Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Parkovací asistent
Mareček, David ; Dluhoš, Ondřej (oponent) ; Kubát, David (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a realizací parkovacího asistenta. Seznamuje s typy senzorů pro měření vzdálenosti a možnostmi využití kamerového systému. Při realizaci je využíváno ultrazvukových senzorů, konkrétně dálkoměrů SRF08 a webových kamer. Také bylo navrženo a implementováno uživatelské rozhraní, které slučuje údaje z jednotlivých senzorů. Parkovací asistent obsahuje funkci pro detekci hran, zvukovou a grafickou signalizaci vzdálenosti spolu s možností automatického nočního režimu.
Hra Gomoku
Basovník, Martin ; Dluhoš, Ondřej (oponent) ; Kněžík, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na vývoj umělé inteligence pro deskovou hru gomoku. Nejdříve popisuje potřebný teoretický základ pro vývoj inteligentního protihráče. Dále uvažuje nad možnou paralelizací výpočtů a algoritmy, které se k tomu vztahují. Následně je popsána samotná implementace hry gomoku. V závěrečné části je zdokumentováno testování aplikace, zveřejňují se výsledky vývoje a nastiňují se případná další rozšíření aplikace.
Elektroměr s rozhraním Ethernet
Binek, Tomáš ; Dluhoš, Ondřej (oponent) ; Hájek, Josef (vedoucí práce)
Tato práce je věnována problematice měření elektrické energie s pomocí vestavěných systémů s následnou možností odesílání dat do počítačové sítě. Jsou rozebrány základní principy fungování analogových a digitálních elektroměrů. Součástí práce je návrh elektroměru s rozhraním Ethernet, založeného na integrovaném obvdu MCP3909 a mikrokontroleru PIC18F97J60. V implementační části je navržen postup pro prezentaci dat měřiče pomocí HTML stránky a její zpracování na připojeném počítači.
Vytvoření 3D modelu otisku prstu
Pavlík, David ; Váňa, Jan (oponent) ; Dluhoš, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá studiem získávání a základy zpracovávání otisků prstů v biometrických systémech a technikami pro vytvoření 3D modelu otisku prstu. Výsledkem této práce je grafická aplikace, která zpracovává otisk prstu ze 2D skeneru a následně vytváří 3D model otisku. V modelu se nebere ohled na zakřivení prstu, ale na výšku papilárních linií. Aplikace je naprogramována v jazyce C++ s využitím multiplatformní knihovny Qt pro tvorbu uživatelského rozhraní. Kromě samotného vytvoření modelu umožňuje nastavit přesnost sítě, ze které je model tvořen a jeho export ve dvou různých formátech. Možné využití aplikace je na poli detekce živosti otisků prstů na základě potních pórů. Aplikace byla testována na 50 reálných otiscích a také na dvou druzích falešných otisků prstů.
Automatické zlepšování kvality obrazu otisku prstu
Blaho, Vojtěch ; Lodrová, Dana (oponent) ; Dluhoš, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřená na vylepšení kvality obrazu otisku prstu a na jeho kvalitativní ohodnocení. V první části práce je definován pojem otisku prstu, jsou rozebrány jeho charakteristické rysy a nejdůležitější vlastnosti k definování dobré kvality obrazu. Další kapitola ve zkratce popisuje metody na určení kvality obrazu otisku a podrobněji nahlíží na metodu použitou v SDK od Innovatrics. Třetí kapitola poté podrobně informuje o jednotlivých krocích při vylepšování obrazu pomocí metody založené na Gaborovém filtru. Závěrečná část je poté věnována experimentálním výsledkům. Obecně je obtížné vytvořit metodu, která by vylepšila jakýkoliv otisk prstu. Proto by bylo vhodné před využívání tohoto programu vyladit metody pro určitý typ otisků, či pro určitý scanner.
Reconstruction of Human Hand Surface for the Purpose of Biometric Recognition of Persons
Svoboda, Jan ; Drahanský, Martin (oponent) ; Dluhoš, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem této práce je zkonstruovat zařízení a navrhnout algorimus pro rekonstrukci povrchu lidksé ruky pro účely biometrického rozpoznávání osob. Úvodem jsou krátce představeny existující přístupy k rekonstrukci povrchu lidské ruky. Následně je uveden teoretický zák- lad metod užitých při řešení. Čtenář je rovněž blíže seznámen s konstrukcí zařízení. Poté je popsána implementace rekonstrukčního algoritmu . V závěru jsou prezentovány experimenty a dosažené výsledky.
Čtečka Braillova písma pro Android OS
Bokiš, Daniel ; Dluhoš, Ondřej (oponent) ; Procházka, Boris (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou a rozpoznáním znaků Braillova písma ve fotografii pořízené mobilním telefonem. Popisuje řešení návrhu a implementace aplikace pro rozpoznávání na mobilní platformě Android OS. Popsané obecné principy analýzy a zpracování obrazu jsou však uplatnitelné rovněž u jiných systémů.
Detekce lidské ruky a jednotlivých prstů ve videosekvencích
Šulek, Jakub ; Procházka, Boris (oponent) ; Dluhoš, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou detekce lidské ruky ve vidosekvencích, zejména její navigací a správného rozložení prstů. V úvodních kapitolách je uveden přehled biometrických vlastností, rozvedeny součásti biometrických systémú a popis anatomie ruky. Následně jsou v práci uvedeny metody rozpoznávání geometrie ruky i popsány funkční vzorky, se kterými program pracuje. Poté je uveden návrh řešení. Program pracuje s volně dostupnou knihovnou OpenCV a založen na nacházení význačných bodú ruky. Část práce věnující se navigaci popisuje detekci jednotlivých stavú a rozhodovací mechanizmus pro určení správného příkazu.
Databázový systém evidence implantabilních zdravotnických prostředků
Dluhoš, Ondřej ; Chmelař, Petr (oponent) ; Jaša, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením nového databázového systému pro firmu Timplant, která vyrábí a expeduje zubní implantáty a jejich příslušenství. Úkolem této práce je analyzovat původní systém, navrhnout a realizovat nový databázový systém s využitím volně šiřitelného software. Nový systém bude navrhnutý dle požadavků firmy a také musí uchovávat data dle aktuálního Nařízení vlády.
Čtečka Braillova písma pro Android OS
Bokiš, Daniel ; Dluhoš, Ondřej (oponent) ; Procházka, Boris (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou a rozpoznáním znaků Braillova písma ve fotografii pořízené mobilním telefonem. Popisuje řešení návrhu a implementace aplikace pro rozpoznávání na mobilní platformě Android OS. Popsané obecné principy analýzy a zpracování obrazu jsou však uplatnitelné rovněž u jiných systémů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.