Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Verbální a neverbální projev učitele plavání
Caletková, Romana ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Peslová, Eva (oponent)
Název práce: Verbální a neverbální projev učitele plavání Cíle práce: Cílem bakalářské práce je posouzení míry didaktické kompetence potřebné k podání instrukce pro realizaci pohybového cvičení ve vodě u osob bez pedagogické praxe a u osob s pedagogickou praxí. Metoda: Výzkum je zaměřen na analýzu verbálního a neverbálního projevu učitele plavání. V této práci jsme využili zúčastněného i nezúčastněného pozorování, analýzu videozáznamů. Prostřednictvím transkripce záznamů, byl posuzován výskyt stanovených aspektů verbálního i neverbálního projevu. Četnost výskytu jednotlivých znaků a jejich procentuální zastoupení byly prezentovány v grafech. Výsledky: Z výsledků můžeme u daného výzkumného souboru konstatovat, že pedagogické zkušenosti mají vliv na výkon v testovaných situacích, zprostředkovaně lze tedy usuzovat i na vyšší míru profesních dovedností. Transkripcí a analýzou podle zvolených kritérií je možné dobře hodnotit formální znaky verbálního i nonverbálního projevu probandů, který se však jeví značně poznamenaný zjednodušenou výzkumnou situací oproti reálné praktické situaci. Klíčová slova: plavecká výuka, didaktická kompetence, komunikace verbální, komunikace neverbální
Verbální projevy studentů UK FTVS v roli učitele v rámci předmětu Teorie a základy didaktiky plavání
Caletková, Romana ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Fialová, Ludmila (oponent)
Title: Verbal expressions of students UK FTVS in the role of teacher within the subject Theory and Basics of Swimming Didactics Objectives: The aim of the thesis is to evaluate the verbal level of students of 2nd year of UK FTVS in the role of swimming teacher in the didactic outputs of the subject Theory and Basics of Swimming Didactics through the agency of analysis of the audio recording in duration of 15 minutes. The persons with higher pedagogical practice in swimming lessons were compared with persons with basic swimming education. Methods: The research focused on the analysis of verbal expression of swimming teacher. For data collection we used participating observation and analysis of audio recordings. The transcription method allowed recording the occurrence of the linguistic and paralinguistic aspects of verbal expression. The frequency of phenomena was observed on individual participants and groups of students with different levels of swimming education and practice. Comparisons between groups were performed using average values and expressed as a percentages in graphs. Results: The verbal expressions of the students did not go without serious verbal offences. The filler words were dominant factor, which occurrence was considerable for all participants without irrespective of achieved...
Verbální projevy studentů UK FTVS v roli učitele v rámci předmětu Teorie a základy didaktiky plavání
Caletková, Romana ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Fialová, Ludmila (oponent)
Název práce: Verbální projevy studentů UK FTVS v roli učitele v rámci předmětu Teorie a základy didaktiky plavání Cíl práce: Cílem práce je posouzení verbální úrovně studentů 2. ročníku UK FTVS v roli učitele plavání v didaktických výstupech předmětu Teorie a základy didaktiky plavání, prostřednictvím analýzy audio-záznamu v délce trvání 15 minut. Srovnávány byly osoby s vyšší pedagogickou praxí v plavecké výuce s osobami se základním plaveckým vzděláním. Metoda: Výzkum je zaměřen na analýzu verbálního projevu učitele plavání. Pro sběr dat jsme aplikovali zúčastněné pozorování a analýzu audio-záznamů. Metoda transkripce umožnila zaznamenat výskyt sledovaných lingvistických a paralingvistických aspektů verbálného projevu. Četnost výskytu jevů byla sledována u dílčích participantů i u skupin studentů s různou mírou plaveckého vzdělání a praxe. Srovnání mezi skupinami bylo provedeno prostřednictvím průměrných hodnot a procentuálně zaneseno do grafů. Výsledky: Verbální projevy studentů se neobešly bez závažnějších slovních prohřešků. Dominantním faktorem byla plevelná slova, jejichž výskyt byl velmi značný u všech probandů bez ohledu na dosažené zkušenosti v oblasti plavání. Analýzou výsledků jsme došli k závěru, že studenti, kteří své základní plavecké vědomosti rozšířili o doplňující výuku katedry...
Verbální a neverbální projev učitele plavání
Caletková, Romana ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Peslová, Eva (oponent)
Název práce: Verbální a neverbální projev učitele plavání Cíle práce: Cílem bakalářské práce je posouzení míry didaktické kompetence potřebné k podání instrukce pro realizaci pohybového cvičení ve vodě u osob bez pedagogické praxe a u osob s pedagogickou praxí. Metoda: Výzkum je zaměřen na analýzu verbálního a neverbálního projevu učitele plavání. V této práci jsme využili zúčastněného i nezúčastněného pozorování, analýzu videozáznamů. Prostřednictvím transkripce záznamů, byl posuzován výskyt stanovených aspektů verbálního i neverbálního projevu. Četnost výskytu jednotlivých znaků a jejich procentuální zastoupení byly prezentovány v grafech. Výsledky: Z výsledků můžeme u daného výzkumného souboru konstatovat, že pedagogické zkušenosti mají vliv na výkon v testovaných situacích, zprostředkovaně lze tedy usuzovat i na vyšší míru profesních dovedností. Transkripcí a analýzou podle zvolených kritérií je možné dobře hodnotit formální znaky verbálního i nonverbálního projevu probandů, který se však jeví značně poznamenaný zjednodušenou výzkumnou situací oproti reálné praktické situaci. Klíčová slova: plavecká výuka, didaktická kompetence, komunikace verbální, komunikace neverbální

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.