Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Stanovení modálních charakteristik celokompozitového křídla s využitím MKP metod
Churý, Tomáš ; Cejpek, Jakub (oponent) ; Šplíchal, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá vypracováním podrobného MKP modelu celokompozitního křídla kluzáku a následně provedení redukce vytvořeného MKP modelu na nosníkový model. U vytvořených modelů jsou vypočítány vlastní frekvence, tvary kmitání křídla a následně porovnány získané výsledky analýz obou modelů.
Aerodynamické vlastnosti leteckých profilů
Foltýn, Pavel ; Cejpek, Jakub (oponent) ; Koutník, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje vliv geometrických charakteristik leteckého profilu na jeho aerodynamické vlastnosti. V první části práce je definován letecký profil, jsou zde popsány jeho geometrické charakteristiky, vznik aerodynamických sil a také je popsáno proudění okolo profilu. Druhá část práce se zabývá vlivem geometrie profilu na jeho aerodynamické vlastnosti. To je ukázáno na profilech NACA čtyřmístné a šestimístné série, na jejich vztlakových a momentových čárách a polárách. Poslední část práce popisuje aerodynamické tunely a měření v nich. Práce se zaměřuje na měření sil a momentů pomocí aerodynamických vah a na měření statického a celkového tlaku. Měření rychlosti je zaměřeno na laserovou dopplerovskou anemometrii, žárovou anemometrii a PIV metodu. Velmi stručně jsou ukázány vybrané metody vizualizace proudění. Je zde také ukázáno porovnání charakteristik profilů získaných měřením v aerodynamickém tunelu a numerickou simulací v programu Xfoil.
Analysis of Aeronautical Composite Structures under Static Loading
Cejpek, Jakub ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Cabrnoch, Bohuslav (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Relatively large number of private companies in the Czech Republic are producing light sport aircraft. Significant number of these airplanes use composite landing gear springs. These springs are either smaller parts that absorb energy (nose and tail gear springs) or they can be used for the main landing gear. All these types of springs share very similar characteristics: they are made mostly of unidirectional composite of significant thickness, the main loading character is bending moment and large deformations are expected. In fact the wing main spar shares similar characteristic. How are these products designed and analysed? Generally there are two possibilities. First possible way, to design such product, is to make just a simple analysis (closed-form solution, perhaps some spreadsheet table). The drawbacks of this method are limited capabilities and inflexible application. Second option is to perform an analysis study, perhaps even optimization loops in a professional dedicated finite element program. Of course the drawback is the price (for the program and for the engineer). This dissertation thesis aims to develop a computer program, that will offer third possibility: thorough analysis of given products without expensive software. This program will simplify and speed up the design and strength analysis. It will allow user to quickly test different variants. Specifics of the targeted products (such as large deformations, local through-thickness stress concentrations and wrap plies) will be taken into account. From the user's point of view the program should be simple to work with. Minimum input data with clear graphical user interface layout ensures comfortable use. Having a stand alone program (executable without any supplementary software) improves the distribution potential.
Návrh raketového motoru
Cejpek, Jakub ; Konečný,, Pavel (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout raketový motor na tuhou pohonnou hmotu s dostatečným výkonem pro vynesení zátěže o hmotnosti 500 gramů do výšky 1500 metrů. A dále navrhnout základní uspořádání rakety, která by tento motor využila. Návrh motoru se řeší nejprve teoreticky. Tedy bez ohledu na dostupnost konstrukčního materiálu, paliva a výrobních technologií. Po vyřešení této teoretické části je na se v řešení zohlední dostupnost výše zmíněných prostředků. To znamená nejprve určit vhodné a dostupné palivo a podle parametrů tohoto paliva přepracovat konstrukci motoru v závislosti na dostupných konstrukčních materiálech a výrobních prostředcích.
