Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obytný soubor na ul. Pastviny v Brně - Komíně
Dušková, Barbora ; Nový, Vítězslav (oponent) ; Františák, Luboš (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce bylo navržení obytného souboru v lokalitě stávajících zahrádek mezi ulicemi Pastviny a Houškova v městské části Brno - Komín. Vzhledem k nerovnosti parcely jsem návrh rozdělila do tří částí. Ve spodní části, která má jen malé převýšení, jsem navrhla čtyři bytové domy, které mezi sebou svírají veřejné prostory. Ve druhé, prostřední části se nachází dva typy řadových domů a třetí část je díky svému prudkému svahu navržena pro dva terasové domy. Díky rozmanitosti bydlení si zde najdou místo všechny věkové kategorie i různé společenské vrstvy. Napojení na dopravu je vyřešeno od ulice Pastviny, která se napojuje na ulici Uhlířova. Na parcele jsou navrženy čtyři typy domů. Třípatrový bytový dům, dva různé dvoupatrové řadové domy a dva terasové domy. Vzhledem k převýšení se výšky bytových a rodinných domů zdají téměř podobné a tím pádem se na parcele nenachází žádná výšková dominanta. Domy přirozeně kopírují svažitý terén.
ResPublica/Civitas Socialis – Strachotín, l. p. 2017
Dušková, Barbora ; Ruller, Ivan (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Cílem projektu je návrh, který naplní potenciál místa, které se ukrývá za kostelní zdí. Návrh, který bude prospěšný nejen samotnému místu, ale i obci a návštěvníkům. Návrh, který oživí duch místa, ale přitom si zachová svoji intimní atmosféru. Samotný návrh zahrnuje bistro, galerii umění, ubytování se saunou a galerii vín. Celek tvořící tyto nové funkce spojuje rostlá farní zahrada navržená v Provence stylu.
Pohled na třídní klima v souvislosti se žákem s chronickým onemocněním
DUŠKOVÁ, Barbora
Diplomová práce se zabývá problematikou žáka s chronickým onemocněním a jeho vlivem na třídní klima. V teoretické části jsou zpracovány charakteristiky vybraných chronických onemocnění, dále základní informace o onemocnění v souvislosti s psychikou. Navazuje školní legislativa týkající se žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, téma školní třídy jako sociální skupiny a také základní informace týkající se klimatu třídy. V praktické části jsou zpracovány rozhovory s chronicky nemocnými žáky, jejich třídními učiteli a dotazníky, které vyplňovali spolužáci žáka s onemocněním. Výzkumné šetření se zaměřuje především na pocity žáka s chronickým onemocněním ve školním prostředí, postoje učitele k nemocnému žákovi a jeho dopadem na vzájemné vztahy v třídním kolektivu. Žáci s chronickým onemocněním, kteří se zúčastnili našeho výzkumného šetření nemají problém se začleněním se do třídního kolektivu.
Zrušení a vypořádání podílového spoluvlastnictví k nemovitým věcem
Dušková, Barbora ; Hendrychová, Michaela (vedoucí práce) ; Šustek, Petr (oponent)
Zrušení a vypořádání podílového spoluvlastnictví k nemovitým věcem Abstrakt Diplomová práce si klade za cíl vyložit a analyzovat platnou právní úpravu zrušení a vypořádání podílového spoluvlastnictví s aplikací na nemovité věci, a to v kontextu relevantní judikatury Nejvyššího soudu. Diplomová práce je zaměřena na nemovité věci z toho důvodu, že (obecně upravený) institut zrušení a vypořádání podílového spoluvlastnictví je v praxi využíván hlavně ve vztahu k nemovitým věcem. Z právních důvodů, jimiž lze podle platného práva zrušit a vypořádat podílové spoluvlastnictví, je pozornost věnována především rozhodnutí soudu. Bez povšimnutí ale není ponechán ani druhý z právních důvodů - dohoda o zrušení a vypořádání podílového spoluvlastnictví, která je (v souladu s principem autonomie vůle) upřednostňovaným právním důvodem zrušení a vypořádání podílového spoluvlastnictví. Z jednotlivých v úvahu přicházejících způsobů soudního vypořádání podílového spoluvlastnictví klade práce největší důraz na reálné rozdělení nemovité věci. Stranou nejsou ponechány ale ani další v úvahu přicházející způsoby soudního vypořádání podílového spoluvlastnictví, a sice rozdělení nemovité věci na jednotky, přikázání nemovité věci jednomu nebo několika spoluvlastníkům a nařízení prodeje nemovité věci v dražbě. Okrajová pozornost je v...
Diabetes mellitus 1. typu u žáků základních škol - vybrané společenskovědní aspekty
DUŠKOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se zabývá tím, jaké změny nastanou při záchytu diabetu mellitu I. typu u dítěte (mladšího i staršího) školního věku, jaký dopad má onemocnění na samotné dítě, jeho rodiče, blízké, zda to ovlivnilo jeho situaci ve škole. V teoretické části nastíním základní informace o metabolickém onemocnění diabetem mellitem I. typu a přiblížím opatření, která toto chronické onemocnění provází. Jak se mění život rodiny a obzvláště samotného pacienta. Jaká jsou možná úskalí a komplikace této nemoci a jaká opatření je vhodné nastolit ve škole a v mimoškolní péči o dítě. Cílem práce je zmapovat uvedená témata pomocí kazuistik. Jako metody budou uplatněny rozhovory s pacienty a dotazníky nebo rozhovory s jejich blízkými. Také považuji za významné odborné poznámky dětských diabetologů. Výstupem práce bude snaha o vyhledání možných zobecnění z různých pohledů na dané onemocnění. Individuální vnímání a prožívání jednotlivých respondentů.
