Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Plynná paliva pro zážehové motory
Přibyl, Zdeněk ; Czakó, Alexander (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
V bakalářské práci je zhotoven přehled alternativních plynných paliv pro zážehové spalovací motory. U těchto paliv jsou uvedené jejich vlastnosti a výroba, nejdůležitější komponenty vozidel, infrastruktura čerpacích stanic. U jednotlivých paliv jsou zhodnoceny jejich vlastnosti a parametry. U CNG je provedeno srovnání s naftou. V závěru této bakalářské práce je naznačeno využití plynných paliv v budoucnu
Návrh testovacího stavu pro vývoj ozubení pro automobilové aplikace
Běloušek, Ondřej ; Řehák, Kamil (oponent) ; Czakó, Alexander (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje návrhu měřicího stavu sloužícího k posouzení vibro-akustických projevů ozubených kol automobilové převodovky. V teoretické části jsou shrnuty poznatky týkající se principu vzniku vibrací při záběru ozubení se zaměřením na chybu převodu jako důležitého ukazatele. Následuje popis experimentálního přístupu pro zjištění tohoto parametru a zhodnocení využívaných koncepcí pro jeho měření. Na základě rešerše byl vypracován vlastní koncepční návrh uzavřené smyčky toku krouticího momentu, který umožňuje měřit statickou chybu převodu ozubeného páru kol o různých velikostech a při nerovnoběžnosti hřídelí pro definovaný provozní rozsah otáček a zátěžného momentu. Představeny jsou vývojové fáze měřicího stolu, který je stěžejní komponentou nesoucí jednotlivé prvky měřicí smyčky, a které byly podrobeny modálním analýzám v programu ANSYS Workbench. Součástí návrhu je popis zásadních komponent umožňujících měření a deformačně-napěťová analýza předpínacího mechanismu. Zahrnuto je rovněž posouzení bezpečnosti kritických míst vybrané hřídele, u které je porovnán analytický přístup s numerickým MKP výpočtem.
Výpočtové modely dynamiky převodových ústrojí
Czakó, Alexander ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá zhrnutím poznatkov o výpočtovom modelovaní dynamiky prevodových ústrojenstiev. Modelovanie dynamiky má rozdielne stupne zložitosti. Od modálnej, harmonickej analýzy riešenej v MKP až po vytváranie virtuálneho prototypu v MBS prostredí. V úvode sú uvedené základy analytickej dynamiky a mechanického kmitania, ktoré sú základom jednotlivých analýz. Popísané sú aj zdroje vibrácii v prevodových ústrojenstvách.
Mechanické ztráty pohonných jednotek moderních automobilů
Vaňkátová, Kateřina ; Czakó, Alexander (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou mechanických ztrát ve spalovacích motorech osobních automobilů. V následujících kapitolách jsou popsány původ a mechanismus vzniku mechanických ztrát, oblasti jejich vzniku nejen v samotném motoru, ale také v příslušenství poháněném motorem. Dále práce shrnuje současné poznání v oblasti snižování mechanických ztrát a metody určování ztrát motorů již během jejich vývoje. Úkolem práce je seznámit čtenáře nejen s problematikou vzniku mechanických ztrát, ale i s jejich významným negativním dopadem.
