Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Použití insightů (vhledů) v komerční komunikaci cílené na ženy
Dúbravská, Pavla ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Zadražilová, Dana (oponent) ; Přikrylová, Jana (oponent)
Komerční komunikace jsou často obviňovány ze stereotypizace zobrazování žen v reklamě. Na jednu stranu ženy do určité míry očekávají a vyžadují v reklamách "lepší a jednodušší svět". Ve většině případů se však ženy v komerčních komunikátech cítí zjednodušené. Z reklamní praxe i teorie je pro souznění značky a cílové skupiny, pro pocit porozumění, klíčový insight. Pokud je komunikace postavena na vhodně zvoleném insightu, spotřebitel se snáze otvírá komerčnímu sdělení, protože má pocit, že mu daná značka lépe rozumí. Hlavním cílem této práce tak je poskytnout vhled -- insight -- do myslí žen jako spotřebitelek a zjistit, jak ženy nazírají samy sebe v komerčních komunikátech. V rámci tohoto cíle jsou definovány dvě roviny, obecnější teoretická a konkrétnější praktická, které se poté promítly do stanovení dílčích cílů. Z dostupné zahraniční literatury je patrný důraz, jaký se na insight klade v odborné i praktické sféře komerčních komunikací. Postoj expertů a subjektů, jež s insighty pracují v České republice však nebyl dohledán. Prvním dílčím cílem bylo tedy zmapování postavení insightu v České republice. Výzkum byl proveden prostřednictvím 12-ti hloubkových rozhovorů. Ve výzkumu byli osloveni zadavatelé reklamy a odborníci z komunikačních a výzkumných agentur. V rámci hloubkových rozhovorů bylo potvrzeno, že insight je využíván při tvorbě komunikačních kampaní. Druhým dílčím úkolem této práce bylo zmapování u jaké reklamy mají české ženy pocit, že jim rozumí, jinými slovy je insightful. Povaha porozumění plné komunikace byla pro účely testování přeformulována do míry a způsobu ztotožnění s obsahem mediálním a komerčním. V první části tohoto výzkumu byly respondentky vyzvány, aby se samy zamyslely nad mediálním a komerčním obsahem, který v nich vyvolává pocit porozumění a ztotožnění. Výzkum měl také ověřit dvě hypotézy. H1: Stereotypy v reklamě ženy obtěžují. H2: Insighty vzniklé v zahraničí lze použít i na českém trhu. Data pro tuto část výzkumu byla sbírána formou dotazníkového šetření distribuovaného prostřednictvím online prostředí. Celkem bylo osloveno 200 respondentek. Jako výzkumný stimul byl vybrán formát televizní reklamy s potřebnými parametry. Bylo zjištěno, že ke ztotožňování se s mediálním obsahem docházelo skrze ztotožnění se s hlavní hrdinkou, ztotožnění se s reálnými situacemi, které prožívá a skrze humor. První hypotéza se v rámci testovaného vzorku nepotvrdila. Stereotypy v reklamě ženy neobtěžují. Druhá hypotéza se také nepotvrdila. Insighty vzniklé v zahraničí nelze automaticky použít na českém trhu. Existují národní rysy, kulturní odlišnosti, vývojová fáze daného trhu, které mohou silně ovlivnit přijetí či zamítnutí reklamy. Práce je dělena obsahově do 7dmi kapitol včetně úvodu a závěru. Přínos práce v teoretické rovině je viděn v zmapování tématu usilujícího o komplexní rekognoskaci dané problematiky. Praktický přínos je viděn v tom, jak práce hodnotí insighty, jejich tvorbu, ale také očekávání jednotlivých subjektů na trhu stran této problematiky.