Typologie klientů Domova pro seniory Bechyně
DUŠKOVÁ, Barbora
Tématem bakalářské práce je Typologie klientů Domova pro seniory Bechyně. Hlavním cílem bylo zjistit, jací klienti z pohledu zdravotně sociálních aspektů jsou v Domově pro seniory Bechyně nejtypičtější. Práce se skládá ze dvou částí, a to teoretické a výzkumné. Teoretická část by měla ukázat, jaký je nejtypičtější model klienta v Domově pro seniory Bechyně, a že adaptace seniora v domově pro seniory je velmi důležitá a neměla by se podceňovat. Poukazuje také na významnost spolupráce s rodinou, důležitost komunikace, saturování potřeb, péče a aktivizačních činností, které seniorovi mohou pomoci v tomto životním období. Výzkumná část byla zvolena metodou kvalitativního výzkumu prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru. Komunikační partneři byli vybráni z Domova pro seniory Bechyně. Jednalo se o 10 seniorů, jejichž kognitivní funkce byly zachovány natolik, aby byli schopni odpovídat v rámci rozhovoru. Jako doplňkovou metodu pro ucelení pohledu na vybranou problematiku byly realizovány rozhovory s 8 členy jak zdravotního, tak sociálního personálu. Výzkum proběhl ve dvou fázích. Nejdříve byl proveden předvýzkum, a poté samotný výzkum. Rozhovory byly nahrány na diktafon a doslovně přepsány. Získaná data byla vyhodnocena prostřednictvím metody vytváření trsů. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že typickým klientem Domova pro seniory Bechyně je většinou senior, kterému je 60 let a více, jenž má diabetes a trpí demencí. Většinou tito klienti přicházejí z rodinného prostředí, přičemž je důležité dbát na jejich adaptaci v novém prostředí, která by se neměla podceňovat. Získané poznatky a závěry bakalářské práce budou využity jako zpětná vazba pro Domov pro seniory Bechyně, kde byl výzkum realizován. Dále mohou být využity jako potencionální podklad pro další zkoumání nebo jako doplnění výukového materiálu při péči o seniora z pohledu zdravotně sociálních aspektů.
ResPublica/Civitas Socialis – Strachotín, l. p. 2017
Dušková, Barbora ; Ruller, Ivan (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Cílem projektu je návrh, který naplní potenciál místa, které se ukrývá za kostelní zdí. Návrh, který bude prospěšný nejen samotnému místu, ale i obci a návštěvníkům. Návrh, který oživí duch místa, ale přitom si zachová svoji intimní atmosféru. Samotný návrh zahrnuje bistro, galerii umění, ubytování se saunou a galerii vín. Celek tvořící tyto nové funkce spojuje rostlá farní zahrada navržená v Provence stylu.
Obytný soubor na ul. Pastviny v Brně - Komíně
Dušková, Barbora ; Nový, Vítězslav (oponent) ; Františák, Luboš (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce bylo navržení obytného souboru v lokalitě stávajících zahrádek mezi ulicemi Pastviny a Houškova v městské části Brno - Komín. Vzhledem k nerovnosti parcely jsem návrh rozdělila do tří částí. Ve spodní části, která má jen malé převýšení, jsem navrhla čtyři bytové domy, které mezi sebou svírají veřejné prostory. Ve druhé, prostřední části se nachází dva typy řadových domů a třetí část je díky svému prudkému svahu navržena pro dva terasové domy. Díky rozmanitosti bydlení si zde najdou místo všechny věkové kategorie i různé společenské vrstvy. Napojení na dopravu je vyřešeno od ulice Pastviny, která se napojuje na ulici Uhlířova. Na parcele jsou navrženy čtyři typy domů. Třípatrový bytový dům, dva různé dvoupatrové řadové domy a dva terasové domy. Vzhledem k převýšení se výšky bytových a rodinných domů zdají téměř podobné a tím pádem se na parcele nenachází žádná výšková dominanta. Domy přirozeně kopírují svažitý terén.
Dopravní a manipulační prostředky při zakládání zeleně
Dušková, Barbora
Bakalářská práce se zabývá charakteristikou jednotlivých skupin dopravní a manipulační techniky, analýzou dopravního cyklu a výběrem vhodné dopravní a manipulační techniky podle podmínek jejich využití. Charakterizuje devět skupin dopravních a manipulačních prostředků, z nichž byli vybráni čtyři zástupci -- multikára, malotraktor, traktor a nákladní automobil -- pro modelaci výpočtů dopravní výkonnosti. Dopravní výkonnost byla zjišťována nejen u různých typů dopravních prostředků, ale i na různých vzdálenostech a v odlišných podmínkách. Výsledky práce mohou být využity při plánování a výpočtu nákladů.
Partnerství mezi učitelem a žáky na ZŠ
DUŠKOVÁ, Barbora
DUŠKOVÁ, Barbora. Partnerství mezi učitelem a žáky na základní škole. České Budějovice: Jihočeská Univerzita v Českých Budějovicích, Fakulta pedagogická, Katedra pedagogiky a psychologie, 2011, 85 s. Vedoucí diplomové práce PhDr. Marta Franclová. Diplomová práce se věnuje tématu vzájemného vztahu mezi učitelem a žáky na základní škole. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část pojednává o změnách v českém školství po r. 1989 a zaměřuje se na vznik nových výchovně ? vzdělávacích cílů. Dále se teoretická část zabývá osobností učitele a jeho temperamentem, volbou učitelského povolání a požadavky na profesi učitele. V další řadě se pak věnuje vzájemnému vztahu mezi učitelem a žáky. V praktické části se autorka zaměřuje na výsledky výzkumu interakčního stylu učitele, který byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 DUŠKOVÁ, Bohumila
1 Dušková, Barbara
11 Dušková, Barbora
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.