Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ghost Cities of Estonia
Akindinov, Nikita ; Čunát, Matěj (oponent) ; Dokoupilová Pazderková, Kateřina (vedoucí práce)
The study on the topic of the ghost cities of Estonia draws a sad picture of certain mining and industrial settlements. The first chapter of the project includes historical and theoretical research about the ghost effect in places which were filled with mono functions. Before the USSR collapse economical and social chains of these communes were integrated in the system of the very close relationships with its center. At the same time there were no proposed long-term strategies on how cities can work and survive after the resource depletion. It brought towns and villages like Viivikonna to the point where the skeleton of the settlement still exists but its population is close to zero. Additionally this problem continued with the wave of the outflow of young people to large cities. The second and main chapter was to choose one of the ghost villages which still has some inhabitants. It was important to understand how we can make these places more livable for them and how it can work with the new points of attraction. In some aspects it could bring fresh public and financial interest to the area and open new work places for locals. Analyzing some examples of the different spots around Europe, there were determined certain healing tools which helped to warm up the interest among visitors at these areas. As a major thing for the reboot process there was chosen a cultural function. With the five steps program there was proposed a way how we can rebuild this area and involve it in the new processes with neighboring cities.
Město ve městě
Navrátil, Zdeněk ; Dokoupilová Pazderková, Kateřina (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá navržením objektu na základě mikrourbanismu. Vybraná parcela se nachází v blízkosti centra města Brna. Nově vzniklé objekty vyrůstají z platformy, která poskytuje dostatek prostoru pro bydlení, komerci a rekreaci. Návrh řešení spojuje bydlení se zelení.
Město ve městě
Mokrášová, Nina ; Dokoupilová Pazderková, Kateřina (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Riešená lokalita sa nachádza severovýchodne od historického centra mesta Brna v mestskej časti Brno-sever.Hlavnou dominantou lokality je rozvoľnená zástavba areálu detskej nemocnice. Jedinečnosť tohto miesta spočíva taktiež v náväznosti na historické censtrum mesta, výhľad na hrad Špilberk a zároveň v možnosti rekreácie a príjemného bývania. Je dôležité naviazať na zastavanú štruktúru mestskej časti a zároveň prispôsobiť ulicu požiadavkám dnešného mesta. Preto je cieľom práce zvýšiť atraktivitu lokality a umožniť tak obyvateľom príjemné prostredie pre bývanie a pre život v meste.
Pěší pohyb ve struktuře města
Dokoupilová Pazderková, Kateřina ; Kyselka, Mojmír (oponent) ; Sklenář, Vavřín (oponent) ; Ing.arch.Jaroslav Tušer,CSc. (oponent) ; Koutný, Jan (vedoucí práce)
Město bylo od pradávna místem, kde se lidé společně setkávali, žili a tvořili, a proto by měla v dnešní anonymní době role jednotlivců – obyvatel města růst. Úloha chodce jako jedince umožňujícího přímý kontakt tváří v tvář, jedince komunikujícího s okolím se stává nezbytnou součástí „živého“ města. Proto, aby město bylo funkční, je potřeba koncentrovat lidi a události, teprve potom se město stává městem lidí, městem místa, městem momentu. Definice městské udržitelnosti a životaschopnosti by měla být poměřována schopností města poskytnout kvalitní životní podmínky svým obyvatelům. Zahrnuje je to především vysokou kvalitu přírodního i umělého prostředí, dobré životní a pracovní podmínky, právo lidí na bydlení, práci, sociální služby a infrastrukturu. Dále by mělo chránit kulturní identitu města a poskytnout možnost participace při rozhodování ve městě. Dopravní provoz ovlivňuje ve velké míře narůstající Urban Sprawl, vytváří velké přepravní vzdálenosti a zvětšuje potřebu dopravy, především osobními automobily. Je zapotřebí vytvořit efektivní plánování s politikou inovativních dopravních systémů, které budou schopny redukovat potřebu dopravy. Můžeme konstatovat, že pěší doprava pro udržitelnost města má přínos v omezení suburbanizace, ve zmenšení podílu motorové dopravy a ve snížení rizika prostorové segregace. Je potřeba vytvořit města, kde se lidé pohybují a potkávají se, kde se mísí nejrůznější funkce a formy tak, aby nedocházelo k náhlým opouštění center a vzniku monofunkčních zón. Je důležité počítat s principem, že ulice jsou společenským prostorem. Prostorem nejen dopravním, ale především prostorem společenským. Navrhovat tedy kvalitní síť propojených, funkčních a bezpečných pěších tras mezi obytnými budovami a místními cíli tak, aby budovy umožňovaly výhled do ulice, což zvyšuje nejen bezpečnost, ale především propojuje dění těchto dvou světů. Vytvořit živé, pulsující město, kde pěší pohyb je tím spojujícím prvkem mezi stále se rozvíjejícím městem a zachováním života v něm, je obrovská výzva pro nás všechny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.