Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Experimentální stanovení mechanických ztrát turbodmychadla
Kudláček, Petr ; Doman, Jozef (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá mechanickými ztrátami v turbodmychadlech. V teoretické části podává všeobecné informace o způsobech uložení rotoru turbodmychadla, blíže se pak zaměřuje na hydrodynamická ložiska. Dále tato práce analyzuje vznik mechanických ztrát a vlivů, které na ně působí. Důležitá část této práce se zabývá stanovením mechanických ztrát a jejich možnostmi. Proběhlo sestavení zkušebního stavu, pro možnost experimentálního měření mechanických ztrát. Na tomto stavu bylo provedeno několik zkušebních měření, při různých pracovních režimech. Souběžně probíhalo stanovení mechanických ztrát pomocí dalších dvou metod. Na základě těchto měření bylo možné provést vyhodnocení, a analyzovat vznik mechanických ztrát, v závislosti na nastavených provozních podmínkách. Taktéž proběhlo porovnání jednotlivých metod, stanovení mechanických ztrát prováděných v experimentální části. V závěru práce byly vymezeny možnosti zkušebního stavu na základě provedených měření.
Hodnocení svarových spojů
Kojecký, René ; Doman, Jozef (oponent) ; Dlugoš, Jozef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce řeší mezinárodní a normované přístupy posuzování svarů. Cílem bylo vytvořit přehledný soubor o pravidlech a odlišnostech jednotlivých metod. Zpracování probíhalo na základě dostupné literatury. V první části se práce věnuje rešeršní studii, která se zabývá touto problematikou. Následně byly vybrány tři metody ke zpracování a vyhodnocení pomocí MKP.
Efficiency of Turbochargers with Variable Nozzle Geometry
Fűri, Peter ; Doman, Jozef (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
This bachelor thesis is focused on providing information about turbocharging of internal combustion engines. It mainly describes the systems of turbochargers with variable geometry. The main intention of this thesis is to describe the function of existing superchargers with variable geometry. The further goal is to compose an analysis regarding to the efficiency of these supercharging systems used nowadays. Considering that this concept is in constant development, the information which was used in this thesis is corresponding to the actually available information.
Turbocharger Boosting with Electric Support
Rafaj, Martin ; Doman, Jozef (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
turbocharger, electrical support, turbocharging, efficiency, combustion engine, electric motor
Experimental Stand for Determination of Turbocharger Lubricant Consumption
Kuhajdik, Matej ; Doman, Jozef (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
This work solves the problem of lubricant consumption in the turbocharger and air blow–by from the compressor part of the turbocharger into the bearing housing. The chosen problem is solved by the design of the test mechanism that will be used in the technical experiment. The experiment provides analysis options for the GT35 turbocharger rotor seal. Part of the work is a complete drawing documentation of the test equipment, installation procedure and instructions for operating the equipment.
Mechanismus pro ovládání vstupu do kompresorové skříně
Bartoníček, Richard ; Doman, Jozef (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem mechanismu pro kontrolu množství vzduchu nasávaného kompresorem turbodmychadla. V první části je stručný popis turbodmychadla a jeho charakteristik, v druhé části jsou uvedeny obvyklé regulační metodiky. Třetí, hlavní část popisuje vytváření mechanismu od koncepčních návrhu a jejich porovnání, přes pohybový a silový rozbor ovládacích prvků, po kompletní zástavbu a připojení ke kompresorové skříni. Čtvrtá část je pak věnována analýze mechanismu z hlediska plnění požadované funkce.
Hluk vznikající v turbodmychadlech spalovacích motorů
Kříž, Radim ; Novotný, Pavel (oponent) ; Doman, Jozef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vznik hluku v turbodmychadlech spalovacích moto-rů. Nejprve je popsána konstrukce turbodmychadel. Další část se zabývá pojmem zvuku a následně se zabývá problematikou hluku v turbodmychadlech. Posléze se seznámíme s metodami měření hluku v turbodmychadle, přičemž jsou charakterizovány experimen-tální a simulační metody. V konečné fázi se práce věnuje konstrukčním úpravám. Cílem práce je rešerše k původu vzniku hluku v turbodmychadle v provozních podmínkách a konstrukční úpravy částí, které hluk ovlivňují.
Turbínová skříň turbodmychadla VNT s oddělenými pulsy ve výfukovém potrubí
Polášek, Jan ; Doman, Jozef (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem turbínové skříně turbodmychadla VNT pro přívod oddělených tlakových pulzů od výfukového potrubí. Následně práce obsahuje pevnostní kontrolu navržené turbínové skříně. Cílem práce je vytvoření komponentů pro přívod oddělených tlakových pulzů co nejblíže k turbíně. Dále také úprava stávající turbínové skříně a posouzení funkčnosti VNT mechanismu po této úpravě a pevnostní kontrole. Poslední z cílů této práce je vytvoření 2D a 3D technické dokumentace nově navrhnutých a upravovaných dílů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.