Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Reambulace podrobné inženýrskogeologické mapy v údolí Motolského potoka v Praze
Koretz, Michal ; Kudrna, Zdeněk (vedoucí práce) ; Chmelař, Radovan (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na reambulaci podrobné inženýrskogeologické mapy zájmového území v měřítku 1 : 5 000. Práce se zabývá územím vymezeným čtyřmi body v souřadnicovém systému JTSK - Křovák: x1= -749 300, y1= -1 043 400; x2= -745 900, y2= -1 043 400; x3= -749 300, y3= -1 044 500; x4= -745 900, y4= -1 044 500. V rešeršní části je sestavena charakteristika mapovaného území z hlediska geomorfologického členění, klimatických, geologických, hydrogeologických a geodynamických poměrů. Praktická část této práce je rozdělena na čtyři hlavní části: inženýrskogeologická mapa, hydrogeologická mapa, mapa mocnosti pokryvných útvarů a mapa dokumentačních bodů. Dalším výstupem práce je geologický řez. Reambulace podrobné inženýrskogeologické mapy zájmového území přinesla nové poznatky ve vymezení výskytu kvartérních a antropogenních uloženin, zejména o skládkách a navážkách, a o stavu sesuvných území.
Inženýrskogeologický průzkum v jednotlivých etapách výstavby metra trasy A v Praze
Honzejková, Andrea ; Rout, Jiří (vedoucí práce) ; Chmelař, Radovan (oponent)
Diplomová práce se zabývá realizací inženýrskogeologického průzkumů pro stavbu trasy metra A v Praze, zejména zhodnocením metodiky v jednotlivých etapách, během její 45 leté historie budování. V průběhu výstavby se měnila jak technologie výstavby, tak přístup k zajišťování inženýrskogeologických podkladů pro zpracování projektu. Základem práce je důkladné prostudování archivních podkladů doplněných o terénní dokumentaci a hodnocení horninového masivu na skalních výchozech. Součástí práce bylo představení stručné historie budování trasy metra A s charakteristikou všech využitých technologií ražby, které se v čase měnily. Byly zhodnoceny inženýrskogeologické poměry v trase doplněny o přehledný podélný profil celé trasy A. Cílem práce bylo posouzení vývoje metodiky průzkumu, která se změnila mírně, a tak jsou patrné rozdíly mezi průzkumy prováděné v minulosti a v současnosti. V čase došlo k vývoji metod ražby, na jejich základě došlo ke změně požadavků v rámci průzkumných sond a mechanických a technologických zkoušek. Dále došlo k využívání nových metod v rámci geofyzikálního nebo karotážního měření v závislosti na samotném vývoji metod. Klíčová slova: metro, inženýrskogeologický průzkum, etapovitost prací, metodika průzkumu, technologie ražby
Reambulace podrobné inženýrskogeologické mapy v údolí Motolského potoka v Praze
Koretz, Michal ; Kudrna, Zdeněk (vedoucí práce) ; Chmelař, Radovan (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na reambulaci podrobné inženýrskogeologické mapy zájmového území v měřítku 1 : 5 000. Práce se zabývá územím vymezeným čtyřmi body v souřadnicovém systému JTSK - Křovák: x1= -749 300, y1= -1 043 400; x2= -745 900, y2= -1 043 400; x3= -749 300, y3= -1 044 500; x4= -745 900, y4= -1 044 500. V rešeršní části je sestavena charakteristika mapovaného území z hlediska geomorfologického členění, klimatických, geologických, hydrogeologických a geodynamických poměrů. Praktická část této práce je rozdělena na čtyři hlavní části: inženýrskogeologická mapa, hydrogeologická mapa, mapa mocnosti pokryvných útvarů a mapa dokumentačních bodů. Dalším výstupem práce je geologický řez. Reambulace podrobné inženýrskogeologické mapy zájmového území přinesla nové poznatky ve vymezení výskytu kvartérních a antropogenních uloženin, zejména o skládkách a navážkách, a o stavu sesuvných území.
Využití stereografických metod při hodnocení stability skalních masivů
Suchomelová, Leona ; Drozd, Karel (vedoucí práce) ; Chmelař, Radovan (oponent) ; Bohátková, Lucie (oponent)
Práce předkládá použití stereografických metod pro příklady z mechaniky hornin. Vysvětluje stereografické principy, použití Wulfových sítí, předkládá řešení dále využitých geometrických úloh konstrukčně i pomocí Wulfových sítí a vysvětluje použití stereografické metody při řešení stability skalních svahů. Práce může posloužit jako skripta pro studenty Inženýrské geologie pro předmět Mechanika hornin. Praktická část práce obsahuje měření diskontinuit na zářezu dálnice D1 blízko obce Lensedly a vyšetřuje výskyt nestabilních klínových bloků.
Construction of a purpose-built engineering geological map M 1:5000 of a selected area of Prague-Radlice elaborated on the basis of detailed field mapping
Roháč, Jakub ; Kycl, Petr (vedoucí práce) ; Chmelař, Radovan (oponent)
This work deals with constructing a detailed purpose-built engineering geological 1:5000 map of a part of Prague 5, where the tunnel of "Radlická radiála" will be excavated. This radial is designed to connect the motorway ring with the street circuit. The mapped territory is sparsely built-up, only a small part of the area on the north-east side is covered by single-family houses, on the west side there is an old brick-kiln. The subsoil is made up of paleozoic rocks which are covered with rocks from the cretaceous and quaternary age. The map is primarily designed as exposed. It was constructed using archive materials but also a detailed terrain mapping. In the work I describe the geological, engineering geological and hydrogeological conditions of the area and I create a purpose-built engineering geological map and a map of documentation points. The engineering geological map serves only as a reference base. The realization of tunnel construction will require a detailed engineering geological research.

Viz též: podobná jména autorů
1 Chmelař, Radek
2 Chmelař, René
4 Chmelař, Roman
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.