Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Umělecko-výchovné kontexty hudební pedagogiky v inovaci primárního vzdělávání
Dunovská, Marie ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Slavíková, Marie (oponent) ; Felix, Belo (oponent)
Disertační práce s názvem Umělecko-výchovné kontexty hudební pedagogiky v inovaci primárního vzdělávání charakterizuje z vědeckého pohledu filosofie, psychologie, hudební psychologie, neurofyziologie, pedagogiky a hudební pedagogiky význam hudební výchovy pro rozvoj osobnostní integrace člověka. Navazuje na podněty nové akademické disciplíny transdidaktiky a provádí její dedukci do praktické roviny primárního vzdělávání, v jehož ohnisku jsou silnými aktivizačními prostředky hudební činnosti. Prostřednictvím autorské tvorby a využití uměleckých inspirací cílí na součinnost hudebních činností s ostatními esteticko-výchovnými disciplínami, za jejichž spolupráce dochází k prohloubení emocionálního prožitku a rozvoji vztahu k uměleckým a etickým hodnotám, vedoucích k objevování krásna. Prohlubování prožitků při uměleckých aktivitách umožňuje na základě polyestetičnosti a integrativity kvalitní komunikaci kognitivních a emocionálních procesů ve vědomí dítěte. Dochází k jejich zintenzivnění, což představuje nezastupitelný vliv na zkvalitnění a rozvoj osobnostní integrace dítěte ve velmi důležitém období počátku školní docházky. Současné vzdělávání může prostřednictvím transdidaktiky s využitím polyestetičnosti a hudební integrativity takový proces pozitivně ovlivnit. Tento fakt je přiblížen mimo jiné...
Tradice v Orffově hudebněvýchovném systému v předškolním věku (k 50. výročí vzniku Orffovy společnosti)
Schulmeisterová, Dagmar ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Dunovská, Marie (oponent)
Teoretická část v mé bakalářské práci se bude zabývat počátky Orffových hudebněvýchovných systémů v Československu a následně v České republice. Součástí práce je také současné směřování Orffova systému v procesu vzdělávání dětí předškolního věku. Práce je také zaměřena na zakladatele české adaptace Orffova sytému v naší zemi - Vladimíra Poše. V praktické části vycházím z kvalitativního výzkumu, kde zpracovávám názory a zkušenosti významných představitelů s uplatňováním Orffovy školy v českém prostředí a v kontextu současných proměn hudebního vzdělávání. V závěrečné části práce představím metodické náměty pro práci s dětmi předškolního věku, které vyplynuly z výzkumu.
Podpora výuky českého jazyka prostřednictvím hudebních činností v 1. - 3. třídě
Marečková, Věra ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Dunovská, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje využití hudebních činností, které napomáhají rozvoji řeči a podpoře výuky českého jazyka v hodinách hudební výchovy v 1. - 3. třídě. Teoreticky, především z pohledu vývojové psychologie, vymezuje důležité pojmy a termíny, které se vztahují k výuce. Prakticky představuje mezipředmětové vztahy českého jazyka a dalších vyučovacích předmětů, především hudební výchovy. Hlavním cílem této práce je nabídnout náměty (hudební činnosti), které mohou pomoci při procvičování a opakování učiva slovních druhů. Součástí diplomové práce je akční výzkum korelující s výzkumem, který použila M. Kmentová ve své disertační práci. Diplomová práce tak popisuje a výzkumem ověřuje písně, vokální hry a jiné hudební činnosti, které jsou založeny na mezipředmětových vztazích českého jazyka a hudební výchovy ve shodě s RVP ZV. Akční výzkum byl realizován ve 3. třídě ZŠ (následně u stejných žáků ve 4. třídě). Diplomová práce se podílí na přípravě experimentální metodiky pro pilotní použití v širším terénním výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA: vývoj, kognitivní procesy, hudební činnosti, slovní druhy, vyučování, slovní zásoba, hodnocení
Alena Tichá a její přínos pro hlasovou výchovu hudebně méně rozvinutých dětí na 1. stupni základní školy
Dunovská, Marie ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Předmětem diplomové práce je zmapování přínosu odborné činnosti významné hudební pedagožky PaedDr. Aleny Tiché, Ph.D. pro metodiku práce s dětmi hudebně méně rozvinutými na 1. stupni základní školy. Práce si klade za cíl shromáždit základní informace biografické, bibliografické, teoretické a psychologicko-pedagogické povahy, které nejenom ozřejmí přínos Aleny Tiché pro pojetí metodiky hlasové výchovy a potažmo i práce s nezpěváky, ale vytvoří teoretický rámec pro náš vlastní výzkum v této oblasti. Ten je zacílen na zmapování obeznámenosti české hudebně pedagogické veřejnosti s metodikou zpěvu Aleny Tiché a případné praktické zkušenosti respondentů s touto metodikou ve vlastní práci s nezpěváky. Klíčová slova Hudební pedagogika, didaktika hudební výchovy, Alena Tichá, hudebně méně rozvinuté děti, nezpěváci, amúzie, hlasová výchova, děti mladšího školního věku.

Viz též: podobná jména autorů
1 DUNOVSKÁ, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.