Aplikace sendvičové konstrukce na formulový vůz
Žídek, Tomáš ; Cejpek, Jakub (oponent) ; Löffelmann, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá aplikací sendvičové konstrukce na vůz Formule Student, který nahradí stávající trubkový rám při splnění požadavků FSAE. Úvodní část práce popisuje mezinárodní soutěž Formule Student včetně týmu TU Brno Racing. Poté jsou uvedeny důležitá pravidla pro konstrukci rámů a kompozitních monokoků. Pro zvolenou technologii výroby jsou zjištěny pevnostní parametry potahů z uhlíkových a hybridních vláken. Další část práce pojednává o návrhu sendvičového panelu za využití analytického výpočtu pro určení jeho ohybové tuhosti. Na základě těchto návrhů jsou provedeny tříbodové ohybové a smykové zkoušky. Pomocí MKP simulace je zjištěna torzní tuhost trubkového rámu a koncepce monokoku z navržených sendvičových panelů. Závěr práce je věnován shrnutí získaných poznatků a možnému postupu výroby monokoku.
Možnosti analýz progresivního porušování kompozitních materiálů metodou konečných prvků
Častulík, Lubomír ; Cejpek, Jakub (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi analýzy progresivního porušování vrstvených kompozitních stěn a desek. Nejprve je uveden teoretický úvod do mechaniky kompozitních materiálů. Následně se práce zabývá popisem druhů mechanismů porušování, včetně kritérií porušení, které je při výpočtu možné použít k jejich matematickému popisu. Poté je uvedena nezbytná teorie k pochopení iteračního výpočtu při progresivním porušování laminátů. Na závěr pak aplikace získaných poznatků k analýze modelu vzorku pro tahovou zkoušku. Tato analýza byla provedena s využitím programů MSC Patran/Nastran.
Vývoj raketových motorů
Marcinko, Peter ; Cejpek, Jakub (oponent) ; Koštial, Rostislav (vedoucí práce)
Táto práca popisuje vývoj raketových motorov od prvých rakiet až po súčasnosť. Práca je rozdelená do na tri základné časti. Prvá časť popisuje základné fyzikálne princípy, ktorými sa musí raketa počas letu riadiť. Druhá časť popisuje základné rozdelenie raketových motorov a typy používaných pohonných látok. V poslednej časti sa práca zameriava na ruský, americký a európsky raketový program. Popisuje základné typy kozmických rakiet s uvedením používaných motorov.
Přehled vývoje kosmických raketoplánů
Kapoun, Tomáš ; Cejpek, Jakub (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce formou studie mapuje historicko-technický vývoj raketoplánů od jejich počátku až po současnost. V úvodu jsou raketoplány rozděleny do kategorií a následně jsou přiblíženy důvody vzniku těchto strojů. Druhá část se věnuje již samotnému vývoji a jednotlivým konstrukcím nejen USA a SSSR, ale přibližuje vývoj raketoplánu i v Evropě a Japonsku. Předposlední kapitola popisuje dvě tragické havárie raketoplánů USA a jejich příčiny. Poslední částí práce je závěr spolu s předpokládaným vývojem kosmonautiky v blízké budoucnosti.
Hydraulicko-elektrický systém zajišťující paralelitu chodu beranu vůči stolní desce hydraulického lisu
Ošlejšek, Jan ; Ing.Jiří Cejpek (oponent) ; Foller, Bronislav (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh konstrukce a výpočet mechanismu, který zajistí paralelitu chodu beranu a přestavování polohy beranu vůči stolní desce svislého hydraulického lisu. První část práce se věnuje návrhovým výpočtům rámu svislého hydraulického lisu. Druhá část je zaměřena na návrhový výpočet beranu a pracovních válců. Třetí část řeší návrh a konstrukci polohovacího hydraulicko – elektrického systému. Závěrečná čtvrtá část analyzuje konstrukci lisu z hlediska bezpečnosti, rizikovosti a z pohledu ekonomického.
Náhrada kovových ocasních ploch letounu VUT 100 kompozitními
Berka, Martin ; Cejpek, Jakub (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem kompozitní vodorovné ocasní plochy letounu VUT 100. Je proveden výpočet zatížení a výběr rozhodujících případů zatížení. Je navržena vnitřní konstrukce stabilizátoru a pravého výškového kormidla. Jsou vybrány konstrukční materiály a proveden návrh skladby kompozitních materiálů. Jsou vytvořeny MKP modely stabilizátoru a pravého výškového kormidla v systému MSC Patran a následně provedena pevnostní kontrola těchto modelů pro vybrané případy zatížení za pomoci softwaru MSC Nastran a COMPOST.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 CEJPEK, Jan
7 CEJPEK, Jiří
6 Cejpek, Jakub
4 Cejpek, Jan
7 Cejpek, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.