Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnocení učitelem jako manažerská činnost
Dušková, Jana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Hodnocení je nedílnou součástí každé lidské činnosti a každý kvalitní pedagog ví, že se bez hodnotících aktivit ve své práci neobejde. Proto se hodnocení učitelem stává nezbytnou, smysluplnou a samozřejmou součástí výchovně-vzdělávacího procesu. Patří k nejnáročnějším činnostem učitele. Cílem mé bakalářské práce je zjistit, jaké jsou postoje a praktické zkušenosti učitelů s hodnocením. Snažila jsem se podrobnou analýzou poukázat na to, jak obsáhlý a jak široký rozsah tato kompetence obsahuje. Smyslem mé práce je na základě kvalitativního výzkumu, metodou rozhovoru, popsat a analyzovat veškeré hodnotící aktivity učitele. Zjistit, v jakých různých profesních kontextech vykonávají učitelé mateřské a základní školy manažerské činnosti hodnocení. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. První část je shrnutím teoretických poznatků o hodnocení na základě studia odborné literatury. V bakalářské práci jsou popsány procesy hodnotících aktivit učitele. V praktické části jsou uvedeny výsledky výzkumného šetření, které bylo realizováno metodou interview se třemi učiteli MŠ a ZŠ. Analýzou profesních kontextů učitelů mateřské a základní školy jsem vymezila manažerské činnosti hodnocení a určila, co je obvyklým předmětem jejich hodnocení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
"Satani" a "andělé" v románech o diktatuře: Pan prezident, Podzim patriarchy
Dušková, Jana ; Housková, Anna (vedoucí práce) ; Vydrová, Hedvika (oponent)
Diplomová práce se zametl na tzv. román o diktátuře (novela de la dictadura) jako na jeden z příznačných typů hispanoamerického románu, konkrétně se soustředi na clila M. A. Asturiase a G. Gardi Márqueze. V úvodní kapitole se strucne ZlTI1lli o tomto typu románu v hispanoamerické literatuře. Stěžejní část práce se bude věnovat rozboru a interpretaci postavy oblíbence či pobočníka diktátora jako figury klíčové pro celkový smysl románu. Podrobněji rozebere způsob její charakteristiky, mytický rozměr této postavy, její vztah k protagonistovi a její význam pro intepretaci vidění světa v Asturiasově románu Pan pre~·dent. Pro srovnání bude stručnější pozornost analogicky věnovat románu Garcíi Márqueze Podzjm patrianhy. V závěru srovná literární pojetí a význam této postavy v obou románech a obě postavy dohromady.
Vliv kryokonzervace na kmenové buňky
Pilbauerová, Nela ; Suchánek, Jakub (vedoucí práce) ; Dušková, Jana (oponent) ; Bílková, Zuzana (oponent)
Vliv kryokonzervace na kmenové buňky Souhrn Úvod: Tématem této práce je kryokonzervace kmenových buněk zubní dřeně (KBZD). Kryokonzervace je metoda uchovávání buněk a tkání při teplotách hluboko pod bodem mrazu, při níž jsou biologické pochody zastaveny. Odstraňuje nutnost udržovat kmenové buňky (KB) v dlouhodobé kultivaci, umožňuje skladování KB pro potenciální budoucí klinické využití, případně pro klinické testování. Pro plné využití kryokonzervace v preklinické a klinické praxi je nezbytné objasnění nežádoucích efektů na kryokonzervované buňky. Cílem tohoto výzkumu bylo ověření vlivu metody neřízené kryokonzervace na KBZD s použitím dimethylsulfoxidu (DMSO) v koncentraci 10 % jako kryoprotektiva (KPA). Metodika: Vliv neřízené kryokonzervace jsme zjišťovali porovnáním velikosti, viability, proliferační aktivity, fenotypu, relativní délky telomer a diferenciačního potenciálu nezmrazených a zamrazených KBZD po dobu šesti a dvanácti měsíců. KBZD byly izolovány ze stálých zubů od dárců ve věku 13 - 18 let. Výsledky a závěr: Dle výsledků této práce mohou být KBZD efektivně kryokonzervovány technicky nenáročnou metodou neřízené kryokonzervace minimálně po dobu 12 měsíců. Nepozorovali jsme vliv kryokonzervace na jejich morfologii, fenotyp a diferenciační potenciál. U kryokonzervovaných KBZD došlo k jejich...
