Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Preventivní politiky v oblasti duševního zdraví dětí na školách
Dománková, Hana ; Tušková, Eva (vedoucí práce) ; Kotherová, Zuzana (oponent)
Tato diplomová práce se pomocí smíšeného výzkumného designu zabývá prevencí duševních onemocnění a podporou duševního zdraví u dětí na základních školách. Zkoumá jak institucionální nastavení v této oblasti, tak implementaci aktivit na školách samotných a jmenuje rovněž několik příkladů dobré praxe z jiných států. Opírá se přitom o teoretická východiska z veřejné politiky - konceptuální rámec politického cyklu, koncept vládnutí a teorie street-level byrokratů, rovněž pracuje s koncepty z oblasti zdravotní politiky, což je především veřejné zdraví a primární prevence. Z výsledků práce pak vyplývá, že zatímco na nadnárodní úrovni je důležitost včasné prevence duševních onemocnění a podpory duševního zdraví vnímána jako vysoká a podobný postoj zastává i většina dotazovaných škol, na národní úrovni obdobné vnímání této problematiky chybí, což u koncových aktérů - street-level byrokratů - vede ke značně roztříštěným a nejednotným aktivitám a je tak obtížné zjistit, zda mají na podporu duševního zdraví dětí a prevenci duševních onemocnění skutečně vliv.
Prevence dětské obezity pomocí výživy na víceletých gymnáziích
Dománková, Hana ; Tušková, Eva (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce je případovou studií, která se zabývá procesem prevence dětské obezity pomocí výživy na nižším stupni víceletých gymnázií a problémy v tomto procesu, přičemž dětská obezita je zde vnímána jako problém veřejného zdraví. Opírá se o teoretická východiska z oblasti veřejné politiky - proces implementace a význam aktérů na pozici street-level byrokratů a determinantů nadváhy a obezity, kde právě výživa hraje klíčovou roli. K naplnění cílů práce je použita institucionální analýza stávajícího legislativního a institucionálního rámce a rozhovory s aktéry vzdělávací politiky na pozici street-level byrokratů. Z výsledků analýzy vyplývá, že na institucionální úrovni je problém dětské obezity vnímán závažně a existuje množství doporučení, jak přispět k jeho řešení, nicméně v procesu implementace těchto řešení jsou značné mezery. Školy svou roli v ovlivňování stravovacích návyků svých žáků značně podceňují a odpovědnost za tuto sféru výchovy delegují z převážné většiny na rodinu, případně pouze na školní jídelnu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.