdílnosti několika přístupů pomáhajících profesí v azylovém domě se zaměřením na místo psychologického a terapeutického přístupu v rámci sociálních služeb. V závěrečné části jsou tyto rozdíly, možnosti a omezení jednotlivých přístupů uspořádány do koncepce trojrozměrného modelu s navzájem propojenými proměnnými, kdy socioterapeutické prostředí azylového domu představuje šířku, sociální...
Vliv alternativních pedagogických stylů na sociální klima ve třídě
Dvořáková, Eva ; Hadj - Moussová, Zuzana (vedoucí práce) ; Duplinský, Josef (oponent)
V teoretické části diplomové práce se zabývám problematikou sociálního klimatu třídy a dále alternativním školstvím, jeho historií, fungováním a jeho souvislostí s kvalitou sociálního klimatu tříd. které se daným stylem výuky řídí. Výzkumná část vychází z šetření provedeného na čtyřech typech škol pracujících podle odlišných ŠVP zjišťujícího sociální klima tříd na těchto školách a hledajícího souvislosti mezi klimatem tříd a pedagogickými myšlenkami, z nichž ŠVP dané školy vychází.
Mediální obraz psychogenních poruch příjmu potravy
Sittová, Gabriela ; Duplinský, Josef (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Tato práce je zaměřena na charakteristiku a zhodnocení mediálního obrazu psychogenních poruch příjmu potravy v českých periodicích a na vybraných stranách World Wide Web sítě Internet. Cílem práce je ověřit, jaké typy informací o poruchách příjmu potravy jsou obsahem mediálních sdělení a zhodnotit jejich formální obsahovou správnost, ale také se pokusit postihnout možné vlivy příspěvků na povědomí veřejnosti o poruchách příjmu potravy a jejich jídelní chování. Příspěvky publikované v periodicích a na síti Internet v období leden 2004 až listopad 2005 byly zpracovány metodou obsahové analýzy. Výsledná data byla setříděna do logických kategorií podle tematického zaměření, obsahové správnosti a možného hodnotícího zabarvení. V závěru práce jsou zvažovány možné vlivy médií na propagaci štíhlého ideálu krásy, ale také na růst nespokojenosti s vlastním tělem u mnoha osob a s ní spojenou snahu snižovat tělesnou hmotnost a cíleně formovat postavu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Psychologická práce s klienty Azylového domu v Horních Počernicích
Fonferová, Ľudmila ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Levínská, Markéta (oponent) ; Duplinský, Josef (oponent)
NÁZEV: Psychologická práce s klienty Azylového domu v Horních Počernicích AUTOR: Mgr. Ľudmila Fonferová KATEDRA: Katedra psychologie VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. PhDr. Miloš Kučera, CSc. ABSTRAKT: Disertační práce analytickým způsobem zkoumá psychologický přístup v práci s klienty azylového domu pro rodiny s dětmi. Popisuje možnosti této práce v konkrétním socioterapeutickém prostředí Azylového domu v Horních Počernicích. Podrobně mapuje cílovou skupinu, její demografické a statusové charakteristiky, zaměřuje se na důvody a očekávání, se kterými klienti do azylového domu přicházejí. Představuje fungující koncepci psychologické práce se všemi klienty a její typické výsledky, zprostředkovává hodnocení azylového bydlení klienty po jejich počáteční adaptaci. Ukazuje na vybraných případových studiích práci s motivovanými klienty, u kterých lze sledovat změny nejenom v chování, ale i na intrapsychické úrovni. Celou prací se prolíná téma rozdílnosti několika přístupů pomáhajících profesí v azylovém domě se zaměřením na místo psychologického a terapeutického přístupu v rámci sociálních služeb. V závěrečné části jsou tyto rozdíly, možnosti a omezení jednotlivých přístupů uspořádány do koncepce trojrozměrného modelu s navzájem propojenými proměnnými, kdy socioterapeutické prostředí azylového domu představuje šířku, sociální...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.