Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Máme příliš mnoho vysokoškoláků? Co lze vyčíst z celoživotních mzdových profilů
Hrendash, Taras ; Jurajda, Štěpán ; Münich, Daniel ; Doleželová, P. ; Mrázek, P.
Od počátku nového století došlo v ČR k dynamickému růstu VŠ vzdělané pracovní síly. V ČR k tomu nejdříve přispěl vznik a rozvoj soukromých vysokých škol na konci 90. let a posléze výrazné otevírání veřejných vysokých škol po roce 2005. Podíl VŠ vzdělaných ve věkové skupině 30–34 let se tak během tří dekád více než zdvojnásobil. Nemáme už v Česku z ekonomického pohledu příliš mnoho vysokoškolsky vzdělaných? Odpověď na otázku je důležitá pro rozhodování, do jaké míry by měl stát finančně či jinak podporovat další růst počtu VŠ studentů a absolventů a nakolik by měl občany k počátečnímu a celoživotnímu VŠ studiu motivovat. Odpověď je důležitá i do debaty o potřebě posílení dnes velmi nízké úrovně a rozsahu finanční podpory VŠ studentů. V předkládané studii vytváříme popisné statistiky o mzdách a platech zaměstnanců, které jsou užitečným podkladem pro diskusi o této důležité otázce. Srovnáváme vývoj úrovně mezd a platů vysokoškoláků pro kohorty narozené v letech 1960, 1970, 1980 a 1990. Tyto kohorty se výrazně liší co do zastoupení vysokoškolsky vzdělaných. Zároveň pro tyto kohorty sledujeme vývoj mzdového (platového) poměru mezi absolventy vysokých a středních škol (VŠ/SŠ), tj. procentního rozdílu průměrných, resp. mediánových mezd (platů) středoškolsky a vysokoškolsky vzdělaných zaměstnanců.
Kdo v první vlně pandemie zachránil zaměstnance? Analýza čerpání podpory programu Antivirus B
Jurajda, Štěpán ; Doleželová, P. ; Zapletalová, Lucie
Studie srovnává strukturu využití programu Antivirus B českými firmami v druhé čtvrtině roku 2020, tedy v průběhu první „jarní vlny“ epidemie covid-19. Srovnání je provedeno se strukturou ekonomiky a strukturou poptávkových šoků aproximovaných poklesem odpracovaných hodin oproti druhému kvartálu roku 2019. Studie dává příklad, jak tento typ programů do budoucna průběžně monitorovat. Zjištění studie lze použít při rozhodování o podobě dlouhodobého nastavení nástroje typu kurzarbeit v českém právním řádu.
Czech kurzarbeit: evidence from the first pandemic wave
Jurajda, Štěpán ; Doleželová, P.
We describe the firm-type structure of the use of the main Czech kurzarbeit program (called Antivirus B) during the spring 2020 pandemic wave. Evidence based on the Structure of Earnings Survey shows large participation gaps in favor of large employers, and disproportionately high intensity of use of the program by manufacturing companies, in particular those exhibiting a declining wage bill already prior to the pandemic. Compared to other industries, manufacturing is thus able to ‘cover’ by kurzarbeit support the largest share of the decline in hours worked between the 2nd quarters of 2019 and 2020, with the exception of the hospitality and culture industries, which were directly affected by pandemic measures, such as restaurant closures.
Vliv ročního období na tržní produkci sýrárny zpracovávající kravské mléko
Doleželová, Petra
V diplomové práci jsem sledovala vliv ročního období na tržní produkci sýrárny. Celkový cíl práce jsem rozdělila na následující podcíle: vliv ročního období na příjem mléka do mlékárny, obsah bílkovin v mléce, dále výtěžnost sýrů a kysací aktivitu. Mlékárna, kterou jsem popisovala zpracovává kravské mléko hlavně na sýr Nivu, dále na tvaroh a smetanu. Mlékárna odebírá mléko z 8 okolních farem, které chovají pouze český strakatý skot. Sledování probíhalo po dobu jednoho roku a to od listopadu 2014 do října 2015. Zjistila jsem, že nejvíce mléka mlékárna odkoupila od dodavatelů v letních měsících a nejméně naopak v měsících zimních. Obsah bílkoviny byl největší v zimním období a nejmenší v letním. Zatímco množství nakoupeného mléka bylo konstantní, cena za litr mléka má tendenci klesající (od 9,05 do 7,48 Kč) a tím pádem jsou i náklady na nákup mléka nižší, přičemž tržby jsou také konstantní. Výtěžnost sýrů se pohybovala od 7,43 l mléka/kg sýru (v říjnu) do 8,42 l/ kg sýru (v únoru).
