Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hry Václava Havla v zemích balkánského regionu
Xhelo, Katerina ; Stehlíková, Eva (vedoucí práce) ; Chrobák, Tomáš (oponent) ; Drozd, David (oponent)
Tato dizertační práce se zabývá produkcí her Václava Havla v několika zemích Balkánu, konkrétně v Albánii, Kosovu, Srbsku, Bulharsku a Makedonii před rokem 1989 a od roku 1989 až do dnešní doby. Práce se také zabývá důvody oblíbenosti Havlových her v těchto zemích. Prostřednictvím analýzy stavu divadla ve výše uvedených zemích, analýzy představení a překladů těchto her jsem zjistila, že představení Havlových her přinesla do divadla nové ideje a způsoby vyjadřovaní a zvláště nabídla hercům nový způsob přezkoumání vlastních forem herectví. Našla jsem množství recenzí, materiálů a literatury, které ukazují, že Havlovy hry vedly k mnoha polemikám. Pro svoji práci jsem využila nejrůznější zdroje (knihovny, archivy, písemné materiály, rozhovory s režiséry, filmové dokumenty, video nahrávky atd.). Na základě těchto zdrojů jsem dospěla k názoru, že představení Havlových her v některých těchto zemích byla inscenována ve formě politického divadla a ve snaze o jisté politické sdělení. Při procházení dokumentů pochopíme, že daní režiséři pronikli k hlubšímu smyslu Havlových her a že ve většině případů jsou tyto hry inscenovány s úmyslem a touhou ovlivnit společnost. V této dizertační práci jsem ukázala, že se v balkánských zemích zrodil nový jevištní jazyk. Havlovy hry se dosud v zemích balkánského regionu hrají (s...
Elektronicky řízený stabilizátor
Drozd, David ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Témou tejto diplomovej práce je návrh elektronicky riadeného stabilizátora. Prvá časť je venovaná popisu vplyvu prítomnosti stabilizátorov a klopenia karosérie na jazdné vlastnosti vozidla, ako aj prehľadu používaných systémov aktívnej stabilizácie. Druhá časť práce sa zaoberá simuláciami rôznych jazdných situácií v multibody softwéri s cieľom konkrétne preskúmať vplyv rôznych tuhostí stabilizátorov na jazdné vlastnosti vozidiel a získanie numerických dát pre ďalšiu časť práce. Tretia časť je venovaná koncepčnému návrhu vlastného systému na aktívnu stabilizáciu. Posledná časť práce sa venuje zisťovaniu vplyvu hlavných návrhových parametrov na kľúčové vlastnosti systému.
Adaptér pro tlakování sportovních tlumičů odpružení
Drozd, David ; Jeniš, Filip (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca je zameraná na konštrukciu adaptéra na plnenie jednoplášťových tlmičov plynným médiom. Prvá časť sa zaoberá podstatou a metódami tlakovania tlmičov, ako aj prehľadom rôznych typov vyrábaných adaptérov. Druhá časť je zameraná na vytvorenie koncepčného návrhu na základe zistení z prvej časti. Posledná časť detailne popisuje výsledný konštrukčný návrh a sú v nej prevedené kontrolné výpočty. Výstupy práce zahŕňajú kompletnú výkresovú dokumentáciu vlastného návrhu plniaceho adaptéra a výskumnú správu komplexne popisujúcu plnenie tlmičov plynom.
Nový cirkus jako dramatické umění. Analýza inscenací nového cirkusu jako cesta k jeho estetickému diskurzu
Štefanová, Veronika ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Drozd, David (oponent) ; Pšenička, Martin (oponent)
Mým cílem je v disertační práci představit nový cirkus jako druh dramatického umění. Vytvořila jsem proto základní rámec pro analýzu nového cirkusu a navrhla jsem terminologii pro pojmenování jeho specifických vlastností. Tato terminologie vychází především z českého teatrologického prostředí. V disertační práci také popisuji nový cirkus jako součást více diskurzů - historického, estetického, kulturně-politického i pedagogického -, což rovněž určuje jeho multidisciplinární charakter. V teoretickém vymezení nového cirkusu vycházím z některých úvah obsažených v díle Estetika dramatického umění Otakara Zicha a v knize Estetika performativity Eriky Fischer-Lichte. Nový cirkus v disertační práci popisuji z formálního i obsahového hlediska, abych mohla ukázat, jakým způsobem se cirkusová složka ve vztahu ke složce divadelní proměňuje a nabývá na významu. Disertační práce je rozdělena na pět hlavních kapitol. V Úvodu stanovuji základní téma, cíle disertační práce, metodu, terminologii a teorie, z nichž v disertační práci vycházím. V kapitole Nový cirkus a tradiční cirkus představuji historii a vývoj tradičního i nového cirkusu ve vybraných zemích (Francie, Kanada, USA, země Skandinávie), které považuji z hlediska vývoje cirkusových umění za důležité. V kapitole nazvané Analýza inscenací zahraničního...
