Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití nových poznatků o Generaci Y při jejich zařazování do podnikové praxe
Kruntorádová, Markéta ; Dobřický, Josef (oponent) ; Dohnal, Mirko (oponent) ; Dohnalová, Zuzana (oponent) ; Mikulec, Luděk (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá problematikou Generace Y a jejím postavením v podnikovém prostředí a na pracovním trhu. Zvolená problematika představuje velmi aktuální téma z důvodů demografických změn ve společnosti a rostoucí strukturální a cyklické nezaměstnanosti mladých lidí. Při zpracování dizertační práce bylo vycházeno z teoretických poznatků nabytých studiem českých a zahraničních odborných monografií, publikovaných vědeckých článků v odborných časopisech, ostatních elektronických zdrojích a především z provedeného primárního výzkumů. Hlavním cílem disertační práce získání nových poznatků o Generaci Y, které by vedly k účinnějšímu zařazování mladých lidí (zejména absolventů vysokých škol) do podnikové praxe, s ohledem na existující nové poznatky v oblasti přístupu managementu k adaptaci a i stabilizaci mladých pracovníků na pracovní pozici. K dosažení hlavního cíle pak dále byly stanoveny 4 dílčí cíle a 4 výzkumné otázky s příslušnými hypotézami. Na základě rozboru teoretických východisek a sekundárních dat bylo navrženo schéma možné adaptace a stabilizace mladých pracovníků v podnikové praxi. Provedený primární výzkum pak kombinuje kvantitativní a kvalitativní přístupy pro analyzování a deskripci jednotlivých částí. Výsledky výzkumů jsou prezentovány jak ve formě dílčích závěrů charakterizujících jednotlivé oblasti, tak ve formě souhrnného závěru, uvedeného do širšího kontextu v porovnání se zjištěným stavem současného vědeckého poznání. Práce obsahuje přínosy pro vědu a výzkum, podnikovou praxi i pedagogickou oblast a návrh pokračování výzkumné činnosti.
Model zákazníka generace Y na trhu bankovních a jiných finančních produktů v kontextu behaviorální ekonomie
Fojtů, Kateřina ; Dohnalová, Zuzana (oponent) ; Rozmahel, Petr (oponent) ; Vochozka, Marek (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Disertační práce se zaměřuje na identifikaci typického představitele generace Y na trhu finančních produktů a na základě těchto charakteristik vytvořit model zákazníka generace Y na trhu finančních produktů v kontextu behaviorální ekonomie. Na základě literární rešerše byly vymezeny pojmy „generace Y“ a „vybrané poznatky z behaviorální ekonomie“. Literární rešerše vedla také ke stanovení dotazníku, který sloužil pro získávání primárních dat výzkumu. Pomocí sekundárního výzkumu bylo charakterizováni spotřebitelé na trhu finančních produktů. Sekundární výzkum byl zaměřen na formu placení; vztah k technologiím v souvislosti s financemi; hotovostní a bezhotovostní platby; vztah ke kryptoměnám; vztah k úsporám; digitální transformaci bankovnictví; finanční chování českých domácností. Primární výzkum se zaměřil na získání informací v oblasti behaviorální ekonomie, konkrétně jakým předsudkům česká generace Y podléhá; a dále na to, jaké produkty finančního trhu česká generace Y využívá a její vztah k rizikům, poskytovaným informacím a na spokojenost s produkty. Data z primárního výzkumu byla použita jako vstupní data pro modelování pomocí strukturálních rovnic. Díky této metodě byly nalezeny vzájemné vztahy mezi vybranými produkty; charakteristikami zákazníků a heuristikami. Přínosem této práce je charakteristika zákazníků na vybraném trhu. Jedná se o odvětví, které pomalu vstupuje do období digitalizace, pochopení mladé generace, která dnes tvoří třetinu zákazníků tohoto trhu, je pro společnosti klíčové. Je to z toho důvodu, že pokud nebudou společnosti schopny reagovat na měnící se potřeby mladších generací, mohou přicházet o své zákazníky, a tedy i o tržby.