Principy prodlužování trvanlivosti masných výrobků
Doleželová, Pavla
Maso je neúdržnou potravinou, kterou už po celá staletí lidé zpracovávají na masné výrobky pomocí konzervačních metod, o kterých moje bakalářská práce pojednává. Dal-ším bodem práce je složení masa. Konzervace masa je rozdělena do čtyř základních dru-hů a dále ji dělíme podle způsobu, jakým je konzervace způsobena. Jsou zde popsány: uzení, sušení, solení, chlazení, zmrazování, pečení, vaření, fermentace a jejich principy. Důležitá je souvislost konzervace masných výrobků s jakostí, která musí odpovídat da-ným standardům. Jakost je úzce spjata s hygienou výroby masných výrobků a provozů zpracovávající maso. Z toho důvodu je zde zmíněna legislativa, která pojednává o tomto tématu. V další části se zabývá vadami masa a masných výrobků a jejich popisem.
Technologie výroby a porovnání jakostních parametrů Špekáčků v závislosti na obsahu soli
Doleželová, Pavla
Diplomová práce pojednává o výrobě Špekáčků, které patří dle legislativy do drobných masných výrobků. V teoretické části je shrnuto rozdělení masných výrobky dle platné legislativy, popis jednotlivých technologických kroků při výrobě masných výrobků, a také podrobný popis jednotlivých surovin při výrobě. Poté následuje kapitola o Špekáčcích, o jejich požadavcích dle legislativy, o výrobě a o jejich možných vadách. V praktické části jsou zhodnoceny chemické parametry 4 šarží s různými obsahy soli (1,4 %, 1,6 %, 1,8 %, 2,0 %), jejich textura a hodnocení pomocí senzorické analýzy. Výsledky dopadly u všech šarží velmi dobře a splnili naše očekávání.
Statistická analýza hodnocení reklamy spotřebiteli
Doleželová, Petra
Diplomová práce pojednává o reklamě jako o jednom z nejdůležitějších prostředků marketingové komunikace se spotřebiteli a její úloze v současném světě. Nejdříve jsou v literární rešerši vymezena teoretická východiska tématiky zabývající se marketingovou komunikací, reklamou jako takovou a vzájemnou interakcí reklamy a spotřebitele. Empirická část práce vychází z marketingového výzkumu prováděného reklamní agenturou Focus CZ Marketing and IT Research, s.r.o. na území Jihomoravského kraje, který reflektuje hodnocení, názory a postoje spotřebitelů v této lokalitě vůči reklamě. Ty jsou zpracovávány prostřednictvím statistických metod a interpretovány pomocí žebříčků úspěšnosti reklam a uváděny do souvislostí skrze statistickou analýzu závislostí.
Vybrané vlivy působící na tržní produkci mléka dojnicemi českého strakatého plemene skotu
Doleželová, Petra
V bakalářské práci jsem sledovala, jak působí jednotlivé vybrané vlivy na tržní produkci mléka. Vybranými vlivy byly: krmná dávka, způsob ustájení, mezidobí, roční období, pořadí a stádium laktace. Pozorování proběhlo v podniku AGRIS Jedovnice s.r.o., kde je chov dojnic českého strakatého plemene skotu. Podle mého sledování má nejmarkantnější vliv na tržní produkci mléka dojnicemi krmná dávka, která se v dnešní době vypočítává na základě individuálních potřeb dojnice. S tímto vlivem úzce souvisí i způsob ustájení. Změna vazného ustájení na volné přinesla významné zvýšení produkce mléka a tím i tržeb za něj. Dalším důležitým vlivem ovlivňujícím tržby za mléko je pořadí a fáze laktace. Zde jsem sledovala rozdíly mezi první až pátou laktací. Mohu konstatovat, že nejvyšší rozdíl v tržbách je mezi první a zbývajícími (druhou až pátou) laktacemi. V práci je vyhodnocen i vliv mezidobí, který působí na tržní produkci mléka z menší části. Nejméně ovlivňuje tržby za mléko vliv ročního období. V tomto případě jsem zaznamenala spíše vliv na složky mléka, které pak mírně ovlivňují jeho cenu. Zajímavé bylo srovnání cen za mléko v období patnácti let. Je neuvěřitelné, že v roce 1998 byla průměrná nákupní cena za mléko ve sledovaném podniku vyšší, než v roce 2013.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Doleželová, Pavla
2 Doleželová, Pavlína
9 Doleželová, Petra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.