Stanovení chyby převodu u čelního ozubení s šikmými zuby
Czakó, Alexander ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa primárne zaoberá problematikou chyby prevodu, ktorá je jedným z dominantných zdrojov vibrácií ozubených súkolí a prevodových ústrojenstiev. Vibrácie následne generujú hluk, na ktorý sa kladú čoraz prísnejšie nároky naprieč priemyslom, automobilový nevynímajúc. Ukazuje sa, že znižovanie peak-to-peak hodnoty chyby prevodu má priaznivý vplyv na vibro-akustické vlastnosti ozubených kolies a súkolí. Táto práca sa zaoberá stanovením chyby prevodu pri statických podmienkach, keďže súkolie s malou statickou chybou prevodu je dobrým predpokladom pre malú chybu prevodu aj pri dynamických účinkoch. Výsledné hodnoty chyby prevodu možno ovplyvniť už pri návrhu makro-geometrie ozubenia. Vhodné je ďalej na ozubenie aplikovať mikro-geometrické úpravy – modifikácie zubov. Z tohto dôvodu sa rešeršná časť práce venuje teoretickým poznatkom najmä o geometrii ozubených kolies, modifikáciách zubov a celkovo o chybe prevodu a jej stanovení. Chybu prevodu je možné stanoviť viacerými spôsobmi, vrátane technického experimentu. Z časových a finančných dôvodov to však nie je vždy možné, a preto sa ponúka možnosť použitia numerických simulácií. V tejto práci je použitý prístup pomocou deformačne-napäťovej kvázi-statickej kontaktnej analýzy využívajúci metódu konečných prvkov v softwari Ansys Workbench. Výhodou je o. i. dobrá porovnateľnosť výsledkov. Vstupom do MKP analýzy je 3D CAD geometria – v tomto prípade sa konkrétne jedná o čelné súkolie so šikmým ozubením. Model tohto súkolia je vytvorený v programe PTC Creo plne parametricky, a tak je možné zmenou vstupných parametrov vygenerovať ľubovoľné konfigurácie súkolí, čo výrazne šetrí čas. V závere tejto diplomovej práce je vyhodnotená deformačne-napäťová analýza rôznych konfigurácií súkolí, so zreteľom na redukované napätie a kontaktný tlak. Ďalej je z MKP analýz stanovená statická chyba prevodu – jej priebehy a peak-to-peak hodnoty – pre rôznu geometriu kolies, vrátane modifikácií zubov, a pre rôzne zaťažujúce točivé momenty. V neposlednom rade sú vyhodnotené vplyvy jednotlivých súčiniteľov záberu a osovej vzdialenosti.
Konstrukční návrh navíjecího mechanismu pro ruční jeřáb
Kolínek, Jakub ; Czakó, Alexander (oponent) ; Rekem, Jakub (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem navíjecího mechanismu historického ručního jeřábu JŽ 600. Práce pojednává nejen o samotném návrhu, ale také poskytuje obecný přehled ručních jeřábů používaných v dnešní době. Práce dále řeší popis jednotlivých komponentů ručního jeřábu, jejich funkci a požadavky na ně kladené. K vytvoření finálního návrhu přispělo více konceptů, které byly upravovány tak, aby finální návrh byl funkční, splňoval všechny bezpečnostní požadavky vycházející z norem a zároveň nebyl složitý a předimenzovaný. Pro pevnostní ověření součástí složitého tvaru byla použita metoda konečných prvků. Výsledkem této práce je funkční návrh navíjecího mechanismu, který bude využitý k rekonstrukci nekompletního jeřábu JŽ600.
Návrh testovacího stavu pro vývoj ozubení pro automobilové aplikace
Běloušek, Ondřej ; Řehák, Kamil (oponent) ; Czakó, Alexander (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje návrhu měřicího stavu sloužícího k posouzení vibro-akustických projevů ozubených kol automobilové převodovky. V teoretické části jsou shrnuty poznatky týkající se principu vzniku vibrací při záběru ozubení se zaměřením na chybu převodu jako důležitého ukazatele. Následuje popis experimentálního přístupu pro zjištění tohoto parametru a zhodnocení využívaných koncepcí pro jeho měření. Na základě rešerše byl vypracován vlastní koncepční návrh uzavřené smyčky toku krouticího momentu, který umožňuje měřit statickou chybu převodu ozubeného páru kol o různých velikostech a při nerovnoběžnosti hřídelí pro definovaný provozní rozsah otáček a zátěžného momentu. Představeny jsou vývojové fáze měřicího stolu, který je stěžejní komponentou nesoucí jednotlivé prvky měřicí smyčky, a které byly podrobeny modálním analýzám v programu ANSYS Workbench. Součástí návrhu je popis zásadních komponent umožňujících měření a deformačně-napěťová analýza předpínacího mechanismu. Zahrnuto je rovněž posouzení bezpečnosti kritických míst vybrané hřídele, u které je porovnán analytický přístup s numerickým MKP výpočtem.