Sociologie venkovského města. Případová studie Oder
Dušková, Jana
Diplomová práce se zabývá sociologií venkovského města Odry. Jsou zde zhodnoceny informace týkající se rodiny a domácnosti, práce a volného času, kultury a vzdělání, spolkového života, demografického vývoje a stárnutí, správy, řízení a podílu občanu na nich, vztahu původních obyvatel, nových usedlíků a eventuálních chalupářů. K sestavení možných návrhů a doporučení byla z dostupných materiálů vytvořena SWOT analýza, a také bylo provedeno dotazníkové šetření mezi obyvateli obce Odry. V závěru práce jsou uvedeny návrhy a doporučení pro zlepšení života a pozitivní rozvoj obce Odry. Nejvýznamnějším návrhem a doporučením je zvýšení bezpečnosti v obci a dalším návrhem je rekonstrukce náměstí a budov v Odrách.
Rodičovství ve světle judikatury Evropského soudu pro lidská práva
Dušková, Jana ; Salač, Josef (vedoucí práce) ; Frinta, Ondřej (oponent)
Cílem práce je analýza vývoje dílčích oblastí souvisejících s rodičovstvím a posouzení, jakým způsobem judikatura Evropského soudu pro lidská práva ovlivňuje výklad pojmu rodičovství, právní úpravu i praktickou realizaci některých institutů s rodičovstvím souvisejících. Práce se zaměřuje především na vývoj interpretace pojmu "rodina" a "rodičovství", určování rodičovství, právo rodičem být, právo rodičem se nestát a právo dítěte znát svůj původ, přičemž pozornost je věnována institutům do značné míry kontroverzním jako je surogátní mateřství, baby-boxy, asistovaná reprodukce, umělé přerušení těhotenství nebo utajené a anonymní porody. U všech témat je krom relevantních rozsudků vnitrostátních soudů citována i judikatura Evropského soudu pro lidská práva, přičemž je analyzováno, zda a do jaké míry se tyto judikatury shodují, jakým způsobem jsou postoje Evropského soudu pro lidská práva reflektovány ve vnitrostátním právu, případně je naznačeno, jakým směrem by se česká právní úprava rodičovství mohla vlivem judikatury Evropského soudu pro lidská práva v budoucnu ubírat. Poslední část práce je věnována případovým studiím, na nichž je demonstrováno, kdy v minulosti došlo ke změně českého právního řádu právě v důsledku rozhodovací činnosti Evropského soudu pro lidská práva. Práce vede k závěru, že...
Zprostředkovací jazyk ve výuce češtiny jako cizího jazyka
Dušková, Jana ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Štindlová, Barbora (oponent)
Diplomová práce se zabývá volbou jazykového kódu v jazykové třídě, konkrétně ve výuce češtiny jako cizího jazyka. Práce je exkurzem do současné výuky češtiny jako cizího jazyka a její hlavní cíl je zmapovat roli jazykového kódu ve výuce ČCJ a zjistit motivy volby jednotlivých jazykových kódů ze strany učitele - celá práce se tedy primárně zaobírá učitelovou volbou jazykového kódu v jazykové třídě a faktory, které tuto volbu pravděpodobně ovlivňují. Tyto cíle realizujeme pomocí několika případových studií, kde detailně zkoumáme volbu jazykového kódu v několika kurzech češtiny pro cizince za použití zúčastněného pozorování, polostrukturovaného rozhovoru a zohledňujeme výsledky předchozích obdobných výzkumů. V závěru výsledky jednotlivých studií porovnáváme a hledáme stěžejní tendence a faktory, které by při volbě jazykového kódu mohly hrát významnou roli. Klíčová slova: čeština jako cizí jazyk, komunikace v jazykové třídě, případová studie, verbální projev učitele, volba jazykového kódu, zprostředkovací jazyk
Hodnocení učitelem jako manažerská činnost