Komparativní analýza konkurenceschopnosti zemí Visegrádské čtyřky
Šteflová, Šárka ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Dubravská, Pavla (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou konkurenceschopnosti zemí Visegrádské skupiny. Cílem této diplomové práce je provedení analýzy konkurenceschopnosti zemí Visegrádské skupiny - České republiky, Maďarska, Polska a Slovenska. Na základě dat dostupných z veřejných zdrojů a statistik bude zkoumáno, jak si země stojí v dnešním konkurenčním prostředí ve srovnání v rámci Visegrádské skupiny, a Evropské unie. Práce je rozdělena do tří kapitol. První teoretická část je věnována definici konkurenceschopnosti a metodám, jak lze měřit konkurenceschopnost státu. V druhé kapitole je představena Visegrádská skupina a její společné charakteristiky. V další části je práce zaměřena na makroekonomické ukazatele - inflaci, vládní dluh a HDP na osobu. Následně je analyzován zahraniční obchod a komoditní a teritoriální struktura vývozů za posledních deset let. Ve třetím kapitole je provedena analýza konkurenceschopnosti na základě produktivity práce, nákladů na práci, výdajů do vědy a výzkumu a úrovni terciárního vzdělání. Na závěr je zhodnocení konkurenceschopnosti V4 na základě indexu globální konkurenceschopnosti v roce 2011-2012.
Obchodní vztahy mezi Českou republikou a Ruskem s důrazem na kulturní odlišnosti
Mertinová, Nicole ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Dubravská, Pavla (oponent)
Tato práce analyzuje obchodní spolupráci mezi Českou republikou a Ruskou federací a hodnotí její smluvní zajištění v rámci bilaterálních vztahů i smluvních vztahů EU a RF. Dále charakterizuje ruské prostředí, základní kulturní rysy ruské společnosti a specifika obchodního jednání v Rusku.
Podpora exportu do zemí EU
Churaňová, Martina ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Dubravská, Pavla (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou vývoje exportu ČR od 90. let minulého století až do současnosti. V další části práce je charakterizován systém státní podpory exportu ČR s představením hlavních institucí a jejich hlavních činností a úloh v rámci podpory exportu ČR. V poslední kapitole je proveden rozbor aktuální Exportní strategie ČR pro období 2012-2020 s vymezením hlavních vizí, cílů a nástrojů k rozvoji a podpoře exportu ČR.
Praktická aplikace normy ISO 9001 v nevýrobním podniku
Pospíšilová, Zuzana ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Dúbravská, Pavla (oponent)
Tato práce analyzuje implementaci požadavků standardu ISO 9001:2008 ohledně dokumentace v mezinárodní společnosti poskytující služby. Na úvod je rozebrán význam standardu ISO 9001 a konkrétní požadavky na dokumentaci jakosti uvedené v normě. Analytická část se zabývá vývojem aplikace standardu v dokumentaci společnosti Germanischer Lloyd. Práce se zaměřuje zejména na rozsáhlý projekt revize firemní dokumentace jakosti, v rámci kterého byla vytvořena nová struktura dokumentace, přičemž dokumenty samotné byly aktualizovány a lépe přizpůsobeny uživatelům.
Konkurenceschopnost průmyslu ČR v EU
Kratochvíl, Jakub ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Dúbravská, Pavla (oponent)
Průmysl má v české ekonomice tradičně nezastupitelnou úlohu a jeho význam neklesá ani navzdory rostoucímu podílu služeb na HDP. Práce se tak zaměřuje na konkurenceschopnost českého průmyslu, jeho silné a slabé stránky a analýzu jednotlivých odvětví. Ukazuje se, že Česká republika je stále schopná konkurovat relativně nízkými náklady na práci, alespoň v porovnání s průměrem EU, avšak tato výhoda se pomalu vyčerpává. Pro další vývoj tak bude stěžejní rychlost, s jakou české firmy přejdou na kvalitativně vyšší stupeň fáze výroby, ve kterém jsou obchodní marže a přidaná hodnota větší. V práci jsou rovněž rozebrány teoretické aspekty hospodářské politiky a role státu v ní. Ze strategických dokumentů jsou zmíněny strategie Evropa 2020, vydaná Evropskou komisí, a strategie Zpět na vrchol, vydaná českým Ministerstvem průmyslu a obchodu.
