Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kampaň za stejnopohlavní manželství v ČR a její prezentace v českých online médiích
Pavlovský, Jakub ; Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Dobosiová, Martina (oponent)
Práce v teoretické části vymezuje základní pojmy týkající se nejen homosexuální menšiny, ale i dalších sexuálních minorit a mapuje historický a společenský vývoj především českých gayů a leseb od konce 19. století po současnost. Na základě studia vybrané české literatury, která se věnuje dějinám homosexuality, autor této práce předkládá první dochovanou zmínku o lidech s minoritní sexuální orientací na území českých zemí, popi- suje jejich situaci za první republiky, v období druhé světové války a za totality. Podstat- nou část věnuje spolkům a hnutím, které se po roce 1989 mohly legálně zakládat, a před- kládá i seznam nejrůznějších rozhlasových a televizních pořadů a tištěných periodik. Práce zároveň uvádí konkrétní milníky, které v Československu a následně České republice vedly od odstranění homosexuality ze seznamu nemocí, přes přijetí zákona o registrova- ném partnerství až po kampaň za stejnopohlavní sňatky. Analytická část se věnuje charak- teristice Koalice za manželství a její kampani Jsme fér, která vznikla v roce 2017 a která má za cíl zrovnoprávnění stejnopohlavních manželství. Na základě analýzy čtyř vybraných online médií autor této práce přibližuje mediální obraz kampaně. Celá práce tak ukazuje snahu gayů a leseb o její lepší společenské přijetí a o zlepšení jejích práv.
Mediální výchova v zájmovém vzdělávání: Sociální sítě jako výzva pro výchovné pracovníky
DOBOSIOVÁ, Martina
Diplomová práce se zabývá výchovnými přístupy a postoji k sociálním sítím v zájmovém vzdělávání v Českých Budějovicích. Teoretická část popisuje současné sociální sítě a přínosy pro jejich uživatele. Dále charakterizuje období pubescence, volný čas jako čas, kdy jsou sociální sítě nejvíce používány a zájmové vzdělávání. Práce obsahuje srovnání přístupů českého a nizozemského školství k mediální výchově Výzkumná část obsahuje názory vedoucích působících v zájmovém vzdělávání na výchovu k používání sociálních sítí a jejich zkušenosti. Do výzkumu bylo zapojeno 9 škol a školských zařízení zájmového vzdělávání z Českých Budějovic. Polovina dotazovaných zařízení se této problematice nevěnuje. Druhá polovina vychovatelů se snaží děti vychovávat k uvědomění rizik, pochopení jejich pravidel a hovoří s nimi o obsahu, s nímž se děti na svých účtech setkávají. Jejich působení však podle dotazovaných v dětech zanechává pouze teoretické znalosti. Je tedy třeba najít způsob, jak vychovávat děti tak, aby se výchovné působení vychovatelů projevilo i ve způsobu používání sociálních sítí a obeznámili je i s dalšími možnostmi využití sociálních sítí.
Vliv médií na výchovu a osobnost dětí na 1. stupni základní školy
DOBOSIOVÁ, Martina
Mezi masová média současné moderní doby patří periodický tisk (noviny, časopisy), televizní a rozhlasové vysílání a internet. Jedná se o jednosměrný způsob sociální komunikace dostupný každému a významně podílející se na socializaci člověka do společnosti. Díky rozmanitosti jejich obsahů nabízí uživatelům různé možnosti využití (trávení volného času, vzdělávání, zábava, uvolnění). V mnohých z nich nalezneme kromě aktuálních informací, i faktory, které mohou negativně působit na výchovu a osobnostní rozvoj dětí. Jde zejména o prvky násilí, agrese nebo erotiky. Působení médií na děti souvisí s jejich věkem odrážející úroveň rozvoje kognitivních funkcí, kritického myšlení a intelektových schopností.

Viz též: podobná jména autorů
2 DOBOSIOVÁ, Martina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.