Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Online kampaň českých politických aktérů k volbám do Evropského parlamentu 2019
Chejn, Tomáš ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
V této práci se budeme věnovat on-line politické komunikaci na sociální síti Facebook u 8 lídrů českých kandidátek během kampaně k volbám do Evropského parlamentu 2019. Ve čtvrtém věku politické komunikace patří on-line kampaně ke stěžejním nástrojům v boji o voličskou přízeň. Volby do Evropského parlamentu přitom dlouhodobě trpí rostoucím nezájmem elektorátu, což se projevuje v trendu klesající volební účasti, a to jak v měřítku celoevropském, tak i v českém. Výzkum je založen na teoretických koncepcích hlavních funkcí on-line předvolebních kampaní ve čtvrtém věku politické komunikace, podle kterých mezi tyto funkce patří právě mobilizace elektorátu k další politické participaci. Dále čerpáme z teorie Karlheinze Reifa a Hermanna Schmitta o volbách druhého řádu, podle kterých kampaním k evropským volbám vládnou spíše témata domácího politického systému a volby plní funkci referenda o vládě členské země. V poslední řadě vycházíme z teorie o mainstreamizaci euroskepticismu od Paula Taggarta a Alexandera Szczerbiaka, podle kterých dnes patří euroskepticismus k atraktivním mainstreamovým tématům, které lze nalézt u politických subjektů napříč celým ideologickým spektrem. Cílem výzkumu je ověřit a zmapovat, zda a jakým způsobem budou zkoumaní lídři využívat mobilizační funkci on-line kampaně. Z...
Třetí strany a jejich programy v politickém systému USA
Chejn, Tomáš ; Kotábová, Věra (vedoucí práce) ; Dopieralla, Jakub (oponent)
V práci se budeme věnovat fenoménu amerického politického systému, třetích stran a jejich programů. Spojené státy americké jsou typickým příkladem prezidentského a dvoustranického systému, a tudíž jsou třetí strany poněkud spoře zastoupeným tématem. Přestože jsou v některých případech poměrně schopné zamíchat s výsledky prezidentských voleb, nebo mít efektivní vliv na změny v programech hlavních politických stran a podle každoročního průzkumu Gallupova ústavu je 60 % američanů nakloněno představě třetí silné strany v americké politice. V našem výzkumu se budeme soustředit na pět amerických třetích stran a jejich programové platformy. Průzkum je založen na teoretickém přístupu k americkým hlavním stranám, které jsou, díky systému dvou stran a většinovému volebnímu systému, nuceny rozšířit rozsah svých platforem, aby získali širokou podporu voličů ve velmi diverzifikovaném elektorátu. Oproti tomu třetí strany jsou typické svým specifickým zaměřením na konkrétní problém, který byl zpravidla ignorován hlavními stranami. Naše hypotéza je, že pokud chtějí třetí strany získat relevantní podporu elektorátu, jejich programová platforma by měla mít, vedle specifického zaměření, také podobný rozsah jako agendy hlavních stran. Zároveň pokud chtějí získat pozornost elektorátu pomocí svého specifického zaměření,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.