Model zákazníka generace Y na trhu bankovních a jiných finančních produktů v kontextu behaviorální ekonomie
Fojtů, Kateřina ; Dohnalová, Zuzana (oponent) ; Rozmahel, Petr (oponent) ; Vochozka, Marek (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Disertační práce se zaměřuje na identifikaci typického představitele generace Y na trhu finančních produktů a na základě těchto charakteristik vytvořit model zákazníka generace Y na trhu finančních produktů v kontextu behaviorální ekonomie. Na základě literární rešerše byly vymezeny pojmy „generace Y“ a „vybrané poznatky z behaviorální ekonomie“. Literární rešerše vedla také ke stanovení dotazníku, který sloužil pro získávání primárních dat výzkumu. Pomocí sekundárního výzkumu bylo charakterizováni spotřebitelé na trhu finančních produktů. Sekundární výzkum byl zaměřen na formu placení; vztah k technologiím v souvislosti s financemi; hotovostní a bezhotovostní platby; vztah ke kryptoměnám; vztah k úsporám; digitální transformaci bankovnictví; finanční chování českých domácností. Primární výzkum se zaměřil na získání informací v oblasti behaviorální ekonomie, konkrétně jakým předsudkům česká generace Y podléhá; a dále na to, jaké produkty finančního trhu česká generace Y využívá a její vztah k rizikům, poskytovaným informacím a na spokojenost s produkty. Data z primárního výzkumu byla použita jako vstupní data pro modelování pomocí strukturálních rovnic. Díky této metodě byly nalezeny vzájemné vztahy mezi vybranými produkty; charakteristikami zákazníků a heuristikami. Přínosem této práce je charakteristika zákazníků na vybraném trhu. Jedná se o odvětví, které pomalu vstupuje do období digitalizace, pochopení mladé generace, která dnes tvoří třetinu zákazníků tohoto trhu, je pro společnosti klíčové. Je to z toho důvodu, že pokud nebudou společnosti schopny reagovat na měnící se potřeby mladších generací, mohou přicházet o své zákazníky, a tedy i o tržby.
Využití nových poznatků o Generaci Y při jejich zařazování do podnikové praxe
Kruntorádová, Markéta ; Dobřický, Josef (oponent) ; Dohnal, Mirko (oponent) ; Dohnalová, Zuzana (oponent) ; Mikulec, Luděk (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá problematikou Generace Y a jejím postavením v podnikovém prostředí a na pracovním trhu. Zvolená problematika představuje velmi aktuální téma z důvodů demografických změn ve společnosti a rostoucí strukturální a cyklické nezaměstnanosti mladých lidí. Při zpracování dizertační práce bylo vycházeno z teoretických poznatků nabytých studiem českých a zahraničních odborných monografií, publikovaných vědeckých článků v odborných časopisech, ostatních elektronických zdrojích a především z provedeného primárního výzkumů. Hlavním cílem disertační práce získání nových poznatků o Generaci Y, které by vedly k účinnějšímu zařazování mladých lidí (zejména absolventů vysokých škol) do podnikové praxe, s ohledem na existující nové poznatky v oblasti přístupu managementu k adaptaci a i stabilizaci mladých pracovníků na pracovní pozici. K dosažení hlavního cíle pak dále byly stanoveny 4 dílčí cíle a 4 výzkumné otázky s příslušnými hypotézami. Na základě rozboru teoretických východisek a sekundárních dat bylo navrženo schéma možné adaptace a stabilizace mladých pracovníků v podnikové praxi. Provedený primární výzkum pak kombinuje kvantitativní a kvalitativní přístupy pro analyzování a deskripci jednotlivých částí. Výsledky výzkumů jsou prezentovány jak ve formě dílčích závěrů charakterizujících jednotlivé oblasti, tak ve formě souhrnného závěru, uvedeného do širšího kontextu v porovnání se zjištěným stavem současného vědeckého poznání. Práce obsahuje přínosy pro vědu a výzkum, podnikovou praxi i pedagogickou oblast a návrh pokračování výzkumné činnosti.

Viz též: podobná jména autorů
1 Dohnalová, Zdeňka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.