The solution of the crisis in Ireland and Portugal: comparative analysis
Flešár, Martin ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Dúbravská, Pavla (oponent)
Cílem této bakalářské práce je popsat průběh dluhové krize v Irsku a Portugalsku, ve dvou zemích, které byly kromě Řecka nejvíce zasaženy současným vývojem a donuceny požádat o mezinárodní finanční pomoc. První kapitola zachycuje historické a ekonomické souvislosti, které formovaly dlouhodobý vývoj těchto ekonomik a jsou nezbytné pro správné pochopení dnešní situace. Druhá kapitola se zaměřuje na konkrétní příčiny vzniku krize, přičemž v Irsku analyzuje především realitní bublinu nafouknutou po přijetí eura a v Portugalsku zdůrazňuje dlouhodobé hledisko a přetrvávající strukturální problémy. Ve třetí kapitole jsou rozebrány podmínky poskytnutí mezinárodní půjčky spolu s plánovanými vnitrostátními opatřeními a na závěr je zhodnocena úspěšnost zavádění těchto politik a očekávaný vývoj v nejbližším období pro obě země.
Úloha státu v procesu otevírání ekonomiky ČR po roce 1990
Sluková, Zuzana ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Dúbravská, Pavla (oponent)
Bakálářská práce se zabývá otevíráním československého (později českého) trhu a úlohou státu v tomto procesu. V první části shrnuje úlohu státu v ekonomice a možnosti, jak může stát působit na ekonomické dění. Dále se práce věnuje základním krokům procesu transformace a popisuje jednotlivá opatření, jež bylo při otevírání ekonomiky nutné podniknout. V poslední části práce shrnuje efekty a dopady procesu transformace a otevření české ekonomiky na zahraničně obchodní vztahy a na vývoj mezinárodního obchodu České republiky. Závěrečná kapitola se také zabývá členstvím země v Evropské unii a s tím spojeným změnám, jež musely být v české ekonomice provedeny.
Vliv přímých zahraničních investic na rozvoj Olomouckého kraje. Analýza dopadu PZI na vybranou firmu v regionu.
Marek, Jakub ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Dúbravská, Pavla (oponent)
Závěrečná práce se zaměřuje na problematiku přímých zahraničních investic proudících do České republiky a na jejich dopady na výkonnost ekonomiky Olomouckého kraje a vybrané firmy v regionu. V první části práce je shrnuta teorie PZI s jejich základním členěním a možnými dopady na hostitelskou ekonomiku. Dále je diskutován historický vývoj PZI v ČR spolu s představením systému podpory jejich přílivu. Aplikační část práce se věnuje ekonomickému postavení, struktuře PZI a investičnímu prostředí Olomouckého kraje a analyzuje vliv PZI na vývoj vybraných makroekonomických ukazatelů. Poslední kapitola vyhodnocuje vstup zahraničního investora do vybrané firmy v regionu z hlediska nastalých kvalitativních změn v organizační struktuře a ekonomické výkonnosti firmy a přínosů pro kraj.
Transformace české ekonomiky - silné a slabé stránky
Tolkach, Vira ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Dúbravská, Pavla (oponent)
Cílem této práce je zhodnotit a analyzovat průběh transformace české ekonomiky a zejména dopad transfrormace na vývoj zahraničního obchodu a české ekonomiky. Práce je rozdělena do dvou částí. První část této práce by měla pomoci pochopit a charakterizovat proces transformace obecně. Je věnována především osvětlení jednotlivých transformačních kroků. Hlavní částí mé bakalářské práce je druhá kapitola. Cílem této kapitoly je provést analýzu vývoje zahraničního obchodu v souvislosti s procesem transformace a pokusit se zjistit, jak vývoj tohoto aspektu ovlivnil českou ekonomiku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.