Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metody sledování prezenčních výpůjček ve vybraných knihovnách
Chržová, Michaela ; Římanová, Radka (vedoucí práce) ; Pavlásková, Eliška (oponent)
Metody sledování prezenčních výpůjček ve vybraných knihovnách v České republice Michaela Chržová Abstrakt (česky) Práce je zaměřena na sledování využívanosti prezenčního knihovního fondu na příkladech konkrétních knihoven. Práce představuje pojem prezenční výpůjčka a další základní pojmy a uvádí je do souvislostí s poskytováním výpůjčních služeb uživatelům/kám, s organizací knihovních fondů a se zpřístupňováním dokumentů v knihovnách. Samostatná kapitola rozebírá zpětnou vazbu v knihovnách. Tato část charakterizuje podstatu zpětné vazby a popisuje metody využívané a vhodné ke sledování prezenčních výpůjček v knihovnách. Věnuje se také průzkumům, které na toto téma proběhly v minulosti v České republice i v zahraničí. Praktická část práce je věnována vlastnímu průzkumu. Průzkum sledování prezenčních výpůjček v knihovnách v České republice byl proveden formou dotazníkového šetření, jehož výsledky jsou vyhodnoceny a popsány v této bakalářské práci. Na příkladech konkrétních knihoven jsou popsány praktické možnosti využití údajů získaných sledováním prezenčních výpůjček v akvizici i budování a organizaci fondů. Výsledkem práce je zmapování metod sledování prezenčních výpůjček ve vybraných knihovnách v České republice.
Hate speech - případová studie
Chržová, Michaela ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Souček, Martin (oponent)
(česky) Diplomová práce si klade za cíl zjistit, zda je v diskusích, kde uživatelé vystupují anonymně, vyšší výskyt vulgarit než v neanonymních diskusích. Text práce představuje pojem anonymita a pojem hate speech a uvádí je do kontextu prostředí internetu a internetových diskusí. Jednotlivé jevy a jejich souvislosti jsou prezentovány pomocí vybraných relevantních studií. Práce se dotýká také problematiky přítomnosti konfliktního tématu v diskusích jako potenciálního faktoru ovlivňujícího jejich povahu. Na teoretickou část navazuje vlastní výzkum, který je nejprve uveden popisem metodologie a přípravou šetření a následně prezentuje výsledky a jejich interpretaci. Výzkum analyzuje vzorek 1200 diskusních komentářů rozdělených do dvou skupin - anonymní a neanonymní. Jedná se o komentáře u článků na zpravodajských webových stránkách. Výsledky pak popisují nejen vliv anonymity na míru zdvořilosti ve vyjadřování diskutujících, ale i vliv přítomnosti konfliktního tématu. Interpretace výsledků zahrnuje také porovnání se zahraničním výzkumem (Santana, 2014).
Metody sledování prezenčních výpůjček ve vybraných knihovnách
Chržová, Michaela ; Římanová, Radka (vedoucí práce) ; Pavlásková, Eliška (oponent)
Metody sledování prezenčních výpůjček ve vybraných knihovnách v České republice Michaela Chržová Abstrakt (česky) Práce je zaměřena na sledování využívanosti prezenčního knihovního fondu na příkladech konkrétních knihoven. Práce představuje pojem prezenční výpůjčka a další základní pojmy a uvádí je do souvislostí s poskytováním výpůjčních služeb uživatelům/kám, s organizací knihovních fondů a se zpřístupňováním dokumentů v knihovnách. Samostatná kapitola rozebírá zpětnou vazbu v knihovnách. Tato část charakterizuje podstatu zpětné vazby a popisuje metody využívané a vhodné ke sledování prezenčních výpůjček v knihovnách. Věnuje se také průzkumům, které na toto téma proběhly v minulosti v České republice i v zahraničí. Praktická část práce je věnována vlastnímu průzkumu. Průzkum sledování prezenčních výpůjček v knihovnách v České republice byl proveden formou dotazníkového šetření, jehož výsledky jsou vyhodnoceny a popsány v této bakalářské práci. Na příkladech konkrétních knihoven jsou popsány praktické možnosti využití údajů získaných sledováním prezenčních výpůjček v akvizici i budování a organizaci fondů. Výsledkem práce je zmapování metod sledování prezenčních výpůjček ve vybraných knihovnách v České republice.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.