Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza specifik územního plánování v Německu a České republice: Komparace měst Regensburg a Hradce Králové
Chlumská, Šárka ; Černá Silovská, Hana (vedoucí práce) ; Jílek, Petr (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na systémy prostorového a územního plánování v České republice a Spolkové republice Německo. Cílem práce je identifikovat shody a rozdíly v systémech a demonstrovat je na konkrétních územních plánech dvou měst obou států. Teoretická část práce je zaměřena na definování základních pojmů, jako jsou prostorové a územní plánování nebo udržitelný rozvoj. Nastiňuje koncepci prostorového plánování v Evropské unii. Do praktické části spadá prostorové a územní plánování v České republice na příkladu města Hradce Králové a ve Spolkové republice Německo na příkladu města Regensburgu. V rámci praktické části práce je provedena komparace systémů prostorového a územního plánování obou zemí a komparace konkrétních územních plánů měst. Teoretická a praktická část práce se obsahově logicky prolínají. Práce přináší do českého prostředí informace o fungování územního plánování v bavorském regionu, odhaluje klíčové rozdíly v obou systémech, a to jak v obecné, tak i konkrétní rovině. Ukazuje možná překvapivě vysoký počet shodných znaků systémů obou stran.
Socioekonomická analýza města Jičína s důrazem na kulturní a společenský život
Chlumská, Šárka ; Michlová, Radka (vedoucí práce) ; Tomešová, Jana (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na socioekonomickou analýzu města Jičína, s důrazem na kulturní a společenský život ve městě. Cílem práce je definovat potenciál umělé pohádkové tradice spjaté s městem, zachytit jeho společenský a finanční přínos pro město i jednotlivé podnikatelské subjekty. Práce zpracovává finanční i nepeněžní efekt kulturních akcí a navrhuje možnosti dalšího potencionálního rozvoje kulturních aktivit. Výstupem práce je zjištění, že uměle vytvořená tradice města, jako města pohádek, přináší městu a velkým podnikatelským subjektům převážně nepeněžní přínos v podobě vyšší společenské a etické prestiže. Malým podnikatelským subjektům, především těm, které sídlí v centru konání kulturních akcí, naopak přináší finanční přínos v podobě vyšších tržeb a vyššího počtu zákazníků. Z práce vyplývá, že realizace navrhovaných možností rozvoje by více využila pohádkový potenciál města a navýšila by výnosy i nepeněžní přínosy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.