Dušková, Jana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Hodnocení je nedílnou součástí každé lidské činnosti a každý kvalitní pedagog ví, že se bez hodnotících aktivit ve své práci neobejde. Proto se hodnocení učitelem stává nezbytnou, smysluplnou a samozřejmou součástí výchovně-vzdělávacího procesu. Patří k nejnáročnějším činnostem učitele. Cílem mé bakalářské práce je zjistit, jaké jsou postoje a praktické zkušenosti učitelů s hodnocením. Snažila jsem se podrobnou analýzou poukázat na to, jak obsáhlý a jak široký rozsah tato kompetence obsahuje. Smyslem mé práce je na základě kvalitativního výzkumu, metodou rozhovoru, popsat a analyzovat veškeré hodnotící aktivity učitele. Zjistit, v jakých různých profesních kontextech vykonávají učitelé mateřské a základní školy manažerské činnosti hodnocení. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. První část je shrnutím teoretických poznatků o hodnocení na základě studia odborné literatury. V bakalářské práci jsou popsány procesy hodnotících aktivit učitele. V praktické části jsou uvedeny výsledky výzkumného šetření, které bylo realizováno metodou interview se třemi učiteli MŠ a ZŠ. Analýzou profesních kontextů učitelů mateřské a základní školy jsem vymezila manažerské činnosti hodnocení a určila, co je obvyklým předmětem jejich hodnocení. Klíčová slova: Evaluace, pedagogická evaluace, autoevaluace,...
Hodnocení učitelem jako manažerská činnost
Dušková, Jana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Hodnocení je nedílnou součástí každé lidské činnosti a každý kvalitní pedagog ví, že se bez hodnotících aktivit ve své práci neobejde. Proto se hodnocení učitelem stává nezbytnou, smysluplnou a samozřejmou součástí výchovně-vzdělávacího procesu. Patří k nejnáročnějším činnostem učitele. Cílem mé bakalářské práce je zjistit, jaké jsou postoje a praktické zkušenosti učitelů s hodnocením. Snažila jsem se podrobnou analýzou poukázat na to, jak obsáhlý a jak široký rozsah tato kompetence obsahuje. Smyslem mé práce je na základě kvalitativního výzkumu, metodou rozhovoru, popsat a analyzovat veškeré hodnotící aktivity učitele. Zjistit, v jakých různých profesních kontextech vykonávají učitelé mateřské a základní školy manažerské činnosti hodnocení. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. První část je shrnutím teoretických poznatků o hodnocení na základě studia odborné literatury. V bakalářské práci jsou popsány procesy hodnotících aktivit učitele. V praktické části jsou uvedeny výsledky výzkumného šetření, které bylo realizováno metodou interview se třemi učiteli MŠ a ZŠ. Analýzou profesních kontextů učitelů mateřské a základní školy jsem vymezila manažerské činnosti hodnocení a určila, co je obvyklým předmětem jejich hodnocení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
"Satani" a "andělé" v románech o diktatuře: Pan prezident, Podzim patriarchy
Dušková, Jana ; Vydrová, Hedvika (oponent) ; Housková, Anna (vedoucí práce)
Diplomová práce se zametl na tzv. román o diktátuře (novela de la dictadura) jako na jeden z příznačných typů hispanoamerického románu, konkrétně se soustředi na clila M. A. Asturiase a G. Gardi Márqueze. V úvodní kapitole se strucne ZlTI1lli o tomto typu románu v hispanoamerické literatuře. Stěžejní část práce se bude věnovat rozboru a interpretaci postavy oblíbence či pobočníka diktátora jako figury klíčové pro celkový smysl románu. Podrobněji rozebere způsob její charakteristiky, mytický rozměr této postavy, její vztah k protagonistovi a její význam pro intepretaci vidění světa v Asturiasově románu Pan pre~·dent. Pro srovnání bude stručnější pozornost analogicky věnovat románu Garcíi Márqueze Podzjm patrianhy. V závěru srovná literární pojetí a význam této postavy v obou románech a obě postavy dohromady.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
20 DUŠKOVÁ, Jana
7 DUŠKOVÁ, Jitka
3 Dušková, Jaroslava
7 Dušková, Jitka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.