Mechanické ztráty pohonných jednotek moderních automobilů
Vaňkátová, Kateřina ; Czakó, Alexander (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou mechanických ztrát ve spalovacích motorech osobních automobilů. V následujících kapitolách jsou popsány původ a mechanismus vzniku mechanických ztrát, oblasti jejich vzniku nejen v samotném motoru, ale také v příslušenství poháněném motorem. Dále práce shrnuje současné poznání v oblasti snižování mechanických ztrát a metody určování ztrát motorů již během jejich vývoje. Úkolem práce je seznámit čtenáře nejen s problematikou vzniku mechanických ztrát, ale i s jejich významným negativním dopadem.
Plynná paliva pro zážehové motory
Přibyl, Zdeněk ; Czakó, Alexander (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
V bakalářské práci je zhotoven přehled alternativních plynných paliv pro zážehové spalovací motory. U těchto paliv jsou uvedené jejich vlastnosti a výroba, nejdůležitější komponenty vozidel, infrastruktura čerpacích stanic. U jednotlivých paliv jsou zhodnoceny jejich vlastnosti a parametry. U CNG je provedeno srovnání s naftou. V závěru této bakalářské práce je naznačeno využití plynných paliv v budoucnu
Stanovení chyby převodu u čelního ozubení s šikmými zuby
Czakó, Alexander ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa primárne zaoberá problematikou chyby prevodu, ktorá je jedným z dominantných zdrojov vibrácií ozubených súkolí a prevodových ústrojenstiev. Vibrácie následne generujú hluk, na ktorý sa kladú čoraz prísnejšie nároky naprieč priemyslom, automobilový nevynímajúc. Ukazuje sa, že znižovanie peak-to-peak hodnoty chyby prevodu má priaznivý vplyv na vibro-akustické vlastnosti ozubených kolies a súkolí. Táto práca sa zaoberá stanovením chyby prevodu pri statických podmienkach, keďže súkolie s malou statickou chybou prevodu je dobrým predpokladom pre malú chybu prevodu aj pri dynamických účinkoch. Výsledné hodnoty chyby prevodu možno ovplyvniť už pri návrhu makro-geometrie ozubenia. Vhodné je ďalej na ozubenie aplikovať mikro-geometrické úpravy – modifikácie zubov. Z tohto dôvodu sa rešeršná časť práce venuje teoretickým poznatkom najmä o geometrii ozubených kolies, modifikáciách zubov a celkovo o chybe prevodu a jej stanovení. Chybu prevodu je možné stanoviť viacerými spôsobmi, vrátane technického experimentu. Z časových a finančných dôvodov to však nie je vždy možné, a preto sa ponúka možnosť použitia numerických simulácií. V tejto práci je použitý prístup pomocou deformačne-napäťovej kvázi-statickej kontaktnej analýzy využívajúci metódu konečných prvkov v softwari Ansys Workbench. Výhodou je o. i. dobrá porovnateľnosť výsledkov. Vstupom do MKP analýzy je 3D CAD geometria – v tomto prípade sa konkrétne jedná o čelné súkolie so šikmým ozubením. Model tohto súkolia je vytvorený v programe PTC Creo plne parametricky, a tak je možné zmenou vstupných parametrov vygenerovať ľubovoľné konfigurácie súkolí, čo výrazne šetrí čas. V závere tejto diplomovej práce je vyhodnotená deformačne-napäťová analýza rôznych konfigurácií súkolí, so zreteľom na redukované napätie a kontaktný tlak. Ďalej je z MKP analýz stanovená statická chyba prevodu – jej priebehy a peak-to-peak hodnoty – pre rôznu geometriu kolies, vrátane modifikácií zubov, a pre rôzne zaťažujúce točivé momenty. V neposlednom rade sú vyhodnotené vplyvy jednotlivých súčiniteľov záberu a osovej vzdialenosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.