Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití eye-trackingu ve výzkumu v didaktice chemie
Tóthová, Martina ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Popelka, Stanislav (oponent) ; Doulík, Pavel (oponent)
Tato disertační práce je komentovaným souborem odborných textů a shrnuje přínosy autorky v oblasti výzkumu využití eye-trackingu a řešení problémových úloh v kontextu přírodovědného vzdělávání. Práce reaguje na rostoucí využití eye-trackingu ve vzdělávání a poskytuje systematický přehled současného stavu poznání. Primární výzkum se zaměřil na řešení chemických problémových úloh žáky středních škol. S využitím eye-trackingu a think-aloud byl postup řešení žáků analyzován. Výsledky ukázaly, že sledovaní žáci měli nízkou schopnost řešit tyto úlohy a často se spoléhali na strategie limitující, jako je tipování. Na základě zjištěných problémů byla navržena intervence v rámci akčního výzkumu. Pravidelné zařazování úloh, postupné učení a formativní zpětná vazba vedly ke zlepšení schopností žáků. Podobným způsobem jako u středoškoláků byla testována i schopnost řešit problémové úlohy u budoucích učitelů chemie. Do výzkumu byl kromě eye-trackingu a think-aloudu zařazen také polostrukturovaný rozhovor. Ukázalo se, že u budoucích učitelů chemie jsou při řešení značné problémy, a to zejména porozumění zadání. V disertační práci jsou shrnuty přínosy článků a navržena řešení pro zlepšení současného stavu.
Interaktivní tabule v pedagogické praxi
Žďárská, Lenka ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Horák, Josef (oponent) ; Doulík, Pavel (oponent)
NÁZEV: Interaktivní tabule v pedagogické praxi AUTOR: Mgr. Lenka Žďárská KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy ŠKOLITEL: PhDr. Josef Procházka, Ph.D. ABSTRAKT: Je možné považovat interaktivní tabuli za fenomén dnešního školství? Zkvalitňuje opravdu interaktivní tabule proces výuky? Má využívání interaktivní tabule motivační potenciál a usnadňuje učitelovu každodenní práci? Právě tyto otázky se bude předkládaná disertační práce snažit objasnit. Disertační práce začíná teoretickou částí, která komplexně popisuje interaktivní tabuli a začleňuje ji do systému didaktických prostředků. Dále se věnuje aspektům, souvisejícím s efektivní výukou cizích jazyků, mezi něž patří motivace a interaktivita. Na teoretickou část navazuje analýza empirického výzkumu, který se zabývá problematikou využívání interaktivní tabule z pohledu učitele i žáka. Hlavní přínos práce spočívá v zařazení technického výukového prostředku - interaktivní tabule do systému didaktických prostředků a v experimentálním ověření jejích efektů ve výukovém procesu za předpokladu respektování vzájemné provázanosti žáka a učitele. KLÍČOVÁ SLOVA: Didaktické prostředky, interaktivní tabule, interaktivní výuky

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.