Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Specifická ošetřovatelská péče o děti s popáleninami
CANDROVÁ, Alena
Současný stav: Děti patří do rizikové skupiny vzniku popálenin, přičemž nejvíce jsou postiženy děti od druhého roku věku do šesti let. Práce je zaměřena na klasifikaci a léčbu popálenin, a především ošetřovatelskou péči. Výzkumné šetření je orientováno na ošetřovatelskou péči, ošetřovatelské problémy a intervence využívané u dětských pacientů s popáleninami. Cílem práce bylo popsat ošetřovatelskou péči o děti s popáleninami. Dalším cílem bylo identifikovat nejčastější ošetřovatelské diagnózy a intervence u dětí s popáleninami. Metodika: Pro výzkumné šetření byla vybrána kvalitativní výzkumná strategie, technika hloubkových nestandardizovaných rozhovorů a technika pozorování. Výzkumný vzorek pro rozhovory byl tvořen devíti sestrami a pro pozorování třemi sestrami, které pracují na specializovaném pracovišti se zaměřením na popáleniny u dětského pacienta. Výsledky: V rámci získaných odpovědí na výzkumné otázky bylo zjištěno, že problematika popálenin u dětí je velice rozsáhlá a v rámci péče velice náročná pro všechny zúčastněné strany. Zdravotní péče o dítě s popáleninami je multidisciplinární, komplexní a zároveň vysoce individualizovaná. Při plánování ošetřovatelské péče o tuto vysoce specifickou skupinu pacientů se sestry zaměřují především na komunikaci s dětským pacientem a jeho rodiči, tlumení bolesti a na převaz popálených ploch. Probandi prokázali dobré znalosti a dovednosti v ošetřovatelské péči o děti s popáleninami. Na základě výsledků studie byl navrhnut standardní ošetřovatelský postup s názvem Asistence sestry při převazu dítěte s popáleninovým traumatem.
Rozvoj hudebních dovedností u dětí předškolního věku.
CANDROVÁ, Alena
Bakalářská práce má za cíl zaměřit se na rozvoj hudebních dovedností dětí předškolního věku prostřednictvím činností v mateřské škole. Skládá se z části teoretické a části praktické. Teoretická část se věnuje otázkám vývoje předškolního dítěte a jeho hudebních schopností a dovedností, možnostmi jejich rozvíjení. V praktické části bylo nutné sestavit tříměsíční program zaměřený na rozvoj hudebních dovedností a prakticky jej zrealizovat s dětmi v prostředí mateřské školy. Spolupracovala jsem se skupinou šesti dětí. Na základě studie, ve které jsem použila metodu pozorování a prověrky hudebních schopností, jsem došla k závěru, že u všech šesti dětí došlo po aplikaci programu na rozvoj hudebních dovedností k rozvoji hudebního sluchu, hudební představivosti a paměti, rytmického i tonálního cítění.
Vliv jógy na osobnost a zdraví dítěte s mentálním postižením
CANDROVÁ, Alena
Bakalářská práce se ve své teoretické části zabývá tématikou mentálního postižení nejprve v obecné rovině, úžeji pak v souvislostech s pohybovými aktivitami a jógou. Cílem bakalářské práce je ověření blahodárného vlivu jógy na osobnost a zdraví dítěte s lehkou mentální disabilitou. Pro splnění vytyčeného cíle bylo nutné v praktické části vytvořit pohybový intervenční program na bázi jógy a ten aplikovat na vybrané skupině 10 probandů s lehkou mentální disabilitou po dobu třech měsíců. Na počátku a po skončení intervenčního pohybového programu bylo nutné zrealizovat měření fyziologických parametrů, zaznamenání behaviorálních znaků do škály maladaptivního chování a standardizovaný test Nedokončených vět, který testoval sociální kompetence probandů. Na základě zjištěných poznatků a naměřených výsledků, jsem došla k závěru, že blahodárný vliv jógy byl u vybrané skupiny probandů prokázán.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.