Hry Václava Havla v zemích balkánského regionu
Xhelo, Katerina ; Stehlíková, Eva (vedoucí práce) ; Chrobák, Tomáš (oponent) ; Drozd, David (oponent)
Tato dizertační práce se zabývá produkcí her Václava Havla v několika zemích Balkánu, konkrétně v Albánii, Kosovu, Srbsku, Bulharsku a Makedonii před rokem 1989 a od roku 1989 až do dnešní doby. Práce se také zabývá důvody oblíbenosti Havlových her v těchto zemích. Prostřednictvím analýzy stavu divadla ve výše uvedených zemích, analýzy představení a překladů těchto her jsem zjistila, že představení Havlových her přinesla do divadla nové ideje a způsoby vyjadřovaní a zvláště nabídla hercům nový způsob přezkoumání vlastních forem herectví. Našla jsem množství recenzí, materiálů a literatury, které ukazují, že Havlovy hry vedly k mnoha polemikám. Pro svoji práci jsem využila nejrůznější zdroje (knihovny, archivy, písemné materiály, rozhovory s režiséry, filmové dokumenty, video nahrávky atd.). Na základě těchto zdrojů jsem dospěla k názoru, že představení Havlových her v některých těchto zemích byla inscenována ve formě politického divadla a ve snaze o jisté politické sdělení. Při procházení dokumentů pochopíme, že daní režiséři pronikli k hlubšímu smyslu Havlových her a že ve většině případů jsou tyto hry inscenovány s úmyslem a touhou ovlivnit společnost. V této dizertační práci jsem ukázala, že se v balkánských zemích zrodil nový jevištní jazyk. Havlovy hry se dosud v zemích balkánského regionu hrají (s...
Dramatická soutěž Cen Alfréda Radoka
Lásková, Petra ; HRDINOVÁ, Radmila (vedoucí práce) ; DROZD, David (oponent)
Diplomová práce popisuje vznik Nadačního fondu Cen Alfréda Radoka a stručně mapuje vývoj soutěže, kterou každoročně vyhlašoval po dobu dvaceti dvou let. Zaměřuje se především na Dramatickou soutěž Cen Alfréda Radoka o nejlepší původní, dosud neuvedenou, českou či slovenskou divadelní hru.
Kult individualismu u Martina Crimpa
Košťák, David ; DROZD, David (vedoucí práce) ; JOBERTOVÁ, Daniela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá dramatickou tvorbou Martina Crimpa, prostřednictvím které reflektuje proměnu britské společnosti od 80. let 20. století až do současnosti. Jednotlivé analýzy her z tohoto rozmezí: No One Sees the Video, Attempts on her life a In the Republic of Hapiness mapují postupný zrod individualismu podpořeného vládou Margaret Thatcherové až po jeho dnešní narcistickou podobou.
Dramatický text jako ideová směrnice
Součková, Kateřina ; ETLÍK, Jaroslav (vedoucí práce) ; DROZD, David (oponent)
Bakalářská práce Dramatický text jako ideová směrnice se zabývá podněty, které může dramatický text přinášet divadelnímu dílu, aby nebyla narušena autonomie ani jednoho z nich. K nalezení ideové směrnice se snaží dojít explikací ("technologickým čtením") dramatického textu, která se v něm pokouší odhalit jeho vlastní motivicko-tematickou strukturu, přičemž se v maximální možné míře vyhýbá subjektivní interpretaci. Východiskem je zde pozice strukturálně-sémiotická, z níž analyzuje povahu a funkci jednotlivých komponentů dramatického textu, jejich vzájemné vazby a jejich vztah k divadelnímu dílu. Tento teoretický základ poté prověřuje explikací Višňového sadu Antona Pavloviče Čechova, přičemž takto nalezené motivy a témata konfrontuje s inscenací Višňového sadu v Divadle Na zábradlí. Zjišťuje přitom, nakolik v tomto konkrétním případě souvisí vztah jejich základních témat se vztahem dramatického textu a divadelního díla obecně.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.