Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kalibrace zkušebního zařízení MZGS-200 a sledování únavových experimentů pomocí LabVIEW
Klus, Jakub ; Doložílek, Miroslav (oponent) ; Slámečka, Karel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá kalibrací zkušebního zařízení MZGS-200 a způsobem záznamu a analýzy signálu z tenzometrů v průběhu únavových experimentů. V rámci práce byl teoreticky odvozen vztah pro síly působící na zkušební vzorek a vytvořeny dva programy sloužící ke kalibraci a záznamu experimentu v programovacím prostředí LabVIEW. Funkčnost obou program· byla prověřena při experimentálním zatěžování vzorků vyrobených z niklové superslitiny Inconel 713LC. Přesnost měření mechanického napětí pomocí tenzometrů byla ověřena srovnávacím měřením pomocí bezkontaktního laserového měřiče vzdálenosti optoNCDT.
Digitální modelovaní zvuku orchestru
Puczok, Daniel ; Pellant, Karel (oponent) ; Doložílek, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je úvodem do problematiky simulování zvuku hudebních nástrojů a celého orchestru. Jsou zde uvedeny základní fyzikální charakteristiky potřebné k simulování těchto zdrojů zvuku. Podrobně se v této práci pojednává o vytváření datových struktur obsahujících směrové charakteristiky v programu ODEON a jejich konverzi z programu CATT-Acoustic. Získané datové soubory byly použity k simulaci zvuku orchestru a k porovnávání vlivu směrovosti vyzařování na parametry prostorové akustiky.
Porovnání hlučnosti stranových vyústek odlišných konstrukcí
Bernard, Jan ; Doložílek, Miroslav (oponent) ; Jedelský, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá porovnáním hlučnosti třech stranových vyústek různých konstrukcí, určených k distribuci a směřování větracího vzduchu v kabině automobilu. V úvodu práce jsou uvedeny základní poznatky z fyzikální a fyziologické akustiky. V práci je dále stručně popsán klimatizační systém automobilů (systém HVAC) a akustické vlastnosti jednotlivých prvků tohoto systému. Dále studie pojednává o rozdělení vzduchotechnických vyústek a uvádí i rozsáhlý výčet a popis všech dohledatelných druhů automobilních vyústek. Před popisem experimentu uskutečněného v rámci této práce jsou uvedeny postupy a výsledky měření dosažené v jiných pracích. Měření hlučnosti porovnávaných vyústek probíhalo v polobezodrazové komoře podle normy ČSN ISO 3745. V rámci objasnění velikosti přírůstku hluku generovaného vyústkou k celkovému hluku v interiéru vozu bylo dále provedeno měření hlučnosti v kabině vozu Porsche Cayenne 2018. Z výsledků měření vyplývá, že při konstantním průtoku (60 m3/h), jsou hlučnější ty vyústky, které mají vyšší tlakovou ztrátu. Ta závisí především na rychlosti proudění ve vyústce a na počtu a nastavení lamel. Hluk generovaný vyústkou je v kabině jedoucího vozidla zanedbatelný oproti celkové hlučnosti v interiéru automobilu. V oblasti proudícího vzduchu z vyústky (ve vzdálenosti 0,7 m od ní) se však hladina akustického tlaku A znatelně zvýší.
Porovnání hlučnosti stranových vyústek odlišných konstrukcí
Bernard, Jan ; Doložílek, Miroslav (oponent) ; Jedelský, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá porovnáním hlučnosti třech stranových vyústek různých konstrukcí, určených k distribuci a směřování větracího vzduchu v kabině automobilu. V úvodu práce jsou uvedeny základní poznatky z fyzikální a fyziologické akustiky. V práci je dále stručně popsán klimatizační systém automobilů (systém HVAC) a akustické vlastnosti jednotlivých prvků tohoto systému. Dále studie pojednává o rozdělení vzduchotechnických vyústek a uvádí i rozsáhlý výčet a popis všech dohledatelných druhů automobilních vyústek. Před popisem experimentu uskutečněného v rámci této práce jsou uvedeny postupy a výsledky měření dosažené v jiných pracích. Měření hlučnosti porovnávaných vyústek probíhalo v polobezodrazové komoře podle normy ČSN ISO 3745. V rámci objasnění velikosti přírůstku hluku generovaného vyústkou k celkovému hluku v interiéru vozu bylo dále provedeno měření hlučnosti v kabině vozu Porsche Cayenne 2018. Z výsledků měření vyplývá, že při konstantním průtoku (60 m3/h), jsou hlučnější ty vyústky, které mají vyšší tlakovou ztrátu. Ta závisí především na rychlosti proudění ve vyústce a na počtu a nastavení lamel. Hluk generovaný vyústkou je v kabině jedoucího vozidla zanedbatelný oproti celkové hlučnosti v interiéru automobilu. V oblasti proudícího vzduchu z vyústky (ve vzdálenosti 0,7 m od ní) se však hladina akustického tlaku A znatelně zvýší.
Určení hladin akustického výkonu tepelného zařízení stanovením akustické intenzity
Wagnerová, Klára ; Doložílek, Miroslav (oponent) ; Jedelský, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá metodikou určování hladin akustického výkonu tepelných zařízení a stanovováním akustické intenzity jako primární měřené veličiny. V práci jsou popsány charakteristiky akustických parametrů a principy akustického měření. Metoda měření v bodech dle ČSN EN ISO 9614-1 je zde porovnána s metodou skenování ČSN ISO 9614-2.Metody jsou hodnoceny teoreticky i dle výsledků experimentálního měření. Práce zahrnuje také popis vytvořeného modelu, který hodnotí akustické měření dle kritérií bodové metody. Model je navržen pro měřicí řetězec Strojírenského zkušebního ústavu, s.p.
Digitální modelovaní zvuku orchestru
Puczok, Daniel ; Pellant, Karel (oponent) ; Doložílek, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je úvodem do problematiky simulování zvuku hudebních nástrojů a celého orchestru. Jsou zde uvedeny základní fyzikální charakteristiky potřebné k simulování těchto zdrojů zvuku. Podrobně se v této práci pojednává o vytváření datových struktur obsahujících směrové charakteristiky v programu ODEON a jejich konverzi z programu CATT-Acoustic. Získané datové soubory byly použity k simulaci zvuku orchestru a k porovnávání vlivu směrovosti vyzařování na parametry prostorové akustiky.
Kalibrace zkušebního zařízení MZGS-200 a sledování únavových experimentů pomocí LabVIEW
Klus, Jakub ; Doložílek, Miroslav (oponent) ; Slámečka, Karel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá kalibrací zkušebního zařízení MZGS-200 a způsobem záznamu a analýzy signálu z tenzometrů v průběhu únavových experimentů. V rámci práce byl teoreticky odvozen vztah pro síly působící na zkušební vzorek a vytvořeny dva programy sloužící ke kalibraci a záznamu experimentu v programovacím prostředí LabVIEW. Funkčnost obou program· byla prověřena při experimentálním zatěžování vzorků vyrobených z niklové superslitiny Inconel 713LC. Přesnost měření mechanického napětí pomocí tenzometrů byla ověřena srovnávacím měřením pomocí bezkontaktního laserového měřiče vzdálenosti optoNCDT.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.