|
Proměna role ředitele v procesu slučování základních a mateřských škol
Drvotová, Aneta ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Tématem práce je proměna role ředitele v procesu slučování základních a mateřských škol. Cílem této práce je popsat roli ředitele školy a jeho způsoby vykonávání manažerských činností před sloučením a po sloučení základní a mateřské školy. Teoretická část práce charakterizuje pojetí manažerských rolí, následně vystihuje ředitele školy v roli manažera, lídra a vykonavatele. Uvádí manažerské funkce, resp. činnosti, které ředitel školy vykonává k zajištění úspěchu své manažerské práce. Cíl práce ve výzkumné části je ověřen na základě zpracování případových studií se třemi řediteli škol, kteří prošli procesem slučování základní a mateřské školy. Podstatou výzkumného kvantitativního šetření je ověřit nejen roli ředitele jako takovou, ale také nároky a změny, se kterými se ředitelé museli v rámci slučování škol vyrovnat. Práce by mohla posloužit jako podpůrný materiál pro nejen ředitele, které slučování teprve čeká, ale také pro tu část veřejnosti, kterou tato problematika zajímá.
|
|
Strategie ředitele při získávání a výběru pedagogických pracovníků v mateřských školách
Drvotová, Aneta ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá získáváním a výběrem pedagogických pracovníků v alternativních mateřských školách. V teoretické části vymezuje personální management a charakterizuje jeho hlavní úkoly. Dále se zaměřuje na získávání a výběr pracovníků. Popisuje způsob realizace, metody a zdroje, které se při získávání a výběru pedagogických pracovníků nejčastěji využívají. Charakterizuje vybrané typy alternativních mateřských škol, dále definuje roli ředitele školy jako personalisty a pedagogického pracovníka jako uchazeče o volné pracovní místo. Praktická část je pak postavena na kvantitativním výzkumném šetření, jehož výsledkem je charakterizace metod a postupů, které nejčastěji ředitelé (případně personalisté) využívají při získávání a výběru pedagogických pracovníků. Na základě zjištěných výsledků vznikl obecný ucelený personální plán pro získávání a výběr pedagogických pracovníků v alternativních mateřských školách, který může sloužit jako podpůrný materiál pro ředitele mateřských škol (hlavně se zaměřením na ty alternativní) nebo jako studijní podklad v oblasti personálního řízení.
|
|
Proměna role ředitele v procesu slučování základních a mateřských škol
Drvotová, Aneta ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Tématem práce je proměna role ředitele v procesu slučování základních a mateřských škol. Cílem této práce je popsat roli ředitele školy a jeho způsoby vykonávání manažerských činností před sloučením a po sloučení základní a mateřské školy. Teoretická část práce charakterizuje pojetí manažerských rolí, následně vystihuje ředitele školy v roli manažera, lídra a vykonavatele. Uvádí manažerské funkce, resp. činnosti, které ředitel školy vykonává k zajištění úspěchu své manažerské práce. Cíl práce ve výzkumné části je ověřen na základě zpracování případových studií se třemi řediteli škol, kteří prošli procesem slučování základní a mateřské školy. Podstatou výzkumného kvantitativního šetření je ověřit nejen roli ředitele jako takovou, ale také nároky a změny, se kterými se ředitelé museli v rámci slučování škol vyrovnat. Práce by mohla posloužit jako podpůrný materiál pro nejen ředitele, které slučování teprve čeká, ale také pro tu část veřejnosti, kterou tato problematika zajímá.
|