Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Proměna role ředitele v procesu slučování základních a mateřských škol
Drvotová, Aneta ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Tématem práce je proměna role ředitele v procesu slučování základních a mateřských škol. Cílem této práce je popsat roli ředitele školy a jeho způsoby vykonávání manažerských činností před sloučením a po sloučení základní a mateřské školy. Teoretická část práce charakterizuje pojetí manažerských rolí, následně vystihuje ředitele školy v roli manažera, lídra a vykonavatele. Uvádí manažerské funkce, resp. činnosti, které ředitel školy vykonává k zajištění úspěchu své manažerské práce. Cíl práce ve výzkumné části je ověřen na základě zpracování případových studií se třemi řediteli škol, kteří prošli procesem slučování základní a mateřské školy. Podstatou výzkumného kvantitativního šetření je ověřit nejen roli ředitele jako takovou, ale také nároky a změny, se kterými se ředitelé museli v rámci slučování škol vyrovnat. Práce by mohla posloužit jako podpůrný materiál pro nejen ředitele, které slučování teprve čeká, ale také pro tu část veřejnosti, kterou tato problematika zajímá.
Strategie ředitele při získávání a výběru pedagogických pracovníků v mateřských školách
Drvotová, Aneta ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá získáváním a výběrem pedagogických pracovníků v alternativních mateřských školách. V teoretické části vymezuje personální management a charakterizuje jeho hlavní úkoly. Dále se zaměřuje na získávání a výběr pracovníků. Popisuje způsob realizace, metody a zdroje, které se při získávání a výběru pedagogických pracovníků nejčastěji využívají. Charakterizuje vybrané typy alternativních mateřských škol, dále definuje roli ředitele školy jako personalisty a pedagogického pracovníka jako uchazeče o volné pracovní místo. Praktická část je pak postavena na kvantitativním výzkumném šetření, jehož výsledkem je charakterizace metod a postupů, které nejčastěji ředitelé (případně personalisté) využívají při získávání a výběru pedagogických pracovníků. Na základě zjištěných výsledků vznikl obecný ucelený personální plán pro získávání a výběr pedagogických pracovníků v alternativních mateřských školách, který může sloužit jako podpůrný materiál pro ředitele mateřských škol (hlavně se zaměřením na ty alternativní) nebo jako studijní podklad v oblasti personálního řízení.
Proměna role ředitele v procesu slučování základních a mateřských škol
Drvotová, Aneta ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Tématem práce je proměna role ředitele v procesu slučování základních a mateřských škol. Cílem této práce je popsat roli ředitele školy a jeho způsoby vykonávání manažerských činností před sloučením a po sloučení základní a mateřské školy. Teoretická část práce charakterizuje pojetí manažerských rolí, následně vystihuje ředitele školy v roli manažera, lídra a vykonavatele. Uvádí manažerské funkce, resp. činnosti, které ředitel školy vykonává k zajištění úspěchu své manažerské práce. Cíl práce ve výzkumné části je ověřen na základě zpracování případových studií se třemi řediteli škol, kteří prošli procesem slučování základní a mateřské školy. Podstatou výzkumného kvantitativního šetření je ověřit nejen roli ředitele jako takovou, ale také nároky a změny, se kterými se ředitelé museli v rámci slučování škol vyrovnat. Práce by mohla posloužit jako podpůrný materiál pro nejen ředitele, které slučování teprve čeká, ale také pro tu část veřejnosti, kterou tato problematika zajímá.

Viz též: podobná jména autorů
2 Drvotová, Alžběta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.